Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.
Wprowadzona przez Nvidię technologia DLSS 2.0 znacznie poprawia szybkość działania gier bez spadku jakości obrazu. Cieszyć się nią mogą jednak tylko posiadacze kart z serii RTX 2000 i RTX 3000. Co mogą zrobić właściciele starszych modeli? Chociażby skorzystać z tego, co proponuje AMD – FidelityFX Super Resolution (FSR). Producent układów graficznych Radeon właśnie oznajmia gotowość swojej technologii i na start publikuje listę gier ją obsługujących.
Choć wielu może odczuć niedosyt, to tylko początek. AMD obiecuje sukcesywnie zwiększać liczbę rekordów na tej liście. Ponad 40 deweloperów zgłasza chęć współpracy i wyraża zainteresowanie nową technologią AMD. Do końca roku na listę trafić mają m.in. Far Cry 6, DOTA 2, Resident Evil: Village czy Farming Simulator 22. Oczekuje się także, że AMD FidelityFX będzie od połowy lipca dostępny do bezpłatnego pobrania na GPUOpen – portalu społeczności twórców gier. Mateusz Makowiec, dyrektor ds. technologii w studiu Teyon, twierdzi, że zaimplementowanie FSR jest dość łatwe i nie zabiera dużo czasu:
Zintegrowanie go z silnikiem zajęło może dzień, a potem pozostało dodać odpowiednią opcję do interfejsu użytkownika. Nie musieliśmy wprowadzać żadnych poprawek, po prostu działało.

AMD nie ogranicza FSR tylko do najnowszych modeli kart graficznych – zgodne mają być Radeony RX 6000, RX 5000, RX 500, niektóre RX 400, a nawet układy RX Vega (pełna lista dostępna pod tym linkiem). Mało tego, technologia ma być też dostępna dla kart graficznych Nvidii. Całkiem możliwe, że posiadacz np. „mocarnego” GTX 1050 Ti będzie mógł cieszyć się z lepszego działania gier, mimo niedostępności DLSS 2.0 dla swojego modelu. Według niektórych informacji, FSR może zmierzać też na konsolę Xbox Series X/S.
AMD obiecuje nawet 2,4-krotny wzrost wydajności przy zastosowaniu trybu Performance technologii FSR. Taki wynik dotyczyć ma niektórych gier, w szczególności wyższych rozdzielczości z włączonym ray tracingiem. Jeśli ważniejsza jest jakość obrazu, można spróbować jednego z pozostałych trzech trybów działania FSR, o mniejszym pozytywnym wpływie na wydajność.
Więcej:Ekspert odradza RTX-a 5090 FE. Pokazuje, jak łatwo zepsuć kartę graficzną
45

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.