Twórcy Call of Duty: Modern Warfare walczą z błędami w grze

Ostatnia poprawka dla Call of Duty: Modern Warfare okazała się być niezbyt udana i spowodowała wysyp błędów. Twórcy zareagowali jednak bardzo szybko, dzięki czemu usterki są na bieżąco eliminowane, a gracze informowani o postępach.

Konrad Hazi

Twórcy Call of Duty: Modern Warfare walczą z błędami w grze - ilustracja #1
Sezon na buga uznajemy za otwarty!
W SKRÓCIE:
  • Patch z 28 kwietnia spowodował pojawienie się licznych nowych błędów w Call of Duty: Modern Warfare oraz Call of Duty: Warzone.
  • Twórcy gry starają się opanować sytuację i w przykładny sposób komunikują się ze społecznością oraz raportują o stanie prac.

Patrząc na negatywne opinie dotyczące ostatniej dużej poprawki dla Call of Duty: Modern Warfare opublikowanej 28 kwietnia, można ironicznie stwierdzić, że była to raczej „pogarszawka”. Gracze nie kryją swojego niezadowolenia i narzekają na błędy, glitche, trudności z połączeniem się z serwerami czy też lagi. Dziwić może zatem nieco odpowiedź Activision - wydawca gry twierdzi, że wszystko jest już w porządku. Na szczęście swojego honoru bronią twórcy gry.

Coś nie wyszło

Nierzadko zdarza się, że większe lub mniejsze poprawki powodują nowe bugi. Te są zwykle szybko wyłapywane przez graczy, którzy oczekują, że będą one rychło naprawione. Trzeba przyznać, że w tym przypadku twórcy gry ze studia Infinity Ward wykazali się dobrym refleksem. Odpowiadają oni na zgłoszenia błędów oraz starają się na bieżąco informować o postępach prac.

Dużo mówi się zwłaszcza o module Warzone, gdzie znikające i pojawiające się tryby rozgrywki są tylko wierzchołkiem góry lodowej. Oprócz tego pojawiają się niezliczone dyskusje dotyczące zdobywania nowego uzbrojenia poprzez realizację zadań czy też kwestii technicznych, takich jak problemy z komunikacją głosową. Dzielnie stara się je śledzić i odpowiadać na nie między innymi jeden z dyrektorów współprojektujących tryb wieloosobowy - Joe Cecot.

O czym mowa?

Powyższa dyskusja dotyczy nowego lekkiego karabinu maszynowego MK9 Bruen, który początkowo można było zdobyć wyłącznie poprzez likwidowanie wrogów będących za zasłoną dymną. Po zmianach ma być nieco łatwiej i zaliczone będą trafienia zarówno w sytuacji, gdy przeciwnik znajdzie się w zasięgu granatu dymnego, jak i wtedy, gdy gracz będzie strzelał, znajdując się w chmurze ograniczającej widoczność.

Inny ciekawy przykład dotyczy streamera, któremu udało się… wlecieć helikopterem pod mapę w trybie Warzone. Zaskoczony zapewne Cecot skwitował to krótko: „dzięki za nagranie”.

Gracze wytykają także drobne niedociągnięcia graficzne, takie jak brak pełnego pokrycia kamuflażem celownika broni snajperskiej KAR98K, co wygląda po prostu nieestetycznie.

W dyskusji biorą udział także inni pracownicy studia, między innymi menadżer ds. komunikacji Ashton Williams, która aktywnie udziela się na Twitterze, odpowiadając między innymi na pytania dotyczące zablokowanych battle passów, przyznając przy tym, że twórcy zdają sobie sprawę z problemu.

Z jednej strony nietrudno zrozumieć frustrację graczy, jednak odpowiedź twórców gry jest właściwie wzorowa. Oprócz zbierania informacji i odpowiadania na komentarze graczy, studio stworzyło także specjalną tablicę na platformie Trello, dzięki której możemy śledzić najpoważniejsze błędy oraz bieżące działania podejmowane przez deweloperów. Chapeau bas!

Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2019

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.4

Gracze

7.9

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-05-03
22:21

klawisz90 Chorąży

Dzisiaj koło 19 wyszła łatka, po niej w trakcie gry wywala mnie do pulpitu więc śmiech na sali. Każda łatka jeszcze bardziej rozp... gre.

Komentarz: klawisz90
2020-05-03
22:29

Nazgrel Generał

Nazgrel

Gra jest świetna ale te błędy to jest kabret, u mnie od któregoś patcha zawsze przy pierwszym meczu w danej sesji na jakieś 15 sekund wywala mi połączenie z internetem na komputerze :) Jakaś abstrakcja, nie znalazłem na to żadnego rozwiązania. Kolegę dla odmiany przy pierwszym meczu zawsze wyrzuca, pomaga mu wyłączenie klienta battlenet ale tylko po pierwszym crashu, jak zrobi to przed crashem to wywala go dalej. Inny natomiast od premiery nie może grać bo od razy wywala go z serwera podczas rozgrzewki, instalował nawet system na nowo i nic nie pomaga, problem jak wszystkie inne jest znany i olewany przez Acti.

I oczywiście raz na 4-5 gier są takie lagi i packetlossy, że ludzie się cały mecz teleportują, żenada.

Ściąganie patchy to też katorga, ostatnio leciał max 500KB/s, zmiana regionu przez VPN na US pomogła rozpędzić do astronomicznych 3MB/s :) Podczas gdy odpalony dla testu instalator Warcrafta zasuwał pełną prędkością łącza. Nie wspominając o tym, że przy jednym patchu u mnie ściągało się około 20GB, u jednego kolegi 45GB a u drugiego cała gra od nowa, więc jakieś 90 - a gramy praktycznie codziennie, nikt nie odpalał launchera wcześniej, po prostu gra stwierdziła, że u każdego ściągnie co innego :)

Najgorsze jest w tym to, że sporo tych problemów występowało już o wiele wcześniej - przynajmniej tak wynika z wertowania internetów w poszukiwaniu rozwiązań. Mimo, że gra jest rewelacyjna to jeżeli tego nie poprawią to ja to krótko mówiąc pierdolę, zapłaciłem im za season passa bo lubię wesprzeć twórców jak dają coś za darmo ale przy takiej ilości technicznych błędów nie mam zamiaru się więcej denerwować.

Komentarz: Nazgrel
2020-05-04
07:59

szpachlarz8k240fps Legionista

😂

Oni walczą z błędami od Alpha testów

Komentarz: szpachlarz8k240fps
2020-05-04
13:34

lebron31 Junior

Co chwila miałem lagi plus nie mogłem ukończyć gry bo mnie za każdym razem wywalalo

Komentarz: lebron31
2020-05-04
14:51

zanonimizowany1333750 Centurion

😡

Gram w MW od bety. Rozbrajający jest fakt, że beta była w lepszym stanie technicznym niż pełna wersja miesiące po premierze.

Ze screenów Dev error'ów i innych directX'ów mogę już powoli drukować album, aby za wiele lat posadzić tyłek na bujanym fotelu i powiedzieć wnukom: Patrzcie dzieci, oto jak można zepsuć grę.

A to wszystko już od premiery. Po ostatnim patchu nie mogę wbić do Ground War, a w czasie meczu ciągła utrata pakietów powoduje, że rozgrywka wygląda jak pokaz slajdów. Kabaret i to taki nieśmieszny.

Komentarz: zanonimizowany1333750

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl