Lubicie otwierać skrzynie w Gothicu? Jeśli tak, z pewnością zainteresuje Was darmowa gra przeglądarkowa, która wykorzystuje tę genialną w swojej prostocie mechanikę.
Oczekując na Gothic Remake, fani uniwersum mogą sprawdzić maleńką, darmową grę przeglądarkową, bazującą na mechanice otwierania zamków z „jedynki”, „dwójki” oraz Nocy Kruka. Nosi ona tytuł Wyzwanie Rączki (ang. Fingers Challange) i stanowi efekt pracy dwóch osób – za kod odpowiada Jan Kamoń, a za design Konrad Hoły.
Społeczności Gothica Rączki przedstawiać nie trzeba – to, jak opisuje go Diego, najzręczniejszy człowiek w Starym Obozie, który może nauczyć Bezimiennego kradzieży kieszonkowej i otwierania zamków. Mechanika związana z tą drugą umiejętnością jest genialna w swojej prostocie. Wystarczy pójść na lekcję do Rączki (ewentualnie do Klina w Nowym Obozie), zdobyć wytrych i, poruszając nim w lewo bądź w prawo, otworzyć zamkniętą skrzynię, odgadując zabezpieczającą ją kombinację – tym dłuższą, im trudniejszy mechanizm i cenniejsze skarby, których chroni.
Dokładnie na tym polega też Wyzwanie Rączki – tyle że nie jesteśmy nagradzani zawartością skrzyń, a punktami.
Jeśli grając w Gothica, zdarzyło Wam się zapisywać co dłuższe kombinacje do skrzyń na kartkach – zwłaszcza do tej zamkniętej przez Rączkę, którą w „dwójce” można znaleźć w kanałach pod Khorinis – by przy kolejnym przechodzeniu gry oszczędzić sobie nieco czasu, powinniście spędzić kilka miłych chwil z Wyzwaniem Rączki. Warto tutaj przypomnieć, że w Gothic Remake otwieranie zamków wyglądać ma nieco inaczej – kierunki do wyboru będą cztery („góra”, „dół”, „lewo” i „prawo”), a na ekranie zobaczymy wnętrze danego mechanizmu.
Wyzwanie Rączki „to niekomercyjny projekt fanowski inspirowany serią Gothic”. Twórcy zaznaczają, że nie jest on powiązany z firmą THQ Nordic, aktualnym właścicielem praw do marki.
Więcej:Polska rewolucja, która zakończyła się fiaskiem. Chrome 2 miał odświeżyć gatunek FPS
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.