Tryb hardcore w KCD2 ma zadebiutować dopiero w kwietniu, ale gracze już znaleźli sposób, by go uruchomić - choć prawdopodobnie jest to na razie tylko jego prototyp.
Nie wszystkim odpowiada realizm Kingdom Come: Deliverance 2, ale są wśród graczy śmiałkowie, którzy chętnie jeszcze bardziej podnieśliby poprzeczkę dla większej immersji. Dla takich właśnie graczy powstaje tryb hardcore, a jego właściwa premiera w grze jest przewidziana na kwiecień. To nie przeszkodziło fanom odnaleźć próbki jego możliwości w plikach gry.
Aby dotrzeć do prototypu tego trybu, należy wpisać komendę -devmode podczas uruchamiania gry, by otworzyć konsolę deweloperską. Następnie, już po uruchomieniu gry wpisujemy na niej komendę wh_sys_GameModeSelecting = 1. Kolejny krok to rozpoczęcie nowej gry - na ekranie przy wyborze poziomu trudności powinniśmy zobaczyć także opcję hardcore:
Zapewne nie jest to jednak jeszcze w pełni dopracowana wersja tego trybu. Jego opis zgadza się jednak z tym, co już wiedzieliśmy na jego temat wcześniej. Poziom trudności będzie się opierał na zwiększeniu realizmu gry, a jego podstawą będą bardziej ograniczające mechaniki, wpływające przede wszystkim na aspekt „quality of life” rozgrywki.
I tak, w ramach trybu hardcore będziemy musieli korzystać z kompasu wewnętrznego, by odnaleźć drogę do wybranego przez nas celu. W zależności od wybranych od nas utrudnień, będziemy także na przykład musieli liczyć się z szybciej psującym się jedzeniem, ryzykiem lunatykowania w nocy, albo nawet możliwością bardziej surowej kary za każde popełnione przez nas przestępstwo, bo nie spodobaliśmy się strażnikom. Zmianom ulega także interfejs użytkownika:
Interfejs HUD nadal jest obecny, ale wyświetla bardzo ograniczoną ilość informacji. Na przykład nie ma kierunków kompasu, a walka jest całkowicie pozbawiona wskaźników kierunku ataku, bloku itp. Paski zdrowia i wzmocnienia nie są widoczne, podobnie jak osłabienia – aby je sprawdzić, trzeba zajrzeć do ekranu postaci.
Skojarzenia z pierwszą częścią gry nasunęły się graczom same:
Więc to będzie zwykły tryb z KCD1? Bo wygląda to jak te osłabienia, które wybiera się na początku. Tryb hardcore w KCD1 był strasznie wymagający, może spróbuję jeszcze raz, ale już podstawowa wersja była wystarczająco trudna bez trybu hardcore.
Wygląda na to, że w Kingdom Come: Deliverance prawdziwym przeciwnikiem jest właściwie... Samo życie.
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.