Blizzard uważa, że premiera Midnight to idealny moment na ograniczenie addonów w World of Warcraft. Twórcy zadbają o lepszą przejrzystość gry i rozbudują wbudowane narzędzia.
Na początku maja Blizzard ogłosił rozpoczęcie prac nad ograniczeniem bitewnych addonów do World of Warcraft, a tempo twórców mogło zaskoczyć wiele osób. Część graczy zakładała, że będą oni działać stopniowo, ale patrząc na zmiany wprowadzone w wersji alfa dodatku Midnight, widać, że studio chce je wyeliminować jak najszybciej.
Raptem kilka dni temu autorzy popularnego WeakAuras ogłosili koniec rozwoju projektu. Duża część graczy nie wyobraża sobie grania w WoW-a bez addonów, ale zdaniem Blizzarda starcia, które ich wymagają, są po prostu porażką projektową. W rozmowie z serwisem IGN dyrektor gry, Ion Hazzikostas, określił addony jako „kule, którymi zbyt długo się podpierali”.
Chcemy wyrównać szanse i zapewnić każdemu dostęp do informacji niezbędnych do odniesienia sukcesu w podstawowej rozgrywce.
Twórca uważa, że wersja alfa Midnight to idealny moment na wprowadzenie tak drastycznych zmian. Powiedział, że „muszą one nastąpić wraz z premierą rozszerzenia”, a nie w trakcie jego trwania. Jest to konieczne do odpowiedniego zaprojektowania m.in. nowych lochów oraz rajdów.
Dużą uwagę zespół poświęca więc ulepszeniu rozgrywki w taki sposób, by gracze nie czuli się zmuszeni do korzystania z rozbudowanych addonów. Oznacza to m.in. lepszą przejrzystość podczas rajdów pod względem efektów wizualnych i dźwiękowych. Wprowadzone zostaną również gruntowne zmiany klasowe, które zmniejszą liczbę umiejętności i wzmocnień do zarządzania.
Ostatecznie, jeśli stoisz w miejscu, które jest zabójcze i może zabić twoją postać, a jedynym sposobem, aby się o tym dowiedzieć, jest sygnał dźwiękowy z addona, to jako deweloperzy popełniliśmy błąd. I to my powinniśmy to naprawić.
Niezadowolenie graczy wynika także z wbudowanych narzędzi, które Blizzard jakiś czas temu dodał jako alternatywę. Wciąż brakuje w nich wielu funkcji znanych z addonów, ale deweloperzy zdają sobie z tego sprawę i zapowiadają, że zostaną one wprowadzone w przyszłości. Obecnie pracują nad rozbudowanymi alertami dźwiękowymi.
Będziesz mógł przypisywać dźwięki do różnych rzeczy, na przykład do czasu odnowienia, gdy jest dostępny, oraz do innych różnych podzbiorów zdarzeń. Lista dźwięków, z których będziesz mógł korzystać, jest dość obszerna.
World of Warcraft: Midnight nie ma jeszcze dokładnej daty premiery, ale według najnowszych przecieków gra trafić ma na rynek 26 lutego 2026 roku.

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).