1 sierpnia po niemal trzyletnim pobycie w fazie wczesnego dostępu gra The Long Dark ostatecznie zadebiutowała w finalnej wersji i zaliczyła natychmiastowy skok popularności - liczba jednocześnie grających osób wzrosła ponad pięciokrotnie.
Jeśli ktokolwiek myślał, że trzyletni pobyt w fazie wczesnego dostępu sprawił, że niezależny survival The Long Dark został zapomniany przez graczy, był w błędzie. Gra studia Hinterland ukazała się przedwczoraj w finalnej wersji, a deweloperzy mogą spokojnie mówić o udanym debiucie: w przeciągu ostatnich dwóch dni produkcja zaliczyła ponad pięciokrotny wzrost zainteresowania wśród graczy na PC i znalazła się na 25 miejscu w rankingu najczęściej odpalanych tytułów platformy Steam w tym tygodniu.

Oczywiście nietrudno znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. Łatka, która w końcu zaktualizowała grę do wersji 1.0, nie tylko upiększa oprawę graficzną czy poprawia błędy, ale przede wszystkim udostępnia pierwsze dwa odcinki z zapowiedzianej jeszcze pod koniec 2015 roku kampanii fabularnej. Wielu graczy z pewnością chce się przekonać, jak deweloperom udało się pogodzić powolne tempo survivalowej rozgrywki z epizodyczną formą prowadzenia historii, a że każdy z rozdziałów to zabawa na co najmniej kilka godzin, The Long Dark zapewne będzie mogło się trochę nacieszyć zwiększoną popularnością. Na razie największa liczba grających jednocześnie osób to 14,3 tysiąca – ogromny wzrost w porównaniu do poprzednich miesięcy, kiedy wynik ten utrzymywał się w granicach 1-3,5 tysiąca. Oczywiście jest bardzo możliwe, że podobnie jak w innych produkcjach epizodycznych zainteresowanie spadnie po ukończeniu dostępnych odcinków, dzieło kanadyjskiego studia ma jednak do zaoferowania również tryb sandboksowy oraz kilka różnych wyzwań.

The Long Dark zadebiutowało 1 sierpnia po niemal trzech latach w fazie wczesnego dostępu. Survival autorstwa firmy Hinterland na razie nie doczekał się wielu ocen ze strony prasy (naszą recenzję opublikujemy w ciągu najbliższych kilku dni), ale jeśli ufać graczom na Steamie, mamy do czynienia z naprawdę wymagającą, rozbudowaną i przede wszystkim klimatyczną produkcją. Wygląda więc na to, że deweloperzy w pełni zasłużyli na swój sukces.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.