Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu

System brutalnych obrażeń (w tym dekapitacji) w grze Starfield wymagałby gigantycznego wysiłku od twórców, a i tak efekt mógłby nie pasować do ich wizji.

Jakub Błażewicz

Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu, źródło grafiki: Bethesda / Microsoft..
Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu Źródło: Bethesda / Microsoft..

Starfield miał pokazać bardziej brutalną wizję kosmosu, twierdzi jeden z twórców gry.

Dennis Mejillones to kolejny deweloper kosmicznego RPG Bethesdy, który udzielił wywiadu kanałowi Kiwi Talkz w serwisie YouTube. Podobnie jak główny projektant zadań, tak i on opuścił studio po ponad 12 latach pracy nad takimi tytułami, jak Skyrim, Fallout 4 i właśnie Starfield.

Tak jak w przypadku Willa Shena, rozmowa zeszła także na tematy niezwiązane tylko z najnowszym RPG studia. Mejillones przyznał, że zdarzyło mu się „naruszyć protokół” pracy przy próbie przepchnięcia swoich pomysłów, wspomniał o wrażeniach ze współpracy z Toddem Howardem (który najwyraźniej spaja cały zespół pełen ambitnych osób) i spróbował wyjaśnić, jaka jest różnica między grami Bethesdy a Rockstarem (głównie w odniesieniu do zarzutów o m.in. mniej szczegółówe twarze w tych pierwszych).

Starfield bardziej brutalny?

Jednakże chyba najciekawsza informacja dotyczy brutalnego systemu obrażeń pokroju dekapitacji, który planowano uwzględnić w Starfieldzie. Mejillones wspomniał o nim w odpowiedzi na pytanie, dlaczego kosmiczne RPG Bethesdy nie jest tak brutalne jak choćby Fallout 4 (które od premiery zadało też wielu graczy). Najwyraźniej zespół planował co najmniej dorównać tamtej produkcji.

Jednakże problemem okazało się to, co niemal zawsze przy projektach Bethesdy: zbyt wielki rozmach gry. Sama dekapitacja wymagałaby ogromnego wysiłku od twórców, bo przecież każdy kombinezon, hełm etc. (nie mówiąc o wrogach) musiałyby zostać pod to dostosowane.

Ma to ogromny wpływ w przypadku różnych kombinezonów. Z technicznego punktu widzenia jest wiele rzeczy, które muszą się z tym wiązać: trzeba przeciąć kask w określony sposób i musi on odpaść, a na dole, gdzie znajduje się ciało, trzeba mieć mięsiste zaślepki.

Nie jest to czysta teoria. Bethesda miała przygotować powiązane z tym systemy, tyle że twórcy musieli uwzględnić ogromną liczbę elementów, jeśli chcieli je zaimplementować, na przykład wszelkie przewody powiązane z hełmem i różny rozmiar ciała postaci gracza (bo od czasu premiery Starfielda o tę i inne opcje wzbogacił się kreator postaci).

Gore a realizm sci-fi

Mejillones podkreślił też, że w przypadku Starfielda system „gore” mógłby też za bardzo odchodzić od tego, w co celowali twórcy projektu. W Falloucie 4 przemoc może być mocno przesadzona, w stylu kultowego anime Fist of the Northern Star (Pięść Gwiazd Północy / Hokuto no Ken). Zwłaszcza gdy korzystamy z pewnego krwawego perku, o którym wspomniał twórca.

Tymczasem kosmiczne RPG miało pójść bardziej w stronę realizmu (względnego; inspiracją były m.in. Star Trek oraz The Expanse). Tak więc przerysowane brutalne efekty w stylu Team Fortress 2 nie bardzo pasowałyby do klimatu Starfielda, co w połączeniu z nakładem pracy skutecznie zniechęciło zespół do tego pomysłu.

Zachęcamy do obejrzenia całej rozmowy Kiwi Talkz z Mejillonesem.

Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.7

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Bracia Russo długo nie chcieli się zgodzić, by nakręcić Avengers 5. Zdecydowali się wrócić do Marvela dopiero wtedy, gdy pojawił się idealny pomysł

Następny
Bracia Russo długo nie chcieli się zgodzić, by nakręcić Avengers 5. Zdecydowali się wrócić do Marvela dopiero wtedy, gdy pojawił się idealny pomysł

Głównym złoczyńcą The Mandalorian & Grogu ma być bohater, którego się nie spodziewacie. Odpowiedzialny za seriale Star Wars Dave Filoni powróci ponoć w roli łowcy nagród

Poprzedni
Głównym złoczyńcą The Mandalorian & Grogu ma być bohater, którego się nie spodziewacie. Odpowiedzialny za seriale Star Wars Dave Filoni powróci ponoć w roli łowcy nagród

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl