Szybka reakcja na krytykę? Twórcy testują progresję PvE w Battlefield 6, ale przyszłość jest niepewna
Twórcy Battlefielda 6 wprowadzają dalsze zmiany w serwerach społeczności, aby zadowolić zarówno graczy PvP, jak i PvE. W międzyczasie odkryto możliwą datę premiery trybu Battle Royale.
Twórcy Battlefielda 6 opublikowali aktualizację dla społeczności, w której przedstawili kolejne rozwiązania problemu z serwerami typu „XP farm” w trybie Portal. Ponadto rozpoczęto testy progresji w trybie PvE, a w plikach gry odnaleziono potencjalną datę premiery trybu battle royale.
Postępy na serwerach PvE
Niedawno EA DICE ograniczyło zdobywanie doświadczenia w meczach z botami, co nie spodobało się części społeczności, preferującej rozgrywkę PvE. Na prośby graczy, którzy chcą dokonywać postępów na serwerach solo lub co-op, odpowiedział menedżer ds. społeczności. Poinformował o rozpoczęciu testów nowego systemu, który ma to umożliwić.
Włączamy zdobywanie doświadczenia konta oraz śledzenia postępów w trybie solo/kooperacji, a także udostępniamy wyselekcjonowaną listę serwerów społeczności.
Jednocześnie wprowadzono pewne ograniczenia, które mają na celu zapobiec powstawaniu farm XP. Należą do nich minimalny poziom trudności, kontrola aktywności, zróżnicowane cele oraz rozsądne wartości XP na minutę. Serwery, które złamią ograniczenia, natychmiast utracą uprawnienia do dokonywania postępów.
Ponadto w przeglądarce i ekranach przedmeczowych pojawią się czytelne oznaczenia statusu „Progression Eligible” (oferuje progresję) lub „Not Eligible” (nie oferuje progresji), wraz z krótkim opisem wyjaśniającym, dlaczego dany serwer spełnia lub nie spełnia warunków.
Dalsze usprawnienia Portalu
Dzisiaj EA DICE udostępniło także wpis, w którym ogłoszono wprowadzenie dwóch kolejnych zmian w trybie Portal. Dotychczas rozwiązano m.in. problemy z systemami, które nieumyślnie wpływały na postępy XP, a także tymczasowo usunięto boty ze „zweryfikowanych doświadczeń”. Dalsze usprawnienia są następujące:
- zweryfikowane doświadczenia z wyłączoną opcją „Bot Backfill” nadal zapewniają pełne postępy i XP;
- doświadczenia niestandardowe zapewniają ograniczone postępy, niezależnie od tego, czy boty są aktywne. Ma to na celu zachować kreatywność w Portalu, jednocześnie dbając o balans w zdobywaniu XP.
Twórcy przekazali, że na wstępnym etapie zaobserwowali spadek liczby serwerów PvE, podczas gdy serwery PvP zyskały na popularności. Przy okazji potwierdzono, że dyskusje dotyczące trudności wyzwań oraz problemów z ich działaniami zostały dostrzeżone. Obecnie trwają prace nad ich usprawnieniem, których efekty poznamy, gdy tylko zostaną skończone.
W ogłoszeniu doprecyzowano również rolę zweryfikowanych doświadczeń i oficjalnych serwerów w trybie Portal. Te oznaczone jako „BattlefieldOfficial” lub „BFPortalOfficial” to trwałe, zweryfikowane przez deweloperów miejsca, obsługujące standardowe tryby gry, takie jak Podbój czy Szturm. Z kolei zweryfikowane doświadczenia pojawiają się w sekcji wyróżnione, zapewniają pełne XP i regularnie rotują, aby utrzymać świeżość rozgrywki.
Data premiery trybu Battle Royale
Użytkownik o pseudonimie ModernWarzone ujawnił kilka dni temu w serwisie X, że tryb Battle Royale zadebiutuje w Battlefield 6 już 28 października. Wczoraj informacja ta została potwierdzona przez innego użytkownika, który przeszukał pliki gry i znalazł w nich tę samą datę odnoszącą się do trybu o nazwie kodowej „Granite”. Jak potwierdził serwis Insider Gaming, jest to właśnie tryb Battle Royale.
Wygląda więc na to, że 1. sezon przyniesie ze sobą jeszcze jedną sporą nowość, o której nie wspomniano podczas zapowiedzi. Oczywiście informacja ta nie została potwierdzona przez EA, więc nie można jej brać za pewnik.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- Battlefield (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
bolek2018 Generał
Niestety zapowiada się rozwój jak CoD ciasne mapy w pierwszym sezonie i kolorowe skórki. Za nic już mają komentarze społeczności.Dobrze że mam wykupiony abonament tylko na miesiąc więc od razu zrezygnuję i gra poleci z dysku jak rozwój będzie tak szedł w złym kierunku. Nigdy nie warto rzucać się i kupować gier na premierę. No ale po sprzedanych 8 mln kopii widac że do ludzi nie dociera...