Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2022, 18:40

Zobacz opcje graficzne Dying Light 2 i plik konfiguracyjny

Na dostosowanie jakich opcji graficznych na PC pozwoli Dying Light 2? Sprawdziliśmy to.

Jeśli zastanawiacie się, w jaki sposób będzie można dostosować opcje graficzne w Dying Light 2 na PC, to zerknijcie na poniższe screeny. Prezentują one maksymalne ustawienia – z włączonym ray tracingiem, okluzją otoczenia czy możliwie najbardziej szczegółowymi cieniami. Co dokładnie i jak będziemy mogli w nich zmienić?

My już graliśmy w Dying Light 2. Chcecie wiedzieć, co sądzimy o grze? Przeczytajcie naszą recenzję:

Oczywiście można zmienić tryb wyświetlania (pełnoekranowy, okienko i okienko bez ramek) oraz rozdzielczość oraz sposób i jakość jej skalowania (brak, linearna, DLSS lub FSR). Da się też włączyć lub wyłączyć synchronizację pionową, efekt ziarna czy tryb dla osób ze ślepotą barw (protanopią, deuteranopią i tritanopią).

Ciekawiej jest, gdy przejdziemy do zaawansowanych opcji graficznych. Tam dostosujemy wersję DirectX używaną do generowania grafiki (11, 12 lub 12 Ultimate), a także jakość wygładzania krawędzi, rozmycia w ruchu, cząsteczek (brak, niska lub wysoka – w przypadku cząsteczek również średnia). Ponadto zdecydujemy o technice renderowania cieni słonecznych i jakości cieni kontaktowych (takich, które powstają jako efekt w przestrzeni ekranu i dodają wiele detali do ostatecznego cieniowania, m.in. na roślinności, twarzach czy broni).

W dalszej części menu określimy także jakość okluzji otoczenia (brak, niska lub wysoka), oświetlenia globalnego, odbić oraz mgły – od niskiej, przez średnią, do wysokiej. Wybrane przez nas ustawienia zapiszą się zaś w pliku video.ini (patrz: screen poniżej), do którego dotrzemy poprzez: folder użytkownika na dysku systemowym – Dokumenty – katalog „dying light 2” – out – settings.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej