Takie filmiki z CSGO pokazują, jak Valve nie obchodzą bugi

Mistrz bugów w CSGO ponownie pokazał Valve, co trzeba naprawić. Po raz kolejny padło na mapę Inferno, choć pixel surfing możliwy jest również na innych arenach.

Miriam Moszczyńska

Takie filmiki z CSGO pokazują, jak Valve nie obchodzą bugi.
Takie filmiki z CSGO pokazują, jak Valve nie obchodzą bugi.

Każdy kolejny turniej w Counter Strike Global Offensive to szansa dla M0NESY-ego, aby pokazać Valve błędy, o których wspominał w jednym z wywiadów. Pros ponownie wykazał się znajomością mapy Inferno, tym razem jednak nie za sprawą granatów.

Valve chyba lubi bugi

Błąd, o którym mowa, występuje na „Bananie” na mapie Inferno. Możemy dzięki niemu wspiąć się po teksturach i mieć lepszy wgląd na wrogów, którzy znajdują się na wspomnianej miejscówce. Buga w akcji możecie zobaczyć poniżej.

Jeśli zastanawia Was, dlaczego takie błędy w grze w ogóle istnieją, to odpowiedzią są tekstury. Bug, który wykorzystał m0NESY, to nic innego, jak pixel surfing, który możliwy jest dzięki odpowiedniemu ustawieniu się w miejscu, gdzie jedna tekstura się zaczyna, a druga kończy.

Takie „kruczki” znaleźć można, wykorzystując w CSGO komendę mat_wireframe 1. Pozwala ona widzieć przez ściany oraz uzyskać dokładniejszy wgląd w ułożenie poszczególnych tekstur, a tym samym dostrzec miejsca, w których nachodzą one na siebie, umożliwiając wspomniany surfing.

W tej kwestii warto też wspomnieć, że ten rodzaj błędu spotkamy również poza Inferno. M0NESY na jednym ze streamów pokazał analogiczną sytuację na mapie Overpass.

m0NESY mistrzem exploitów

Gracz G2 Esports nie raz pokazał, że zna CSGO jak własną kieszeń. Wykorzystywane przez niego błędy wzbudzają kontrowersje dotyczące tego, czy takie zagrania powinny być na turniejach w ogóle dopuszczalne.

O ile jest to kwestia sporna, to zdecydowane działania m0NESY-ego nie wyjdą grze na gorsze. Dowodem na to jest sytuacja z turnieju PGL Major Antwerp 2022, gdzie pros na mapie Mirage wykorzystał „one way smoke”, którego Valve następnie naprawiło w mgnieniu oka.

Zbugowane są również tekstury na mapie Ancient, dzięki którym gracze mogą dostać się w normalnie niedostępne miejsca. Nadzieja, że owe błędy znikną z gry, jest związana z wprowadzeniem silnika Source 2.

Jak wiemy, niektóre mapy dostępne w CSGO były już na nim testowane (w tym też Inferno), a jeden ze streamerów zdradził, iż aktualizacji spodziewać się możemy w sierpniu. Valve póki co milczy, zatem słowa WarOwla trzeba brać z dystansem.

  1. 10 lat CS:GO w Polsce – e-sportowego fenomenu, który nie maleje
  2. CS GO – poradnik do gry
Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2012

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.7

Gracze

8.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-07-11
12:58

Krecik1218 Pretorianin

Krecik1218

Tu nie chodzi o tekstury, tylko o obiekty (meshe) oraz (nie wiem jak to się zwie w silniku Source) Brushe/BSP - czyli proste kształty ktore można tworzyć bezpośrednio w silniku zamiast używać np. Blendera. Jeden obiekt minimalnie odstaje od drugiego aby nie występował z-fighting czyli graficzny artefakt gdy dwie powierzchnie nakładają się.
Śmieszne jest tylko to, że Valve sobie z tym nie poradziło, bo wystarczyło objąć grupkę takich obiektów jednym collision boxem i problem zostałby rozwiązany.

Komentarz: Krecik1218
2022-07-11
14:55

theMaciu Chorąży

Nie mam pojęcia na co on wlazł, ściana ta znajduje się w clipie który nie jest taki cienki, chyba że znalazł jakoś zaczepienie między clipami stojącymi przy budynku. Wątpię aby nie wyłączyli kolizji miotle leżącej przy ścianie

Komentarz: theMaciu
2022-07-13
18:33

wojakson Junior

Niech ludzie się w końcu nauczą, że na tekstury się nie wchodzi tylko na meshe. Tekstura to pliczek graficzny zawierający np kolor modelu 3D rozłożony na płaszczyźnie dwuwymiarowej.

Krecik1218 dobrze powiedział. Prawdopodobnie pomiędzy colliderami jest jakiś offset na takiej wysokości, że podczas skoku z kucnięciem możemy się tam zaczepić. Na fotce Macia widać, że miotła kolizji nie ma, ale nie do końca wiem czym są czerwone boxy, bo chyba nie zwykłymi zwykłymi colliderami skoro część ścian/obiektów je ma a część nie? Jest jakaś komenda w CSie na podświetlenie wszystkich colliderów?

Komentarz: wojakson

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl