Szef działu Xbox nie wie, czy XONE zdoła pokonać PS4

Phil Spencer, szef działu odpowiedzialnego za konsole Xbox w koncernie Microsoft, podczas jednego z ostatnich wystąpień wypowiedział się na temat problemów Xboksa One. Przyznał, że firma popełniła dużo błędów i nie wie, czy zdoła pokonać Sony, które ma „ogromną przewagę i dobry produkt”.

Kamil Zwijacz

Komentarze

Phil Spencer, szef działu odpowiedzialnego za konsole Xbox w koncernie Microsoft, podczas imprezy 2015 GeekWire Summit zabrał głos w sprawie popularności Xboksa One i konkurencyjnego PlayStation 4. Wyjawił on, że nie wie, czy gigantowi z Redmond uda się wygrać walkę w tej generacji konsol, gdyż Sony ma „ogromną przewagę i dobry produkt”, a jego firma popełniła kilka poważnych błędów na początku życia swojego najnowszego urządzenia do grania.

„Straciliśmy zaufanie naszych lojalnych klientów. Nieważne czy chodziło o stałe połączenie z siecią, gry używane, czy jakąkolwiek inną funkcję – oni przestali wierzyć, że są najważniejsi podczas podejmowania decyzji (…) Tworzymy produkt dla nas czy dla graczy? Gdy tylko w głowach ludzi pojawi się takie pytanie, zaczną oni patrzeć na wszystko inne – na moc, tytuły startowe, mikrotransakcje i inne rzeczy o których mówiłeś. Szybko stracisz kredyt zaufania.”

Microsoft początkowo twierdził, że Xbox One bez Kinecta się nie obejdzie, jednak po narzekaniach graczy dość szybko zmienił zdanie. - Szef działu Xbox nie wie, czy Xboksowi One uda się pokonać PlayStation 4 - wiadomość - 2015-10-10
Microsoft początkowo twierdził, że Xbox One bez Kinecta się nie obejdzie, jednak po narzekaniach graczy dość szybko zmienił zdanie.

Dodatkowo, gdy Spencer przejmował obecne stanowisko w firmie w kwietniu 2014 roku, zespół odpowiedzialny za konsolę nie był w zbyt dobrej kondycji. Problemy Xboksa One odbiły się na samoocenie ekipy, więc najważniejszym początkowym zadaniem nowego szefa, było odbudowanie wiary wśród podwładnych.

Dziś sytuacja wygląda już zupełnie inaczej. „Czuję, że obecna pozycja produktu i marki jest bardzo dobra” – stwierdził Spencer, ale dodał, że odbudowywanie zaufania klientów jest bardzo trudne. Dla przykładu opowiedział o pewnym wydarzeniu, które miało miejsce podczas niedawnego spotkania z menadżerami sieci sklepów GameStop. Okazało się, że do sprzedawcy cały czas przychodzą ludzie, którzy myślą, że na Xboksie One nie można grać w używane produkcje.

Krótko pisząc, Microsoft zdaje sobie sprawę, że dał ciała i wie, że ciężko będzie wygrać starcie z Sony. Niemniej firma cały czas stara się odbudowywać zaufanie graczy, skupiając się przede wszystkim na grach. Niestety nie wiemy, czy taka polityka przynosi firmie z Redmond korzyści. Ostatnie dane dotyczące popularności Xboksa One, głoszące 10 milionów egzemplarzy konsoli wysłanych do sklepów, pochodzą z listopada 2014 roku. W ramach porównania, PlayStation 4 sprzedało się do ponad 25 milionach egzemplarzy (stan na koniec czerwca bieżącego roku).

Promocje mobilne na weekend 10-11 października (m.in. Tales from the Borderlands, Dark Echo, Broken Age)

Następny
Promocje mobilne na weekend 10-11 października (m.in. Tales from the Borderlands, Dark Echo, Broken Age)

Rise of the Tomb Raider w złocie - gra ukaże się zgodnie z planem

Poprzedni
Rise of the Tomb Raider w złocie - gra ukaże się zgodnie z planem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl