Twórcy Battlefielda 6 wprowadzają dalsze zmiany w serwerach społeczności, aby zadowolić zarówno graczy PvP, jak i PvE. Potwierdziły się też doniesienia dotyczące daty premiery darmowego trybu Battle Royale.
EA DICE oficjalnie zapowiedziało tryb Battlefield: RedSec i potwierdziło, że zostanie on udostępniony za darmo 28 października. Pełna prezentacja czeka nas jutro o godz. 16:00 czasu polskiego.
Na profilu ModernWarzone na X pojawiły się nowe doniesienia na temat trybu Battle Royale w BF-ie 6. Ma on jakoby nosić nazwę Battlefield: RedSec i zostać udostępniony jako pozycja free-to-play. Kiedy? Najpewniej 28 października, równocześnie ze startem 1. sezonu. Niewykluczone, że dopiero wtedy EA DICE ogłosi ten domniemany wariant zabawy – byłby to tzw. shadowdrop – choć brana pod uwagę jest też ponoć publikacja zapowiadającego go trailera dzień wcześniej.
Twórcy Battlefielda 6 opublikowali aktualizację dla społeczności, w której przedstawili kolejne rozwiązania problemu z serwerami typu „XP farm” w trybie Portal. Ponadto rozpoczęto testy progresji w trybie PvE, a w plikach gry odnaleziono potencjalną datę premiery trybu battle royale.
Niedawno EA DICE ograniczyło zdobywanie doświadczenia w meczach z botami, co nie spodobało się części społeczności, preferującej rozgrywkę PvE. Na prośby graczy, którzy chcą dokonywać postępów na serwerach solo lub co-op, odpowiedział menedżer ds. społeczności. Poinformował o rozpoczęciu testów nowego systemu, który ma to umożliwić.
Włączamy zdobywanie doświadczenia konta oraz śledzenia postępów w trybie solo/kooperacji, a także udostępniamy wyselekcjonowaną listę serwerów społeczności.
Jednocześnie wprowadzono pewne ograniczenia, które mają na celu zapobiec powstawaniu farm XP. Należą do nich minimalny poziom trudności, kontrola aktywności, zróżnicowane cele oraz rozsądne wartości XP na minutę. Serwery, które złamią ograniczenia, natychmiast utracą uprawnienia do dokonywania postępów.
Ponadto w przeglądarce i ekranach przedmeczowych pojawią się czytelne oznaczenia statusu „Progression Eligible” (oferuje progresję) lub „Not Eligible” (nie oferuje progresji), wraz z krótkim opisem wyjaśniającym, dlaczego dany serwer spełnia lub nie spełnia warunków.
Dzisiaj EA DICE udostępniło także wpis, w którym ogłoszono wprowadzenie dwóch kolejnych zmian w trybie Portal. Dotychczas rozwiązano m.in. problemy z systemami, które nieumyślnie wpływały na postępy XP, a także tymczasowo usunięto boty ze „zweryfikowanych doświadczeń”. Dalsze usprawnienia są następujące:
Twórcy przekazali, że na wstępnym etapie zaobserwowali spadek liczby serwerów PvE, podczas gdy serwery PvP zyskały na popularności. Przy okazji potwierdzono, że dyskusje dotyczące trudności wyzwań oraz problemów z ich działaniami zostały dostrzeżone. Obecnie trwają prace nad ich usprawnieniem, których efekty poznamy, gdy tylko zostaną skończone.
W ogłoszeniu doprecyzowano również rolę zweryfikowanych doświadczeń i oficjalnych serwerów w trybie Portal. Te oznaczone jako „BattlefieldOfficial” lub „BFPortalOfficial” to trwałe, zweryfikowane przez deweloperów miejsca, obsługujące standardowe tryby gry, takie jak Podbój czy Szturm. Z kolei zweryfikowane doświadczenia pojawiają się w sekcji wyróżnione, zapewniają pełne XP i regularnie rotują, aby utrzymać świeżość rozgrywki.
Użytkownik o pseudonimie ModernWarzone ujawnił kilka dni temu w serwisie X, że tryb Battle Royale zadebiutuje w Battlefield 6 już 28 października. Wczoraj informacja ta została potwierdzona przez innego użytkownika, który przeszukał pliki gry i znalazł w nich tę samą datę odnoszącą się do trybu o nazwie kodowej „Granite”. Jak potwierdził serwis Insider Gaming, jest to właśnie tryb Battle Royale.
Wygląda więc na to, że 1. sezon przyniesie ze sobą jeszcze jedną sporą nowość, o której nie wspomniano podczas zapowiedzi. Oczywiście informacja ta nie została potwierdzona przez EA, więc nie można jej brać za pewnik.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).