Gry uruchomione na konsoli Steam Deck zyskają na wydajności dzięki technologii AMD FSR. Dodatkowo, jak się okazuje, korzystanie z VR na tym handheldzie nie jest niemożliwe, choć mocno niezalecane.
Steam Deck jest coraz bliżej. Pierwsze dostawy mają ruszyć pod koniec lutego. Konsola zdecydowanie wyróżnia się na tle innych handheldów mocnymi podzespołami, które według słów Valve pozwolą uruchomić każdą grę najnowszej generacji. Jak się okazuje, oprogramowanie AMD znacznie w tym pomoże.
Czy technologia AMD FidelityFX Super Resolution będzie dostępna na urządzeniu Steam Deck? Technologia FSR jest obecnie dostępna w aplikacjach, które ją obsługują. Gry już wspierające FSR będą działały, jak zamierzono, ale obsługa FSR zostanie dołączona do systemu operacyjnego w przyszłym wydaniu. Kiedy już to się stanie, gry będą mogły potencjalnie korzystać z FSR, nawet jeśli same nie będą natywnie obsługiwać tej technologii.
Może Cię zainteresować:
Czy będą dostępne części zamienne? Jeśli tak, to w jakim przedziale czasowym? Obecnie nie mamy żadnych szczegółów na ten temat, ale na pewno będziemy oferować części zamienne po premierze urządzenia.
Czy Steam Deck będzie obsługiwać wirtualną rzeczywistość? Technicznie jest to możliwe. Widzieliśmy próby majsterkowania, ale nie projektowaliśmy ani optymalizowaliśmy Steam Decka pod kątem VR.
Ile VRAM-u ma Steam Deck? Steam Deck posiada 16 GB zunifikowanej pamięci. 1 GB jest przeznaczony dla GPU, ale w zależności od obciążenia może uzyskać dostęp do 8 GB.
Czy są jakieś plany odnośnie ulepszenia sprzętu? Jesteśmy skoncentrowani na obecnej generacji i nie mamy niczego innego do powiedzenia.
Czy Steam Deck obsługuje lokalny tryb wieloosobowy lub kooperacyjny? Oczywiście – możesz grać w lokalne gry kooperacyjne na Steam Decku na kilka różnych sposobów. Możesz podłączyć kontrolery poprzez Bluetooth lub bezpośrednio poprzez USB. Możesz także grać przez funkcję Remote Play Together, kiedy pozostali gracze korzystają z innych Decków lub komputerów.
Czy dane wejściowe z ekranu dotykowego są traktowane jako dane myszy czy używają one API dotyku? Domyślnie ekran dotykowy traktuje wszystkie zdarzenia dotykowe jako kliknięcia myszą w danym miejscu. Mimo to obsługuje on też API dotykowe poprzez SDL lub Windows Touch. Jest to opcja konfiguracyjna, którą można włączyć w pliku konfiguracyjnym Steam Input.
Czy obsługujecie korzystanie z urządzenia Steam Deck jako zewnętrznego kontrolera? Obecnie możesz grać zdalnie na innej maszynie, traktując Steam Deck jako kontroler (…). Możesz przetestować swoją grę na komputerze stacjonarnym, używać zdalnej gry lub mieć wiele kontrolerów, używając Steam Decka.
Kiedy producent prześle grę do weryfikacji na Decku, jak długo musi czekać na ocenę? Naszym celem jest podanie wyników w ciągu tygodnia od przesłania. To powiedziawszy, uważamy, że ta rama czasowa może ulec zmianie w zależności od obecnego rozmiaru kolejki oraz złożoności gier znajdujących się w niej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Czy podczas testowania zgodności z urządzeniem Steam Deck należy skorzystać ze SteamOS, czy też będzie dostępna wersja systemu Steam Decka? Nie zalecamy korzystania ze SteamOS 2 w celach testowych. Najbliższą obecnie dostępną rzeczą jest Manjaro KDE, ponieważ jest to Linux w dystrybucji Arch (tak jak na Steam Decku) oraz również korzysta z KDE. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź tutaj. Spodziewamy się, że z czasem udostępnimy obraz systemu, który będzie zawierał więcej części zawartych w systemie operacyjnym Steam Decka (np. gamescope i gamepad-ui) dla lepszego testowania 1:1.
Czy planujecie wydać SteamOS jako samodzielny system operacyjny do celów ogólnych? Definitywnie planujemy to zrobić, ale nie mamy jeszcze dokładnych ram czasowych. Obecnie jesteśmy silnie zaangażowani w prace mające na celu świetne korzystanie ze Steam Decka, więc wydanie SteamOS na inne urządzenia nastąpi wkrótce.
Czy interfejs użytkownika używany na Decku zastąpi tryb Big Picture? Jeśli tak, to kiedy się to stanie? Planowo zastąpi on interfejs Big Picture, jednak naszym obecnym głównym celem jest premiera samego urządzenia. W związku z tym chcemy być pewni optymalizacji pod tę platformę jako pierwszą, a dopiero potem nastąpi zastąpienie istniejącego interfejsu trybu Big Picture.
Czy pojawi się sposób na instalowanie zewnętrznych aplikacji bez przechodzenia do trybu deweloperskiego? Tak. Instalacja zewnętrznych aplikacji bez przechodzenia do trybu deweloperskiego będzie możliwa poprzez Flatpak lub inny program.
28