Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2013, 10:40

autor: Tomasz Chmielik

Stronghold: Crusader 2 umożliwi dwóm graczom kontrolowanie jednego zamku

Stronghold: Crusader 2, nowa gra studia FireFly, umożliwi dwóm graczom wspólne zarządzanie zamkiem w trybie kooperacji. To tylko jedna z wielu ciekawych informacji, jakie ujawnili deweloperzy.

Stronghold: Crusader 2 umożliwi dwóm graczom kontrolowanie jednego zamku - ilustracja #1

FireFly Studios chce zapewnić graczom wyjątkowe doznania podczas zabawy w Stronghold: Crusader 2. Deweloperzy umożliwią wspólne zarządzanie zamkiem w dwuosobowym trybie kooperacji, a to tylko jedna z wielu interesujących informacji, jakie ujawnili serwisowi Polygon.

Menedżer do spraw marketingu studia Nick Tannahill zdradził, że gracze będą kontrolowali jeden zamek, dzieląc między siebie obowiązki. Jeden z nich zajmie się stroną ekonomiczną, drugi zaś militarną. Grający będą mogli się ze sobą komunikować za pomocą czatu głosowego, zintegrowanego z serwisem Steam.

Stronhold: Crusader 2 ma łączyć symulację budowy zamku ze strategią czasu rzeczywistego. Gracze będą musieli dzielić wspólną pulę zasobów pomiędzy kontrolowane przez siebie aspekty gry. Znajdzie się w niej m. in. drewno, woda, płody rolne i zwierzęta. Aspekty ekonomiczny i militarny mają być na tyle rozbudowane, aby decyzja co do właściwego podziału dóbr nigdy nie była oczywista.

Wraz z nowym silnikiem 3D, otrzymamy również poprawiony interfejs użytkownika, nową fizykę oraz bardziej wymagającą sztuczną inteligencję. Podczas gdy poprzednia technologia nie pozwalała na swobodną rotację kamery, nowa zapewni całkowitą dowolność jej obrotu. Na ekranie zobaczymy również efekty wielu losowych zdarzeń, takich jak plaga szarańczy lub tornado. Co ciekawe, Stronghold: Crusader 2 pozwoli na całkowitą swobodę przy budowaniu zamków i otaczających ich murów.

Do gry zostanie również dodanych kilka nowych klas postaci. Zabójcy będą w stanie niepostrzeżenie przedostać się do bram wrogich zamków i otworzyć je przed armią, konni łucznicy będą mogli strzelać w dowolnym kierunku, a nadzorcy niewolników „zmotywują” podległe im jednostki do większego wysiłku. Niewolnicy będą zresztą dość ciekawą jednostką, twierdzi jeden z programistów Matt de Villiers, ponieważ umożliwią podpalenie farm i zabudowań, co wpędzi obrońców zamku w panikę.

Wśród innych nowych jednostek znajdą się: krzyżowiec, medyk oraz derwisz. Ogółem frakcje Krzyżowców i Arabów otrzymają po dziesięć nowych jednostek, a każda z nich wyposażona zostanie w pasywne i aktywne zdolności specjalne. Dla przykładu, derwisz będzie mógł wykonać specjalny obrotowy atak, jednak potrwa on tylko przez kilka chwil. Każda umiejętność aktywna będzie posiadała bowiem określony czas zarówno trwania, jak i ponownego przygotowania do użycia.

Model sztucznej inteligencji zastosowany w grze pozwoli deweloperom na modyfikację spektrum jej zachowań. Każda SI ma posiadać własną, niepowtarzalną osobowość. Na przykład Ryszard I Lwie Serce będzie walczył bardzo honorowo, a Kalef wykorzysta każdą nadarzającą się okazję, aby nas pokonać. W momencie wydania gry osobowości sztucznej inteligencji ma być dostępnych osiem, jednak ta liczba wzrośnie z czasem do szesnastu.

FireFly Studios zwróci również szczególną uwagę na zachowanie daleko idącego realizmu historycznego. Z tego powodu nie powinniśmy w Stronghold: Crusader 2 uświadczyć takich wpadek, jak chociażby atakowanie przez rycerzy zamkowych murów mieczami.

Gra trafi na komputery osobiste w 2014 roku i będzie korzystała z serwisu Steam.