Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2025, 21:14

autor: Zuzanna Domeradzka

Twórcy Ghost of Yotei przyznają, że „byli ignorantami w kwestii japońskiej kultury”. To dzięki pomocy ekspertów w Ghost of Tsushima „oddali Japonii szacunek”

Twórcy Ghost of Yotei zwiedzili Japonię, aby lepiej odwzorować klimat i lokacje. Deweloperzy wiedzieli, że „są ignorantami” w kwestii kultury japońskiej.

Źródło fot. Sucker Punch
i

Studio Sucker Punch coraz chętniej wypowiada się o swojej nadchodzącej produkcji, Ghost of Yotei. Po potwierdzeniu dokładnej daty premiery, omówili kwestię wyboru protagonistki, a teraz przybliżyli region, po którym gracze będą się poruszać.

W Ghost of Yotei zwiedzimy okolice tytułowego szczytu, który to znajduje się na wyspie Hokkaido, ponad 400 lat temu nazywanej Ezo przez jej mieszkańców. Deweloperzy z zespołu Sucker Punch wyruszyli w podróż do Japonii, aby lepiej poczuć klimat regionu i utwierdzić się w przekonaniu, że wybór tej konkretnej lokacji do ich nadchodzącej gry był dobrym wyborem. Podobnie zresztą twórcy postąpili w przypadku Ghost of Tsushima – pracując nad grą z Jinem Sakai w roli głównej, zwiedzali Cuszimę, aby znaleźć odpowiednie inspiracje.

Nate Fox, reżyser Ghost of Yotei, wyjaśnił, dlaczego studio wybrało akurat Hokkaido na „drugiego głównego bohatera” nowej części cyklu. Chodzi głównie o klimat wyspy, na który składają się przepiękne widoki, niebezpieczne tereny i jej brutalna historia. Dla deweloperów miejsce to okazało się idealne, takie, w którym można opowiedzieć historię Atsu, czyli wojowniczki przez „lokalsów” odbieranej jako duch będący wcieleniem zemsty.

Musieliśmy dzielić uwagę na wpatrywanie się w pięknie ośnieżone góry i spoglądanie w dół, w krzaki, na wypadek, gdyby znajdował się w nich drapieżnik. To było magiczne! Idealne połączenie piękna i niebezpieczeństwa, dokładnie to, czego chcieliśmy dla naszej gry. Był to moment, w którym uświadomiłem sobie, że Hokkaido to dobry wybór – powiedział Nate Fox.

Co ciekawe, reżyser Ghost of Yotei nadmienił, iż jako Amerykanie, członkowie zespołu Sucker Punch wiedzieli, że „są ignorantami w kwestii japońskiej kultury”. Z tego powodu dalszą część podróży spędzili z kompetentnymi przewodnikami, aby jeszcze lepiej zrozumieć losy i poznać sekrety Hokkaido – w późniejszym czasie deweloperzy mają opublikować kolejny artykuł na ten temat.

Na niezbyt komfortowe warunki do poznawania Japonii trafiła za to dwójka brytyjskich turystów (via UHB). Jakiś czas temu próbowali oni wejść na górę Yotei – tę samą, którą zobaczymy w Ghost of Yotei. Jednakże byli zbyt lekko ubrani jak na panującą tam niską temperaturę, dlatego wezwali pomoc. Bezpiecznie jednak zakończyli wspinaczkę dzięki helikopterowi, który po nich przyleciał. Może to służyć za przestrogę dla osób, które bez odpowiedniego przygotowania chciałyby udać się w podróż do „egzotycznych” regionów świata, nie tylko tych znanych z gier.

Ghost of Yotei ukaże się 2 października wyłącznie w wersji na konsolę PS5.