„To zaczyna być śmieszne.” Helldivers 2 na PC waży ponad 130 GB, a na konsolach ledwie 30, więc fani zastanawiają się skąd ten problem
Czy wiedzieliście, że pliki Helldivers 2 na PC ważą prawie cztery razy tyle, co na konsolach? Zarówno wytłumaczenie tego problemu, jak i jego rozwiązanie jest banalnie proste, ale trzeba czekać na ruch ze strony studia Arrowhead.

Zdaje się, że gracze Helldivers 2 nie mają na co narzekać - do ich ulubionej strzelanki kooperacyjnej zapowiedziano niedawno nowy crossover, w którym Arrowhead nawiązuje do legendarnej serii studia Bungie - Halo. To spełnienie marzeń niektórych graczy, ponieważ już od jakiegoś czasu wybrzmiewały głosy głodnych bardziej skradankowych treści Piekłonurków, a owa przepustka właśnie takie treści ma zapewnić. Ciekawe tylko, ile miejsca na dysku zajmie nowy dodatek, i dlaczego znowu tak dużo w porównaniu z wersją na PS5.
Plik jest zbyt ciężki, mój panie
O problemie, którego większość graczy była już świadoma wcześniej, poinformował użytkownik Reddita o nicku lyndonguitar. Zamieszczając w sieci grafikę porównującą wielkość plików potrzebnych do rozpoczęcia zabawy na Steamie i na najnowszych konsolach, wraz z obszernym opisem, rozpoczął dyskusję o obecnym stanie rzeczy. Co ważne, autor stroni w swojej wypowiedzi od „zwykłego narzekania”, a w zamian chce uzyskać bardziej konstruktywną wymianę zdań, której celem ma być uzyskanie rozwiązania poprawiającego obecną sytuację.
Już na początku swojej wypowiedzi autor wskazuje na ogromne dysproporcje w wielkości plików między platformami. Zaznacza, że zawartość na konsole zajmuje prawie czterokrotnie mniej, niż w wersji na PC. Zwraca również uwagę, że różnice wynikają najprawdopodobniej z ustawień graficznych lub samej optymalizacji plików, ponieważ porównywane gry niczym innym się od siebie nie różnią.
Pozostańmy na chwilę przy samej grafice. Zarówno autor, jak i komentujący wątek gracze zwracają uwagę na sedno problemu. Tym wydaje się być wymóg pobierania wszystkich wariantów tekstur, nawet tych najbardziej wysublimowanych i stworzonych z myślą o rozdzielczości 4K. Jest to konieczne, nawet pomimo faktu korzystania z dużo słabszego sprzętu, który nie jest w stanie udźwignąć gry w takiej formie.
Jeśli dobrze rozumiem, gra zmusza cię do pobrania wszystkich tekstur, więc nawet jeśli grasz tylko na niskich ustawieniach grafiki, musisz mieć zainstalowane wszystkie wyższe tekstury i inne rzeczy.
Problem ten oczywiście nie występuje na konsolach, gdzie możliwych wariantów ustawień graficznych jest mniej, a więc mniej jest również potrzebnych plików.
Trzeba w tym miejscu zwrócić również uwagę na fakt, że przecież rozwiązanie tego problemu nie jest wybitnie trudne i wiele innych tytułów z niego korzysta. Mowa oczywiście o pogrupowaniu ustawień graficznych i wydzielenie ich jako zawartości dodatkowej, którą decydowaliby się pobierać tylko ci gracze, którzy mogliby sobie na to pozwolić. Oczywiście, darmowej zawartości dodatkowej. Z takiej opcji korzysta chociażby Age of Empires 2.
Pomimo takiego obrotu spraw, trzeba oddać twórcom, że przy optymalizacji plików na konsolach zrobili naprawdę dobrą robotę. To nie lada wyczyn, by w dzisiejszych czasach stworzyć grę wizualnie atrakcyjną i pełną dobrej zabawy, mieszcząc się jednocześnie w 35 GB pamięci. Miejmy jednak nadzieję, że sytuacja na PC się zmieni, bo może to przynieść same korzyści dla obu stron - zarówno deweloperów, jak i nas, graczy.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Różności
- Helldivers 2