Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2013 roku. CD-Action najlepsze
Czasopismo CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się polskim pismem komputerowym w październiku 2013 roku - tak wynika z danych przygotowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
Artur Raciborski

CD-Action zostało najlepiej sprzedającym się pismem komputerowym w październiku ubiegłego roku, jak wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Pismo CD-Action w październiku 2013 roku kupiono prawie 91 tysięcy razy, a to wzrost o prawie 20 tysięcy w porównaniu do października 2012 roku. Na drugim miejscu uplasował się magazyn PC Format, sprzedając ogółem 69 138 egzemplarzy w październiku 2013 roku, co jest wzrostem sprzedaży o 1,40% w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat, który sprzedał 43 299 egzemplarzy. Jest to wynik o 6,96% gorszy w porównaniu do października 2012 roku.
Gorzej poradziły sobie pisma PC World i Chip. PC World osiągnął najsłabszy wynik, ponieważ sprzedaż magazynu spadła aż o 31,19%. W październiku 2013 roku sprzedaż PC World wyniosła 18 217 egzemplarzy, a w październiku 2012 roku 26 473. Magazyn Chip sprzedał 16 059 egzemplarzy, co jest 19,86% spadkiem w porównaniu do wyniku z października 2012 roku (20 037 egzemplarzy).

Jeśli chodzi o porównanie sprzedaży w październiku i wrześniu ubiegłego roku, to największy wzrost sprzedaży ogółem, bo aż o 59,13% osiągnął Komputer Świat.
CD-Action zanotował 10,22% spadek sprzedaży w październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku. PC Format zwiększył sprzedaż o prawie 9 tysięcy egzemplarzy, natomiast PC World odnotował lekki spadek o prawie 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Magazyn Chip w październiku utrzymał stałą sprzedaż w październiku i wrześniu 2013 roku.

Więcej:Koniec CD-Action? Co wiemy na temat sytuacji magazynu
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany874803 Generał
[7] i przede wszystkim jest to magazyn pecetowy
Chyba dawno go już nie kupujesz bo od ponad roku przeszli na tryb: "gramy na konsolach i coś tam wspomnimy o tym, że gra jest też na PC".
że CDA ma wiernych czytelników
Którzy z wyżej wymienionego powodu zaprzestali kupować CDA. Zresztą poziom zawsze pozytywnych recenzji stał się niesmaczny.
Wismerin Generał

Sam mam zamówioną prenumeratę i nie żałuję. Cd-Action trzyma bardzo wysoki poziom już od wielu lat i głównie zamawiam go ze względu na artykuły. W zasadzie pełniaki to taki miły dodatek aczkolwiek nawet jeśli by ich nie było i tak bym kupował dalej. ;)
Rvn10 Generał
Zapomnieliście, że CDA ma wiernych czytelników i przede wszystkim jest to magazyn pecetowy (a ten rynek dominuje w Polsce) w mniejszym stopniu konsolowym. Co do pełnych wersji jest to taki miły dodatek, bo one są mile widziane. Kiedyś pamiętam jak CD Action kosztowało grubo po 20 zł, a zawartość ogromnej ilości demek i paru pełnych wersji w tamtych czasach to było coś. Dzisiaj jest Steam i CDA dobrze sobie radzi dzięki wiernym czytelnikom i dużej rzeszy gimnazjalistów.
marcing805 Legend

To są jeszcze ludzie kupujący tą gazetę dla pełnych wersji? W czasach steama i bundli po 17zł? Chyba tylko wśród uczniów szkół średnich i gimnazjalnych. CDA było mocne lata temu, kiedy na płytach potrafili dać gry żałośnie słabe a mieli materiały dostępne tylko u nich. Pamiętam do tej pory, jak 2 miesiące przed premierą zrecenzowali Stalkera. Ludzie kupowali pismo tylko dla jednej recenzji. Takich artykułów typu:" Byliśmy na prezentacji Dooma 3, informacje z pierwszej ręki tylko u nas" było znacznie więcej.
Johy Generał

@darieczka87 - dokładnie, nie bez powodu zostało praktycznie bez konkurencji :)