The Forest wychodzi z wczesnego dostępu
Dziś na platformie Steam zadebiutuje pełna wersja The Forest – gry survivalowej stworzonej przez niezależne kanadyjskie studio Endnight Games. Tytuł opuści wczesny dostęp po czterech latach.
- Producent: Endnight Games;
- Wydawca: Endnight Games;
- Gatunek: survival/horror;
- Platformy: PC;
- Premiera: 30 maja 2014 (wczesny dostęp); 30 kwietnia 2018 (wersja 1.0);
- w planach jest również wersja na PlayStation 4, lecz data jej debiutu nie jest znana.
Ten rok już teraz możemy uznać za przełomowy, jeśli chodzi o rynek gier znajdujących się we wczesnym dostępie. W jego trakcie odbędą się bowiem premiery pełnych wersji tytułów, które przez lata stały się jego symbolem. W lutym światło dzienne ujrzał patch 1.0 do The Rust, z kolei debiut DayZ ma być kwestią kilku miesięcy (przynajmniej według tego, co sugerują przedstawiciele Bohemia Interactive). Dziś natomiast cieszyć mogą się miłośnicy The Forest. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już tylko godziny dzielą nas od pojawienia się na platformie Steam premierowej wersji tej popularnej gry survivalowej od niezależnego kanadyjskiego studia Endnight Games. Prawdopodobnie nastąpi to około 19:00 czasu polskiego. Na razie wciąż można kupować tytuł w cenie 53,99 złotych. Po debiucie patcha 1.0 wzrośnie ona do około 67 złotych (19,99 dolarów).

W ramach przygotowań do premiery i w odpowiedzi na sygnały graczy, twórcy udostępnili ostatnio trzy aktualizacje do The Forest. Naprawiają one między innymi różne problemy z wydajnością, stabilnością, bugami graficznymi czy gameplayem. Dodają też kilka nowych przedmiotów, elementów historii oraz surowców budowlanych. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj, tutaj i tutaj. Z kolei patch 1.0 ma wprowadzić chociażby pełne wsparcie dla kontrolerów, a także zmodyfikować system ciepła i chłodu w świecie gry. Przebąkiwano również o trybie zabawy wykorzystującym technologię wirtualnej rzeczywistości, lecz wbrew obietnicom nie otrzymaliśmy dotąd żadnych dalszych informacji na jego temat.
The Forest zadebiutowało w ramach wczesnego dostępu Steam pod koniec maja 2014 roku. Tytuł, dzięki interesującemu, uderzającemu w tony horroru klimatowi, ciekawej rozgrywce z rozbudowanym systemem craftingu na czele oraz stałemu wsparciu ze strony twórców, szybko zdobył sympatię fanów wszelkiej maści elektronicznych survivalów. Dowodem na to są recenzje na platformie firmy Valve – aż 92% z nich to opinie pozytywne.

The Forest jest na razie dostępne wyłącznie na PC. W planach jest jednak wydanie gry również na PlayStation 4, lecz nie wiadomo, kiedy miałoby to nastąpić. Priorytetem jest na razie edycja na komputery osobiste. Być może po jej premierze i doszlifowaniu dowiemy się nieco więcej na temat portu na konsolę firmy Sony.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Bryt_RZ Centurion

Fajnie, będzie okazja wrócić do gry po ponad roku
marcing805 Legend

"Być może po jej premierze i doszlifowaniu"
To jeszcze mają zamiar ją szlifować? Te 4 lata to było za mało, tak.
Szkoda, że z tych wielkich obietnic mało zostało.
komor25612 Pretorianin

Trochę szkoda że z planowanego horroru gra wyewoluowała w " Slashera Przetrwania ".
EDIT : Ktoś wie czy w grze istnieją obiecywane przez twórców " Więzi " między kanibalami? Czy można ściąć wszystkie drzewa, lub wybić całą zwierzynę? Pamiętam jak tym reklamowano grę jeszcze przed premierą we wczesnym dostępie.
zanonimizowany1108555 Pretorianin
Niestety, ale gra nadal posiada błędy i jest niedopracowana.
Miałem nadzieję że oficjalna premiera coś zmieni, ale przeliczyłem się. Mam wrażenie że twórcy chcieli wyjść z wiecznego wczesnego dostępu, odciąć się grubą krechą od przeszłości i zająć się kolejnym projektem, czyli wersją VR.
Mam przegrane dopiero kilka godzin od premiery (nie licząc tych parę setek rozegranych w poprzednich latach), a już doświadczyłem różnych wtop, których miałem nadzieję nie zobaczyć na premierę. Najgorsza jest zwinność kanibali. Z jednej strony wlezą na drzewo lub zrobią unik przed strzałą, z drugiej nie podniosą nogi na centymetr. Po co budować wymyślne fortyfikacje i pułapki skoro wystarczy kawałek pomostu wystający lekko ponad ziemię. Forteca nie do zdobycia. Stoisz sobie wśród wrzeszczących pokrak i wybijasz ich jeden po drugim, bez wysiłku.
Kolejna sprawa to nie tyle błąd/niedopracowanie, co celowy zabieg. Chodzi o nieustanne magiczne resetowanie się przedmiotów. W grze survivalowej każdy zdobyty przedmiot powinien być na wagę złota. Ale nie tu. Wystarczy zwykły save/load i mamy nieskończone źródło lin, szmat, leków, batonów, kanistrów z powietrzem itp itd.
Gra była chyba ze cztery lata we wczesnym dostępie (czyt.becie dostępnej dla każdego) w którym to cała rzesza graczy wynajdywała wszelakie błędy, które należało tylko poprawić. A tak mamy takie pierdoły jak błędy w poradniku survivalowym o których piszą nawet na wiki. Jezu, jakie to musi być trudne poprawienie takiej pierdoły. Pytanie, co jeszcze znajdę po następnych godzinach gry.
Ogólnie jestem lekko zawiedziony. Z jednej strony gra podoba mi się i uważam że miała spory potencjał, z drugiej nie mogę przeboleć, że nie naprawili takich oczywistości nawet na premierę.
Czy można ściąć wszystkie drzewa, lub wybić całą zwierzynę?
Drzewa tak o ile wyłączymy w opcjach możliwość regeneracji drzew.
Krzaków, roślin, zwierząt nie wytniesz.