Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2025, 11:51

To koniec pewnej ery w World of Warcraft. Blizzard usuwa addony, na których gracze polegali od lat

Blizzard uważa, że premiera Midnight to idealny moment na ograniczenie addonów w World of Warcraft. Twórcy zadbają o lepszą przejrzystość gry i rozbudują wbudowane narzędzia.

Źródło fot. Blizzard
i

Na początku maja Blizzard ogłosił rozpoczęcie prac nad ograniczeniem bitewnych addonów do World of Warcraft, a tempo twórców mogło zaskoczyć wiele osób. Część graczy zakładała, że będą oni działać stopniowo, ale patrząc na zmiany wprowadzone w wersji alfa dodatku Midnight, widać, że studio chce je wyeliminować jak najszybciej.

Idealny moment na zmiany

Raptem kilka dni temu autorzy popularnego WeakAuras ogłosili koniec rozwoju projektu. Duża część graczy nie wyobraża sobie grania w WoW-a bez addonów, ale zdaniem Blizzarda starcia, które ich wymagają, są po prostu porażką projektową. W rozmowie z serwisem IGN dyrektor gry, Ion Hazzikostas, określił addony jako „kule, którymi zbyt długo się podpierali”.

Chcemy wyrównać szanse i zapewnić każdemu dostęp do informacji niezbędnych do odniesienia sukcesu w podstawowej rozgrywce.

Twórca uważa, że wersja alfa Midnight to idealny moment na wprowadzenie tak drastycznych zmian. Powiedział, że „muszą one nastąpić wraz z premierą rozszerzenia”, a nie w trakcie jego trwania. Jest to konieczne do odpowiedniego zaprojektowania m.in. nowych lochów oraz rajdów.

Dużą uwagę zespół poświęca więc ulepszeniu rozgrywki w taki sposób, by gracze nie czuli się zmuszeni do korzystania z rozbudowanych addonów. Oznacza to m.in. lepszą przejrzystość podczas rajdów pod względem efektów wizualnych i dźwiękowych. Wprowadzone zostaną również gruntowne zmiany klasowe, które zmniejszą liczbę umiejętności i wzmocnień do zarządzania.

Ostatecznie, jeśli stoisz w miejscu, które jest zabójcze i może zabić twoją postać, a jedynym sposobem, aby się o tym dowiedzieć, jest sygnał dźwiękowy z addona, to jako deweloperzy popełniliśmy błąd. I to my powinniśmy to naprawić.

Niezadowolenie graczy wynika także z wbudowanych narzędzi, które Blizzard jakiś czas temu dodał jako alternatywę. Wciąż brakuje w nich wielu funkcji znanych z addonów, ale deweloperzy zdają sobie z tego sprawę i zapowiadają, że zostaną one wprowadzone w przyszłości. Obecnie pracują nad rozbudowanymi alertami dźwiękowymi.

Będziesz mógł przypisywać dźwięki do różnych rzeczy, na przykład do czasu odnowienia, gdy jest dostępny, oraz do innych różnych podzbiorów zdarzeń. Lista dźwięków, z których będziesz mógł korzystać, jest dość obszerna.

World of Warcraft: Midnight nie ma jeszcze dokładnej daty premiery, ale według najnowszych przecieków gra trafić ma na rynek 26 lutego 2026 roku.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej