Od ponad miesiąca wiemy, że Starfield będzie dostępny w 30 fps na Xboksach Series X/S. Bethesda wolała zrezygnować z większej liczby klatek na sekundę, aby zapewnić większą swobodę w rozgrywce.
Wiadomo już, że Starfield będzie dostępny na najnowszych konsolach Xbox jedynie w 30 fps-ach. Mimo że sporej grupie graczy nie spodobała się ta decyzja, to Todd Howard już wcześniej zapowiadał, że Bethesda wolałaby poświęcić jakość grafiki i większą liczbę klatek na rzecz „większej swobody rozgrywki”.
W listopadzie zeszłego roku Todd Howard wystąpił w podcaście Lexa Fridmana, w którym opowiedział o rozwoju Starfielda oraz kilku innych projektach opracowywanych przez Bethesdę – m.in. The Elder Scrolls 6.
Wypowiedź z zeszłorocznej rozmowy uderza tym bardziej, że od czerwca jesteśmy pewni wydania Starfielda na konsolach Microsoftu jedynie w 30 fps-ach. Można sądzić, że już w listopadzie 2022 roku Bethesda przymierzała się do rezygnacji z większej liczby klatek na sekundę na konsolach.
Zaznaczmy, że według zapowiedzi Starfield będzie olbrzymią grą. Aby zapewnić solidną jakość grafiki na każdej planecie, twórcy musieli pójść na pewien kompromis (bazując na słowach Howarda), aby zapewnić graczom lepszą immersję.
Wypowiedzi Todda Howarda możecie posłuchać w 30 minucie.
Jakiś czas temu Bethesda zapowiedziała również ekskluzywną współpracę z AMD, która, podobnie jak ograniczenie do 30 fps-ów, nie spodobała się wielu graczom. Głównym zarzutem społeczności jest blokowanie przez „Czerwonych” rozwiązań konkurencji, np. DLSS od Nvidii.
Za nami jest także Starfield Direct, na którym otrzymaliśmy sporo materiałów z tej nadchodzącej gry. Bethesda zaprezentowała też wtedy limitowany kontroler Xboksa oraz słuchawki w barwach Starfielda. Ponadto pokazano zegarek, który będzie dołączony do edycji kolekcjonerskiej.
Starfield zadebiutuje na rynku 6 września i wyjdzie wyłącznie na PC oraz Xboksy Series X/S. Gra będzie posiadała polskie napisy. Aktualnie tytuł można zamawiać w przedsprzedaży – za wersję standardową zainteresowani muszą zapłacić 344,99 zł w Microsoft Store lub 349 zł na Steam.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
19

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.