Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze

Czasopismo CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się polskim pismem komputerowym w październiku 2013 roku - tak wynika z danych przygotowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Artur Raciborski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze - ilustracja #1

CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się pismem komputerowym w październiku ubiegłego roku, jak wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Pismo CD-Action w październiku 2013 roku kupiono prawie 91 tysięcy razy, a to wzrost o prawie 20 tysięcy w porównaniu do października 2012 roku. Na drugim miejscu uplasował się magazyn PC Format, sprzedając ogółem 69 138 egzemplarzy w październiku 2013 roku, co jest wzrostem sprzedaży o 1,40% w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat, który sprzedał 43 299 egzemplarzy. Jest to wynik o 6,96% gorszy w porównaniu do października 2012 roku.

Gorzej poradziły sobie pisma PC World i Chip. PC World osiągnął najsłabszy wynik, ponieważ sprzedaż magazynu spadła aż o 31,19%. W październiku 2013 roku sprzedaż PC World wyniosła 18 217 egzemplarzy, a w październiku 2012 roku 26 473. Magazyn Chip sprzedał 16 059 egzemplarzy, co jest 19,86% spadkiem w porównaniu do wyniku z października 2012 roku (20 037 egzemplarzy).

Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opublikowane przez portal Wirtualnemedia.pl - Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze - wiadomość - 2014-01-17
Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opublikowane przez portal Wirtualnemedia.pl

Jeśli chodzi o porównanie sprzedaży w październiku i wrześniu ubiegłego roku, to największy wzrost sprzedaży ogółem, bo aż o 59,13% osiągnął Komputer Świat.

CD-Action zanotował 10,22% spadek sprzedaży w październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku. PC Format zwiększył sprzedaż o prawie 9 tysięcy egzemplarzy, natomiast PC World odnotował lekki spadek o prawie 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Magazyn Chip w październiku utrzymał stałą sprzedaż w październiku i wrześniu 2013 roku.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze - ilustracja #3
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

styczeń
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-01-17
18:06

zanonimizowany874803 Generał

[7] i przede wszystkim jest to magazyn pecetowy
Chyba dawno go już nie kupujesz bo od ponad roku przeszli na tryb: "gramy na konsolach i coś tam wspomnimy o tym, że gra jest też na PC".

że CDA ma wiernych czytelników
Którzy z wyżej wymienionego powodu zaprzestali kupować CDA. Zresztą poziom zawsze pozytywnych recenzji stał się niesmaczny.

Komentarz: zanonimizowany874803
2014-01-17
17:26

Wismerin Generał

Wismerin

Sam mam zamówioną prenumeratę i nie żałuję. Cd-Action trzyma bardzo wysoki poziom już od wielu lat i głównie zamawiam go ze względu na artykuły. W zasadzie pełniaki to taki miły dodatek aczkolwiek nawet jeśli by ich nie było i tak bym kupował dalej. ;)

Komentarz: Wismerin
2014-01-17
17:20

Rvn10 Generał

Zapomnieliście, że CDA ma wiernych czytelników i przede wszystkim jest to magazyn pecetowy (a ten rynek dominuje w Polsce) w mniejszym stopniu konsolowym. Co do pełnych wersji jest to taki miły dodatek, bo one są mile widziane. Kiedyś pamiętam jak CD Action kosztowało grubo po 20 zł, a zawartość ogromnej ilości demek i paru pełnych wersji w tamtych czasach to było coś. Dzisiaj jest Steam i CDA dobrze sobie radzi dzięki wiernym czytelnikom i dużej rzeszy gimnazjalistów.

Komentarz: Rvn10
2014-01-17
15:22

marcing805 Legend

marcing805

To są jeszcze ludzie kupujący tą gazetę dla pełnych wersji? W czasach steama i bundli po 17zł? Chyba tylko wśród uczniów szkół średnich i gimnazjalnych. CDA było mocne lata temu, kiedy na płytach potrafili dać gry żałośnie słabe a mieli materiały dostępne tylko u nich. Pamiętam do tej pory, jak 2 miesiące przed premierą zrecenzowali Stalkera. Ludzie kupowali pismo tylko dla jednej recenzji. Takich artykułów typu:" Byliśmy na prezentacji Dooma 3, informacje z pierwszej ręki tylko u nas" było znacznie więcej.

Komentarz: marcing805
2014-01-17
13:43

Johy Generał

Johy
😊

@darieczka87 - dokładnie, nie bez powodu zostało praktycznie bez konkurencji :)

Komentarz: Johy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl