Nowa gra twórców Until Dawn ma prawie 200 zakończeń. The Quarry robi wrażenie skalą

The Quarry – nowa gra twórców Until Dawn – ma mieć prawie 200 zakończeń, a jej scenariusz składa się z ponad 1000 stron. Takie i inne ciekawe informacje przekazał reżyser produkcji w niedawnym wywiadzie.

Michał Zegar

Nowa gra twórców Until Dawn ma prawie 200 zakończeń. The Quarry robi wrażenie skalą.
Nowa gra twórców Until Dawn ma prawie 200 zakończeń. The Quarry robi wrażenie skalą.

Serwis IGN miał okazję porozmawiać z Willem Bylesem, reżyserem nadchodzącej gry The Quarry, będącej duchowym następcą Until Dawn (obie produkcje są „filmowymi” przygodówkowymi horrorami i za obie odpowiada studio Supermassive Games). Tytuł zadebiutuje 10 czerwca na PC-tach oraz konsolach Xbox Series X/S, PS5, Xbox One i PS4. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

186 zakończeń, 1000 stron scenariusza

W wywiadzie Byles zdradził kilka interesujących informacji o swoim najnowszym dziele.

  1. W The Quarry uświadczymy dokładnie 186 różnych wariantów zakończeń, a ten, który zobaczymy, zależeć będzie od naszych wyborów w trakcie rozgrywki.
  2. Na finał wpłynie nie tylko to, które postacie przeżyły, ale i np. relacje, jakie się między nimi zawiązały w trakcie przygody.
  3. Natychmiastowe konsekwencje wyborów – tuż po ich dokonaniu – będą sygnalizowane w ramce na krawędzi ekranu (ich struktura będzie przypominać niesławne „Clementine to zapamięta” z The Walking Dead).

Ponadto scenariusz gry składa się z ponad 1000 stron. Byles wspomina, że aktorzy pracujący nad The Quarry po jego przejrzeniu czuli się przytłoczeni, gdyż filmy pełnometrażowe zwykle mieszczą się w okolicach 100 stron.

Obsada musi nagrywać materiał z około 50 stron dziennie, jeśli chce się wyrobić do premiery gry – w teorii daje to prawie miesiąc rejestrowania ruchów i mimiki odtwórców ról przez wiele godzin każdego dnia.

Prawie jak zwyczajny film

Byles zdradza również, jak w praktyce wygląda pisanie fabuły do gry niemal w całości nastawionej na podejmowanie wyborów:

Najpierw piszemy cały, stustronicowy scenariusz – tak jakby to był zwyczajny film. Opracowujemy charakter i styl postaci, a kiedy już to mamy, możemy zacząć zastanawiać się, jak rozgałęzić to na pełne 10-godzinne doświadczenie [z wyborami podejmowanymi przez gracza – dop. red.].

Śmierć nadejdzie jutro

Byles naświetlił także swoje podejście do brutalności związanej ze śmiercią postaci w The Quarry:

Według mnie w takich horrorach – co osobiście sam staram się stosować – pewna część ludzi umiera… a pewna część ludzi umiera w dość wymyślny sposób. Ale oczywiście możesz przejść to za pierwszym razem, ratując wszystkich.

Gorefest

Warto wspomnieć, że nabywcy The Quarry w edycji Deluxe otrzymają dostęp do specjalnej opcji „Gorefest”, która zapewni o wiele krwawsze i brutalniejsze zgony naszych bohaterów w trybie filmowym (po jego włączeniu postacie będą wykonywać akcje automatycznie, a gra zmieni się w nieinteraktywne widowisko).

Pierwsza zasada przetrwania: (nie) trzymamy się razem

Oczywiście ogromna liczba wyborów, jakie przychodzi nam podjąć podczas „zabawy” w grach Supermassive Games, oznacza też ogromny nakład pracy potrzebnej do stworzenia tych wszystkich rozgałęzień historii. Byles zdradza, jakie sztuczki stosuje studio, by to wszystko ogarnąć:

Oczywiście jak najszybciej rozdzielamy wszystkich. To pierwsza zasada horroru.

Dobrą stroną takiego rozwiązania jest to, że jeśli rozdzielimy protagonistów i na samym początku zrobimy coś, co będzie miało duży wpływ na jedną lub dwie z tych postaci, konsekwencje czekają wyłącznie tych bohaterów. Niekoniecznie musi to wpłynąć na wszystkich pozostałych.

Na koniec przypominam, że The Quarry zadebiutuje 10 czerwca na PC-tach oraz konsolach Xbox Series X/S, PS5, Xbox One i PS4.

  1. The Quarry – strona oficjalna
The Quarry

The Quarry

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 czerwca 2022

Informacje o Grze
7.2

GRYOnline

7.2

Gracze

8.2

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

24

Zobacz długi gameplay z Evil West, nowej gry polskiego Flying Wild Hog

Następny
Zobacz długi gameplay z Evil West, nowej gry polskiego Flying Wild Hog

Ruszają testy Marauders - „Escape from Tarkov w kosmosie”. Nowy trailer

Poprzedni
Ruszają testy Marauders - „Escape from Tarkov w kosmosie”. Nowy trailer

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl