Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 kwietnia 2016, 11:22

autor: Adrian Werner

Titan Quest – klasyczny hack’n’slash trafi na urządzenia mobilne w maju

Studio DotEmu poinformowało, że mobilna konwersja hack'n'slasha Titan Quest ukaże się w maju na systemie iOS. W planach jest też wersja na Androida.

W zeszłym roku firma DotEmu zapowiedziała mobilną konwersję wyśmienitego pecetowego hack’n’slasha Titan Quest. Teraz prace nad projektem wreszcie dobiegają końca i twórcy zapowiedzieli, że ukaże się on 19 maja. Na razie w planach jest wyłącznie wydanie na system iOS, ale sądząc po wcześniejszych dokonaniach tego zespołu opracowanie edycji na Androida wydaje się bardzo prawdopodobne.

Z okazji ogłoszenia daty premiery autorzy wypuścili także pierwszy dziennik dewelopera w formie wideo – pokazuje on jak gra będzie się prezentowała w akcji. Materiał koncentruje się na nowym interfejsie, zaprojektowanym od podstaw z myślą o ekranach dotykowych. Sterowanie oparte zostanie na wirtualnym padzie i wydaje się działać całkiem sprawnie. Dobrym pomysłem powinno okazać się także wprowadzenie opcji przybliżania obrazu w ekranach menu.

Przypomnijmy, że Titan Quest to RPG akcji, pierwotnie wydane w 2006 roku na pecety. Jest to rzadki przypadek przedstawiciela tego gatunku, który zamiast w realiach fantasy osadzony został w antycznej Grecji, gdzie wszystkie mity okazały się prawdą. Zapewniło to grze wrażenie świeżości, które pozostaje aktualne nawet dzisiaj, dekadę po premierze.

Gra stanowi typowego hack’n’slasha – zabawa koncentruje się na eksplorowaniu świata, wypełnianiu misji, rozwijaniu postaci oraz przede wszystkim na walce z hordami wrogów. System potoczek jest mocno zręcznościowy, a podczas bitew kierujemy tylko pojedynczą postacią. Zabawę urozmaicają częste potyczki z bardzo różnorodnymi bossami.

Wersja mobilna zostanie nieco okrojona w porównaniu z pecetową. Przede wszystkim zabraknie w niej trybu multiplayer. Ponadto do gry nie zostanie dołączony dodatek Immortal Throne, który trafił na PC w 2007 roku. Jednak jeśli konwersja odniesie sukces to nie zdziwilibyśmy się, gdyby studio DotEmu zdecydowało się przenieść na smartfony i tablety także to rozszerzenie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej