Twórcy WoW-a planują w przyszłości ograniczyć działanie addonów i zastąpić je własnymi narzędziami. Pierwsze kroki w tym kierunku zobaczymy w aktualizacji 11.1.7.
Blizzard ogłosił spore zmiany w World of Warcraft, które mogą mocno namieszać w sposobie, w jaki gracze podchodzą do rajdów i walk z bossami. Przy okazji nadchodzącej aktualizacji 11.1.7 planowane jest rozpoczęcie prac nad ograniczeniem popularnych „addonów”, które od lat stanowią nieodłączny element gry dla wielu graczy.
Tego typu dodatki działają jak zaawansowani asystenci podczas walk. Wyświetlają na ekranie informacje, których nie da się uzyskać korzystając wyłącznie z wbudowanych w grę narzędzi. Addony potrafią informować gracza o nadchodzących atakach bossów, wskazywać dokładny moment użycia umiejętności, a nawet instruować, kiedy należy się poruszyć czy przerwać czar.
Reżyser WoW-a, Ion Hazzikostas, przekazał, że Blizzard wprowadzi do gry funkcje obejmujące niektóre z zastosowań addonów. Celem jest wyeliminowane tych dodatków, które podejmują decyzje za gracza podczas starć.
Chce on również zakończyć wyścig zbrojeń pomiędzy Blizzardem a twórcami addonów. Ponieważ te drugie znacząco ułatwiają grę, deweloperzy starają się to zrekompensować poprzez coraz bardziej złożone walki. To z kolei popycha graczy do korzystania z kolejnych narzędzi, co tworzy niekończącą się pętlę.
Patrzysz na dziennik lochów i przewijasz go w nieskończoność, a może połowa z tego nie ma znaczenia, ponieważ addony i tak się tym zajmą. To nie jest miejsce, w którym chcielibyśmy się znaleźć.
Blizzard zamierza stworzyć wewnętrzne funkcje, których potrzebują gracze, umieścić je w grze, a następnie ograniczyć dostęp addonów do dzienników walk i zdarzeń. Zmiany te mają sprawić, że WoW stanie się przystępniejszy dla nowych graczy, którzy nie poczują się przytłoczeni potrzebą korzystania z wielu zewnętrznych dodatków.
Należy zaznaczyć, że do pełnego wdrożenia powyższych planów jest jeszcze daleko. Aktualizacja 11.1.7 poczyni jednak w tę stronę pierwsze kroki w postaci dodania funkcji Rotation Assist. Będzie ona podświetlać następną umiejętność, którą gracze mogą chcieć użyć, w zależności od ich klasy postaci i sytuacji w walce.
Co ciekawe, Rotation Assist dostępne będzie również w wersji z jednym przyciskiem, który rzuci automatycznie zmieniające się umiejętności. Ta uproszczona opcja ma pomóc np. początkującym graczom, lub tym, którzy chcą nieco swobodniejszej zabawy. W zamian nałożona zostanie jednak niewielka kara w postaci większego czasu odnowienia.
Warto również pamiętać, że nie wszystkie mody do WoW-a związane są z walką. Istnieją także dodatki kosmetyczne, ułatwiające dostęp, pomagające w zadaniach czy poświęcone RP. Na szczęście pozostaną one nietknięte, a Hazzikostas uważa je za „nieszkodliwe”.
Przy okazji przejrzyjmy pokrótce, jakie inne nowości wprowadzi do gry aktualizacja 11.1.7 zatytułowana Legacy of Arathor.
Więcej szczegółów ujawnione zostanie w najbliższych tygodniach. Wkrótce uruchomiony zostanie również Publiczny Serwer Testowy wersji 11.1.7.
GRYOnline
Gracze
4

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).