WoW przejdzie niemałą rewolucję. Blizzard zastąpi popularne addony własnymi narzędziami
Twórcy WoW-a planują w przyszłości ograniczyć działanie addonów i zastąpić je własnymi narzędziami. Pierwsze kroki w tym kierunku zobaczymy w aktualizacji 11.1.7.

Blizzard ogłosił spore zmiany w World of Warcraft, które mogą mocno namieszać w sposobie, w jaki gracze podchodzą do rajdów i walk z bossami. Przy okazji nadchodzącej aktualizacji 11.1.7 planowane jest rozpoczęcie prac nad ograniczeniem popularnych „addonów”, które od lat stanowią nieodłączny element gry dla wielu graczy.
Stopniowe ograniczanie addonów
Tego typu dodatki działają jak zaawansowani asystenci podczas walk. Wyświetlają na ekranie informacje, których nie da się uzyskać korzystając wyłącznie z wbudowanych w grę narzędzi. Addony potrafią informować gracza o nadchodzących atakach bossów, wskazywać dokładny moment użycia umiejętności, a nawet instruować, kiedy należy się poruszyć czy przerwać czar.
Reżyser WoW-a, Ion Hazzikostas, przekazał, że Blizzard wprowadzi do gry funkcje obejmujące niektóre z zastosowań addonów. Celem jest wyeliminowane tych dodatków, które podejmują decyzje za gracza podczas starć.
Chce on również zakończyć wyścig zbrojeń pomiędzy Blizzardem a twórcami addonów. Ponieważ te drugie znacząco ułatwiają grę, deweloperzy starają się to zrekompensować poprzez coraz bardziej złożone walki. To z kolei popycha graczy do korzystania z kolejnych narzędzi, co tworzy niekończącą się pętlę.
Patrzysz na dziennik lochów i przewijasz go w nieskończoność, a może połowa z tego nie ma znaczenia, ponieważ addony i tak się tym zajmą. To nie jest miejsce, w którym chcielibyśmy się znaleźć.
Blizzard zamierza stworzyć wewnętrzne funkcje, których potrzebują gracze, umieścić je w grze, a następnie ograniczyć dostęp addonów do dzienników walk i zdarzeń. Zmiany te mają sprawić, że WoW stanie się przystępniejszy dla nowych graczy, którzy nie poczują się przytłoczeni potrzebą korzystania z wielu zewnętrznych dodatków.
Pierwszy krok
Należy zaznaczyć, że do pełnego wdrożenia powyższych planów jest jeszcze daleko. Aktualizacja 11.1.7 poczyni jednak w tę stronę pierwsze kroki w postaci dodania funkcji Rotation Assist. Będzie ona podświetlać następną umiejętność, którą gracze mogą chcieć użyć, w zależności od ich klasy postaci i sytuacji w walce.
Co ciekawe, Rotation Assist dostępne będzie również w wersji z jednym przyciskiem, który rzuci automatycznie zmieniające się umiejętności. Ta uproszczona opcja ma pomóc np. początkującym graczom, lub tym, którzy chcą nieco swobodniejszej zabawy. W zamian nałożona zostanie jednak niewielka kara w postaci większego czasu odnowienia.
Co z modami niezwiązanymi z walką?
Warto również pamiętać, że nie wszystkie mody do WoW-a związane są z walką. Istnieją także dodatki kosmetyczne, ułatwiające dostęp, pomagające w zadaniach czy poświęcone RP. Na szczęście pozostaną one nietknięte, a Hazzikostas uważa je za „nieszkodliwe”.
Pozostałe nowości w wersji 11.1.7
Przy okazji przejrzyjmy pokrótce, jakie inne nowości wprowadzi do gry aktualizacja 11.1.7 zatytułowana Legacy of Arathor.
- Nowa kampania Arathi Highlands – dwurozdziałowa historia, skupiająca się na narastającym napięciu pomiędzy Hordą a Przymierzem.
- Wędrówka z Lorewalker Cho – trzy powtarzalne linie zadań, pozwalające przeżyć graczom kluczowe momenty z historii Azeroth.
- Overcharged Delves – sześć istniejących lochów zyska nowe modyfikatory i wyzwania.
- Powrót wydarzenia Greedy Emissary – gracze będą mieli okazję zdobyć zupełnie nowe nagrody.
- Sześć lochów z dodatku Battle for Azeroth trafi do czasowej rotacji.
Więcej szczegółów ujawnione zostanie w najbliższych tygodniach. Wkrótce uruchomiony zostanie również Publiczny Serwer Testowy wersji 11.1.7.