Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2023, 13:38

Starfield działa źle na Twoim komputerze? Todd Howard: „Być może będziesz musiał zrobić upgrade”

Ostatni wywiad z udziałem Todda Howarda nie pozostawia złudzeń – jeśli Starfield nie działa dobrze na Waszym pececie, a mimo wszystko chcecie zagrać w kosmicznego RPG-a, to zapewne czeka Was upgrade sprzętu.

Źródło fot. Bethesda Softworks
i

Część graczy już zaznajomiła się ze Starfieldem w ramach wczesnego dostępu Premium, natomiast wczoraj kosmiczny RPG od Bethesdy miał swoją oficjalną premierę. Z tej okazji Todd Howard (dyrektor Bethesda Game Studios) oraz Phil Spencer (szef Microsoft Gaming) udzielili wywiadu portalowi Bloomberg.

Pośród wielu pytań jedno okazało się szczególnie ważne dla osób grających w Starfielda na PC. I nie są to dobre wieści dla posiadaczy słabszych zestawów.

Todd Howard zaprasza na upgrade

W wywiadzie znalazł się segment, w którym dziennikarze zadawali gościom pytania od widzów. Jednym z nich było: „dlaczego nie zoptymalizowaliście Starfielda na PC?”.

Odpowiedź Todda Howarda może zaskakiwać, ponieważ jego zdaniem Starfield na PC został zoptymalizowany dobrze:

Zoptymalizowaliśmy [Starfielda – dop. red] i działa on świetnie. To prawdziwa next-genowa gra na PC. Naprawdę posunęliśmy daleko naszą technologię, więc być może będziecie musieli ulepszyć wasze pecety […].

Słowa Todda Howarda z pewnością nie znalazły poklasku u tej części pecetowych graczy, u których Starfield chodzi kiepsko, co widać w niektórych komentarzach zamieszczonych pod wywiadem:

Ludzie z RTX-ami 4060 ledwo co odpalają tę grę, a on mówi żebyśmy upgrade’owali nasze PC.

– napisał bluebedlight.

Upgrade’owanie peceta dla gry z PBR [Physically Based Rendering – dop. red.] z 2022 roku, oświetleniem, modelami i teksturami z 2020 r., efektami specjalnymi jak z 2019 r., i poziomem szczegółowości (LOD) jak z 2015 r. Słabo.

– napisał CharcharoExplorer.

Jeśli chcecie zobaczyć, jak wypadł nasz test Starfielda na pececie ze średniej półki, zapraszamy tutaj:

Pojazdów nie ma (i raczej nie będzie)

Inne ciekawe pytanie zadane Toddowi Howardowi dotyczyło braku jakichkolwiek pojazdów lądowych w grze, które ułatwiałyby poruszanie się graczom po powierzchni planet.

Rozważaliśmy ich wprowadzenie […]. Kiedy tworzysz pojazdy, to zmienia całą rozgrywkę. Skupienie się na tym, że po wylądowaniu na planecie poruszasz się pieszo, pozwala nam wiedzieć, jak szybko gracze widzą różne rzeczy […].

Na powierzchni można korzystać z jetpacka, którego ulepszanie jest świetną zabawą, a przy różnych grawitacjach na różnych planetach, tworzy to unikalne doświadczenie dla każdej z nich.

Ta odpowiedź dyrektora Bethesdy raczej nie pokrzepi serc fanów, którzy liczyli na wprowadzenie innych sposobów poruszania się niż plecak odrzutowy i własne nogi.

Pomimo tych i innych problemów, Starfield zdaje się odnosić duże sukcesy na premierę, o czym mogą świadczyć chociażby oceny gry – zarówno krytyków, jak i graczy – a także liczba osób ogrywających tytuł na premierę.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej