Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2025, 13:29

6 tajnych projektów i perspektywa przejęcia przez giganta. Sytuacja w polskim studio Bloober Team po premierze Cronosa jest gorąca

Bloober Team już myśli o przyszłości Cronos: The New Dawn, ale na razie polskie studio ma na głowie 7 innych projektów.

Źródło fot. Bloober Team.
i

Szefostwo Bloober Team nie wyklucza przejęcia polskiego studia, ale póki co deweloper skupia się na siedmiu powstających projektach.

Takie informacje przyniósł zapowiadany wcześniej czat z inwestorami, który polskie studio zorganizowało dzisiaj o godzinie 11:00 (via GameLetter.pl w serwisie X). Prezes Piotr Babieno oraz wiceprezes Karolina Nowak odpowiedzieli na pytania akcjonariuszy i podsumowali pierwsze półrocze 2025 roku oraz premierę najnowszej gry studia. Zapis dyskusji znajdziecie w serwisie StockWatch.pl.

Wśród pytań zadanych w trakcie czatu jedno dotyczyło możliwego przejęcia Bloober Team, na przykład przez Tencenta, który ma już swoje udziały w Techlandzie. Deweloperzy stwierdzili, że w kontekście zainteresowania polskim studiem po dwóch bardzo udanych premierach nie można wykluczyć wykupienia firmy przez inną spółkę.

Wielu graczy branżowych interesuje się Bloober Team. Obecnie pozostajemy niezależni, jednak niczego nie wykluczamy.

Co się tyczy Cronos: The New Dawn, studio wstrzymuje się z podaniem zaktualizowanych wyników sprzedaży do czasu publikacji raportu za trzeci kwartał fiskalny 2025 roku. Niemniej twórcy zapewnili, że choć Bloober Team nie pracuje aktywnie nad sequelem ani DLC, to studio już myśli o dalszym rozwoju marki Cronos.

Potwierdzono też trwające prace nad pięcioma projektami, plus dwoma tworzonymi przez główne zespoły Bloobera. Pierwszym z nich jest remake Silent Hill, ale o innych deweloperzy nie powiedzieli nic więcej, mimo dociekań inwestorów. Za to Babieno wspomniał, że jego zdaniem kurs akcji studia jest obecnie „niewspółmiernie niski do sytuacji spółki”, co sugeruje, że firma jest w dobrej sytuacji finansowej.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej