Pod skórą to świetnie oceniany przez krytyków intrygujący film sci-fi, o którym wciąż słyszało zbyt mało kinomanów. O czym opowiada ta niedająca się zaszufladkować produkcja ze Scarlett Johansson?
Filmy sci-fi z gwiazdorską obsadą zazwyczaj cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem widzów. Wyjątkiem od tej reguły jest Pod skórą, widowisko Jonathana Glazera, reżysera oscarowej Strefy interesów. Dzieło ze Scarlett Johansson – mimo pozytywnych recenzji – okazało się kinową klapą.
Film o budżecie 13 mln dolarów zarobił na całym świecie jedynie 7,5 mln dolarów. Może to dziwić, ponieważ opis fabuły dzieła z gwiazdą Marvela brzmi naprawdę intrygująco. Pod skórą opowiada o tajemniczej brunetce-kosmitce (w tej roli Scarlett Johansson), która przemierza szkockie drogi, polując na samotnych mężczyzn-autostopowiczów. Kobieta wabi i usypia swoje ofiary, szykując im okrutny los.
Pomimo tego, że produkcja prestiżowego studia A24 nie osiągnęła kasowego sukcesu, została świetnie przyjęta przez recenzentów. W serwisie Rotten Tomatoes film pozytywnie oceniło aż 83% krytyków. Dziennikarze cenią widowisko za jego wyjątkowość i oryginalność. Zwracają uwagę, że seans tego eksperymentalnego dzieła łączącego gatunki jest wciągającym doświadczeniem, na które składa się nie tylko wizualność, ale także hipnotyczna ścieżka dźwiękowa.
Zaznaczają jednak, że obejrzenie Pod skórą może być dla widzów wyzwaniem – ci, którzy zdecydują się na tę podróż, zostaną jednak nagrodzeni. Niektórzy krytycy nazywają nawet ten tytuł najważniejszym filmem sci-fi swoich czasów. Zwracają uwagę, że dzieło podejmuje bardzo interesujące tematy związane z człowieczeństwem i naturą człowieka.
O nietuzinkowym, niedającym się zaszufladkować filmie z 2013 roku wciąż słyszało zbyt mało kinomanów. Jeśli więc jesteście zainteresowani seansem Pod skórą, zajrzycie na platformę Cineman, gdzie można wypożyczyć tę produkcję.
Film:Pod Skórą(Under the Skin)
premiera: 2014thrillersci-fidramat
1

Autor: Pamela Jakiel
Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.