Star Citizen z pewnością wzbudza wiele emocji – od zachwytu po irytację, a nawet oburzenie. Tym razem jeden z fanów postanowił, że ma dość mało przejrzystej polityki reklam produkcji i zdecydował się coś z tym zrobić.
W SKRÓCIE
Star Citizen to gra, która ma szansę stać się czymś wielkim, a jej twórcy mają bardzo ambitne plany. Nie wszystkim jednak podoba się droga, którą dążą do ich realizacji. Jedną z takich osób jest fan posługujący się nickiem mazty. Forumowicz podzielił się na Reddicie historią zwycięskiej walki z mylącymi reklamami zawartości do gry.
Deweloper Cloud Imperium Games (CIG), twórca Star Citizena, sprzedaje statki kosmiczne, które nie są jeszcze gotowe, a mają zostać dopiero zaimplementowane do produkcji w przyszłości. Promowane są one chwytliwymi opisami oraz grafikami koncepcyjnymi. Jest to sposób na pozyskanie dodatkowych funduszy na rozwój tytułu. Do niedawna reklamy takich okrętów nie były odpowiednio oznaczone, co mogło wprowadzić wielu graczy w błąd.
Mazty postanowił coś z tym zrobić i zgłosić sytuację do Advertising Standards Authority (ASA). Jest to organizacja z Wielkiej Brytanii dbająca o jakość reklam w różnych mediach. Jak się okazało, ona również uznała, że takie działania są mylące, i wystosowała pismo do CIG. Dzięki temu przy ofertach statków widnieje teraz sprostowanie. Głosi ono, że prace nad nimi trwają i zostaną one dodane do gry dopiero w późniejszych aktualizacjach, więc nie są jeszcze gotowe do użycia, natomiast osoby dokonujące zakupu muszą się na razie zadowolić zastępczymi maszynami, które mają posiadać zbliżone parametry i funkcje.
Pomimo że mazty wciąż uważa reklamy za mylące, społeczność Reddita bardzo pozytywnie zareagowała na jego działania. Pod postem opisującym całą sprawę zebrało się wiele osób dziękujących mu i chwalących jego postawę. Jest to kolejny przykład na to, że fani zebrani wokół Star Citizena potrafią dokonywać całkiem imponujących rzeczy. Pokazuje to również, iż nie musimy się zgadzać na wszystko, co robią deweloperzy, a starania nawet jednej osoby mogą mieć znaczenie.
49

Autor: Damian Gacek
Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.