Ukazały się raporty finansowe firm Activision i Electronic Arts. Obie zarabiają doskonale, głównie na dystrybucji cyfrowej, która odpowiada za zdecydowaną większość przychodów obu wydawców.

Firmy Activision i Electronic Arts opublikowały nowe raporty finansowe. Obaj wydawcy zanotowali bardzo dobre wyniki, zwłaszcza w dystrybucji cyfrowej.
W roku rozliczeniowym 2020, czyli okresie od 1 kwietnia 2019 r. do 31 marca 2020 r., EA wypracowało 5,5 mld dolarów przychodu, co stanowi spory wzrost w porównaniu z 4,95 mld dolarów w roku rozliczeniowym 2019. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 1,5 mld dolarów.
Warto wspomnieć także o wzroście znaczenia dystrybucji cyfrowej, na którą przypadło 4,3 mld dolarów, czyli zdecydowana większość wszystkich pieniędzy zarobionych przez firmę w roku rozliczeniowym 2020. Jeśli chodzi o ostatni kwartał minionego roku rozliczeniowego, przychody wyniosły 1,39 mld dolarów, co jest wynikiem wyższym od prognoz analityków.
W kategorii cyfrowej konsole są niezmiennie najlepiej zarabiającą platformą sprzętową dla EA. Na drugim miejscu znalazł się PC, a dopiero na trzecim – urządzenia mobilne. Co ciekawe, ta ostatnia grupa również rośnie wolniej niż dwie poprzednie, więc kolejność na podium raczej szybko się nie zmieni.

Z kolei raport Activision ograniczył się tylko do pierwszego kwartału obecnego roku kalendarzowego. W tym okresie firma uzyskała 1,79 mld dolarów przychodu, co jest kwotą trochę niższą niż 1,83 mld z pierwszych trzech miesięcy 2019 r. Wzrost zanotowano za to w przychodach ze źródeł cyfrowych (z 1,39 mld do 1,44 mld dolarów).
Szefostwo firmy ma powody do zadowolenia, gdyż uzyskane wyniki przebiły prognozy analityków. W raporcie podkreślono, że koronawirus spowodował wzrost zainteresowania większością marek wydawcy.
Gry Activision mają 102 mln miesięcznych użytkowników. Z kolei w przypadku produkcji studia Blizzard są to 32 mln. Warto dodać, że w pierwszym kwartale tego roku zanotowano wzrost aktywności w World of Warcraft, Hearthstone oraz Overwatch.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Steam Replay 2025 jest już dostępne. Podsumowanie roku powie graczom prawdę o nich samych
12

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.