Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 czerwca 2012, 20:23

autor: Adrian Werner

Testujemy Max Payne 3 na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Max Payne 3 na notebooku ASUS K55V.

Max Payne 3 to gra wywołująca przerażenie swoimi wymaganiami sprzętowymi. Czy słabszy z naszych laptopów da więc radę ją udźwignąć? Sprawdźmy.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Dual Core 2.4 GHz
  Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: NVIDIA 8600 GT 512 MB VRAM

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHZ
  Pamięć RAM: 16 GB
  Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 680 2 GB VRAM

Wymagania rekomendowane są jak widać ogromne i chyba przebijają wszystko co do tej pory widzieliśmy. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor  Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię. Konfiguracja ta jest więc znacznie poniżej rekomendowanej.

Ustawienia normalne, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od rozdzielczości 1366 x 768 i ustawień niskich, które w tym wypadku dla niepoznaki noszą miano „normalnych” (taką nazwę nosi najniższa możliwa do wybrania opcja). Rezultaty były bardzo satysfakcjonujące. Gra nigdy nie schodziła poniżej 41 klatek na sekundę, a najczęściej moje oczy cieszyło około 50 FPS-ów. Takie wartości zapewniały pełny komfort rozgrywki.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

W praktyce maksimum tego na co stać K55V to ustawienia średnie (nazwane wysokimi w menu). Przy takich opcjach silnikowi zdarzało się czasem zejść poniżej 30 klatek na sekundę, ale spadki te było rzadkie, drobne (do 28-29 FPS-ów) i trwały chwilę. Nie przeszkadzały więc w zabawie.

Co ciekawe, gra nie pozwala wybrać ustawień, które przekraczają znacząco możliwości konfiguracji. Gdy próbowałem włączyć opcje maksymalne pojawiał się taki komunikat błędu, informujący, że karta grafiki notebooka ma zbyt mało pamięci aby poradzić sobie z tym obciążeniem:

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę niedorzecznie wysokie oficjalne wymagania sprzętowe gry Max Payne 3 spodziewałem się najgorszego. W rzeczywistości jednak najnowsze dziecko studia Rockstar okazało się nie być wcale takie starsze. Na ASUS’ie K55V nie było co prawda mowy o ustawieniach bardzo wysokich, ale notebook nieźle poradził sobie ze średnimi, w których grafika wciąż prezentowała się bardzo łądnie.

W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek pokazujący różnice pomiędzy trzema poziomami detali. Niskie (nazwane w grze normalnymi) a średnie (nazwane wysokimi) dzieli przepaść. Natomiast maksymalne opcje zapewniają głównie dodatkowe efekty, lepsze oświetlenie i trochę lepsze tekstury.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej