Surowe piękno Gothica i innych gier Piranha Bytes ma konkretne źródło. Pankratzowie je ujawnili, przy okazji sugerując, że w przyszłości postawią na postapokaliptyczne klimaty

Twórcy Elexa opublikowali nowy materiał wideo, w którym opowiadają o Zagłębiu Ruhry. Możliwe, że ich nowa gra będzie w jakiś sposób nawiązywać do tego miejsca.

Marcin Bukowski

Surowe piękno Gothica i innych gier Piranha Bytes ma konkretne źródło. Pankratzowie je ujawnili, przy okazji sugerując, że w przyszłości postawią na postapokaliptyczne klimaty, źródło grafiki: Piranha Bytes.
Surowe piękno Gothica i innych gier Piranha Bytes ma konkretne źródło. Pankratzowie je ujawnili, przy okazji sugerując, że w przyszłości postawią na postapokaliptyczne klimaty Źródło: Piranha Bytes.

Po ogłoszeniu utworzenia studia Pithead Jennifer i Björn Pankratzowie regularnie wrzucają na swój kanał w serwisie YouTube kolejne materiały. Ostatnio komentowali plotki o zamknięciu studia Piranha Bytes, a teraz skupili się na Zagłębiu Ruhry, które może być w jakiś sposób powiązane z ich najnowszym projektem.

Gra w stylu Fallouta?

Przez większość filmu para opisuje region, w którym aktualnie mieszka – gdzie, co dość oczywiste, mieściła się siedziba „Piranii” – pokazując również kilka charakterystycznych miejsc, takich jak nieczynne już kopalnie węgla „Holland” i „Bonifacius”. Na samym początku wspomnieli jednak, że od zawsze do swoich gier – w tym do tych z serii Gothic w przypadku Björna Pankratza – dodawali trochę „uroku Ruhry” i nie zamierzają tego zmieniać. Z tego powodu zagłębiając się nieco w ten teren, możemy snuć domysły o ich nowym tytule.

Zagłębie Ruhry jest… niesamowicie brzydkie, ale zarazem niesamowicie piękne.

Jennifer Pankratz wspomniała na przykład, że obecne tam elementy przemysłowe, a także zabudowane i zniszczone miejsca mają swój urok oraz przypominają nieco serię Fallout, której jest wielką fanką. Zagłębie Ruhry charakteryzuje się jednak również dużą ilością zieleni i to właśnie ta kombinacja sprawia, że miejsce to jest tak wyjątkowe.

Następnie para mówi o mentalności tamtejszych mieszkańców, opisując ich jako „typową klasę pracującą” i zaznaczając przy tym, że są oni bardzo przystępni, np. w większości zwracają się do siebie po imieniu, a nie po nazwisku. (Z innej beczki: właśnie ta „normalność” i pracowitość, jako jedne z decydujących czynników, miały sprawić, że rozstając się z Borussią Dortmund w 2015 r., Jürgen Klopp zdecydował się przyjąć ofertę Liverpoolu, którego ludność ma podobne usposobienie jak Dortmundczycy z Zagłębia Rugry, a nie np. odmiennego pod tym względem Manchesteru United, gdzie był przymierzany nieco wcześniej – dobrze to opisał Raphael Honigstein w jego biografii pt. Robimy hałas).

Trudno na bazie tych informacji wyobrazić sobie, jak może wyglądać pierwsza gra studia Pithead ale możemy chyba założyć, że w pewnym stopniu będzie zawierać wspomniane elementy. Moim zdaniem w szczególności warto zwrócić uwagę na nawiązanie do Fallouta. Za sprawą Elexa para ma już doświadczenie w tworzeniu postapokaliptycznych światów, więc istnieje szansa, że zdecyduje się z niego skorzystać.

Na koniec Pankratzowie przypomnieli, że pojawią się na tegorocznym gamescomie, jednak nie ujawnią jeszcze nowego projektu. W tle pokazany został również artwork, na temat którego zapewne dowiemy się więcej w następnym tygodniu.

Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 15 marca 2001

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

6.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Po ponad 23 latach rozwoju słynne MMORPG wreszcie otrzymało element, który jest gatunkowym standardem. Sanctum of Rebirth to ważny moment w historii RuneScape

Następny
Po ponad 23 latach rozwoju słynne MMORPG wreszcie otrzymało element, który jest gatunkowym standardem. Sanctum of Rebirth to ważny moment w historii RuneScape

W Dragon Age: The Veilguard usłyszymy aktorów znanych z Cyberpunka 2077 i Baldur's Gate 3. Oto pełna lista towarzyszy

Poprzedni
W Dragon Age: The Veilguard usłyszymy aktorów znanych z Cyberpunka 2077 i Baldur's Gate 3. Oto pełna lista towarzyszy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl