Twórcy The Elder Scrolls: Skyblivion pokazują, co jeszcze mają do zrobienia przez 2 lata
Grupa TES Renewal udostępniła materiał wideo pokazujący postęp w pracach nad modem Skyblivion, czyli projektem odtwarzającym zawartość The Elder Scrolls IV: Oblivion przy użyciu technologii Skyrima.

Jednym z najbardziej obiecujących nadchodzących modów jest Skyblivion, czyli projekt, który ma odtworzyć zawartość The Elder Scrolls IV: Oblivion na silniku Skyrima. Prace nad modyfikacją trwają od 2012 roku i powoli dobiegają końca. Kilka miesięcy temu autorzy zapowiedzieli, że ich produkcja ukaże się w 2025 roku. Teraz wypuścili obszerny materiał wideo, w którym pokazują co jeszcze pozostało do zrobienia.
- Prowincja Cyrodiil, w której toczy się większość kampanii, podzielona jest na dziewięć regionów. Autorzy odtworzyli już w pełni sześć nich. Pozostałe trzy gotowe są 52%, 45% oraz 15%.
- Poza samą prowincją Cyrodiil świat Obliviona zawiera jeszcze 40 innych lokacji, z których twórcy Skybliviona ukończyli na razie 11.
- Sporo pracy zostało przy tworzeniu wnętrz. Z 600 zaplanowanych gotowych jest na razie 260, a więc około 40%.
- Jeśli chodzi o modele 3D (zarówno przedmiotów, jak i żywych istot), ukończono 1893, a do opracowania pozostało 615. Tutaj autorzy napotykają pewne problemy, gdyż brak części modeli spowalnia postępy w innych działach.
- Z 199 przygód 97 jest w pełni grywalnych, 25 znajduje się obecnie w produkcji, a 77 czeka na rozpoczęcie nad nimi prac.
- Twórcy osiągają dobre postępy w kwestii odtwarzania mechanik Obliviona. Ukończono już podwodną walkę, tworzenie zaklęć, zmieniającą się pogodę oraz alchemię, a prace nad systemem magicznym, atrybutami, usposobieniem NPC oraz klasami przebiegają w dobrym tempie
- Mod zachowa wszystkie utwory muzyczne z pierwowzoru, a do tego dorzuci siedemnaście nowych.
Na razie twórcy w ogóle nie zaprzątają sobie głowy elementami z DLC do The Elder Scrolls IV: Oblivion. Zajmą się nimi dopiero po wydaniu Skybliviona.
Przypomnijmy na koniec, że mod ma działać zarówno z The Elder Scrolls V: Skyrim, jak i The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Instalator modyfikacji będzie wymagał posiadania The Elder Scrolls IV: Oblivion.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
firebird18 Pretorianin
Szczerze:jakby Oblivion wyszedł na XBOXa z możliwoscią instalowania modów tak jak Skyrim to bym przepadł.rozpoczynałem te grę kilka razy.Miałem kilka sejwów tak gdzies z 232 godz grania na jakims słabym beznadziejnym Laptopie ....I do cholery spróbowałbym jescze raz na Konsoli i moim 55" TV
i żaden Skyblivion nie byłby mi potrzebny
w Skyrimie zawsze mi brakowało tych ayelidzkich ruin, bogatych mieszczan-kolekcjonerów którzy mieli strażników-Golemów w swoich domach...to była frajda z kombinowaniem jakby tu ich okraść....
Samaritan Generał
Skyblivion miałby sens w 2015-2017, teraz będzie trochę biedny. Trochę jakby wydać teraz rework GTA VC na silniku GTA IV. Między Oblivionem i Skyrimem było 5 lat różnicy, od premiery Skyrima minęło prawie 12 lat.
Skywind ma dużo więcej sensu, bo Morrowind ma już 20 lat i 9 lat różnicy między nim a Skyrimem zniwelowałoby więcej różnic. Ale że nie śledzę tematu, to nawet nie wiem czy ten mod już wyszedł.
vanBolko Konsul

Przez levelscaling, powtarzalne dungeony i te okropne modele twarzy nie wracałem do Oblivionu, wolałem Nehrim. Nowa wersja TES 4 jest warta wysiłku moderów.
Marzę o innym Cesarskim Mieście, nie tym klaustrofobicznym, otoczonym wysokimi murami, ale takim, z wnętrza którego widać Cyrodiil. Tak, taki otwarty widok jak w Białej Grani byłby symbolem Oblivion Remastered.
God save the modders!
katai-iwa Legend
Skoro na TES6 mamy czekać tyle lat, to chętnie w ten mod zagram. Szkoda, ze TES4 taki nijaki ostatecznie wyszedł.