Source 2 w CS:GO bliżej niż myślimy? Streamer się wygadał
O przejściu CS:GO na nowy silnik graficzny spekuluje się od lat. Jeśli wierzyć słowom streamera mocno związanego ze strzelanką Valve, już niebawem możemy spodziewać się ogłoszenia Source 2.

Fot. Społeczność Steam
Wieści o tym, że Counter-Strike: Global Offensive dostanie w końcu od Valve nowy silnik graficzny – Source 2 – pojawiają się średnio co parę miesięcy, jednak deweloperzy nie kwapią się do upgrade’u jednej ze swoich najbardziej dochodowych gier.
Pomimo to każda nowa informacja o wyczekiwanym Source 2 spotyka się z żywą reakcją społeczności. Być może już niebawem jej oczekiwania zostaną spełnione – poszlaki w tym temacie dostarczył popularny streamer związany z CS:GO, WarOwl.
Przeciek kontrolowany?
Podczas jednej ze swoich ostatnich transmisji na portalu twitch.tv streamer przyznał, że w sierpniu czeka nas „update Source’a, na który wszyscy czekają”. WarOwl szybko zreflektował się, że być może powiedział coś, co nie powinno wypłynąć na powierzchnię, komentując swoje własne słowa: „nie powinienem był tego mówić”.
Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni, czy raczej: jeden streamer nie czyni update’u silnika, jednak te słowa można odbierać wielorako.
- Wersja 1: Streamer faktycznie wie coś na temat pracy Valve nad nowym silnikiem; ta wiedza została mu powierzona w tajemnicy i faktycznie wygadał się na żywo przez przypadek.
- Wersja 2: Wypowiedź WarOwla jest częścią kontrolowanego przecieku Valve, które droczy się z fanami. Biorąc pod uwagę długi czas oczekiwania na duży update CS:GO (o czym więcej później), można mieć nadzieję, że faktycznie w sierpniu na graczy czeka „coś dużego”.
- Wersja 3: Streamer jedynie droczył się z widzami, a jego wypowiedź była żartem.
CS przed burzą
Kilka tropów wskazuje na to, że faktycznie już wkrótce (może właśnie w sierpniu) Valve zaskoczy wszystkich. Fani zwracają uwagę na to, że trzy dni temu na oficjalnej stronie CS:GO pojawił się intrygujący wpis, który już zniknął.
Deweloperzy zapytani o znaczenie owego komunikatu zostawili tylko lakoniczną odpowiedź:
To był tylko test. Nic więcej, słowo.
Ponadto gracze zwracają uwagę na dwa interesujące aspekty. Po pierwsze, w tym roku obchodzimy okrągła, dziesiątą rocznicę premiery CS:GO. Można założyć, że w związku z tą okazją Valve szykuje coś dużego.
Jedynym powodem, przez który mam w związku z tym [wypowiedzią WarOwla – dop. red.] jakieś nadzieje, jest fakt, że 21 sierpnia wypada dokładna rocznica oficjalnej premiery CS:GO i miałoby sens, gdyby Valve organizowało coś z tej okazji
– pisze redditowicz lurmomgayl.
Po drugie, deweloperzy w tym roku nie uraczyli graczy jeszcze żadną większą aktualizacją, więc bardzo prawdopodobne jest to, że ten czas wkrótce nadejdzie, o czym wspomina w wątku na Reddicie użytkownik o pseudonimie TheOneNotNamed.
[...] Valve nie wprowadziło w tym roku prawie żadnych aktualizacji, nie licząc kilku istotnych poprawek błędów i balansowania broni. Inne to po prostu wgrywanie zmian do map społeczności. Można więc bezpiecznie powiedzieć, że pracują nad czymś większym, ale czy to będzie Source 2, czy nie, to już inna kwestia.
Cóż, wydaje się, że graczom nie pozostaje nic innego, jak czekać do sierpnia. Miejmy nadzieję, że wówczas dostaną coś, z czego będą zadowoleni (nawet jeśli nie będzie to Source 2). Opieszałość Valve do tej pory uchodziła deweloperom na sucho, ale nawet najbardziej cierpliwa publika może się w końcu zdenerwować brakiem nowej zawartości.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
MaxxGroo Centurion

Ale to niczego nie zmieni. Jeśli podniosą wymagania cześć ludzi grających dotychczas nie odpali, a innym spadną fpsy. Byłby hejt.
MatKus Centurion
Podobnie, jak to miało miejsce, kiedy CS przeszedł na Source - przez jakiś czas ludzie grali w 2 wersje, ale obecnie w CS 1.6 już mało kto gra. Myślę, że podobnie było by z CS:GO2 czy jak to tam sobie nazwą.
Szczególnie że nowy silnik na pewno oznacza jakieś jeszcze zmiany. A to fizyka się odrobinę zmieni, a to gdzieś coś będzie lekko mniej lub bardziej kontrastowe, a to jakieś zmiany w kodzie sieciowym będą miały wpływ o 0.01s na lagi. Niby ta sama gra, ale jednak nie identyczna, co może dla nie było by bez realnej różnicy, w multi na tym najwyższym poziomie ma znaczenie.
A komputery idą do przodu i obecnie jednak są lepsze, niż 10 lat temu, więc ludzie dadzą radę się przesiąść.
xeva Junior
Wystarczyłoby poświęcić kilka minut na sprawdzenie komentarzy pod zalinkowanym przez was postem z reddita żeby zobaczyć, że sam warowl napisał że już od dłuższego czasu śmieszkuje na streamach z source2 i tak naprawdę nie ma żadnego info na ten temat, no ale po co skoro ten czas można poświęcić na pisanie śmieciowych artykułów
GreedyDodger Konsul

Niech zrobią nową grę. Po co tak kombinować?
Fadex Junior
Source2 jest ostatnią rzeczą jaką spodziewałbym się od Valve. Wypadałoby z ich strony najpierw zmienić politykę wobec oszustów i jakiegokolwiek rozwijania CS:GO, a dopiero później myśleć nad nowym silnikiem. Z resztą wszystkie gadki wokół S2 to bzdury i zwykłe plotki. Skoro Valve ma chęci do „nerfienia” obecnych broni (ostatni update M4A1), dodawania skrzynek, naklejek i skórek, a nie potrafi (a raczej nie chce) wziąć się za działający antycheat to ja nie spodziewam się wygórowanej aktualizacji CS:GO z nowym silnikiem. W przeciwieństwie do innych strzelanek CS dla Valve jest tylko źródłem wysokich liczb w statystykach i pieniędzy (choć nie do końca, bo rynek zewnętrzny stron do otwierania skrzynek przewyższa już dochody Valve). Niech wezmą się za podstawowe zmiany i poprawę jakości gry, a dopiero później za zmianę silnika (o ile w ogóle kiedykolwiek to miałoby nastąpić).