Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2012 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił najnowsze dane dotyczące sprzedaży najpopularniejszych czasopism branżowych. W październiku 2012 roku na szczycie zestawienia znalazł się magazyn CD Action, który jednak odnotował spadek popularności względem września 2012 roku.
Marcin Skierski
Z informacji ujawnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w październiku 2012 roku CD Action było najchętniej kupowanym czasopismem branżowym. Z kolei najsłabszą sprzedaż osiągnął Chip.
CD Action w październiku 2012 roku został zakupiony przez 71 238 osób, co stanowi wynik o 5,09% gorszy niż w październiku 2011 roku. Największy wzrost (27,08%) odnotował PC Format, sprzedając się w liczbie 68 186 egzemplarzy i obejmując dzięki temu drugą lokatę w zestawieniu. Na trzecim miejscu znalazł się Komputer Świat, który może pochwalić się wynikiem 46 537 sztuk. To o 16,81% więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku, kiedy Komputer Świat był jeszcze dwutygodnikiem (obecnie to miesięcznik).
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2012 roku | Sprzedaż w październiku 2011 roku |
CD Action | 71 238 | 75 059 |
PC Format | 68 186 | 53 656 |
Komputer Świat | 46 537 | 39 841 |
PC World | 26 473 | 28 423 |
Chip | 20 037 | 25 589 |
W porównaniu do września 2012 roku, w październiku 2012 roku największy wzrost sprzedaży (13,24%) odnotował Komputer Świat. W tym zestawieniu najbardziej straciło czasopismo CD Action, którego z miesiąca na miesiąc zakupiło o 13,74% mniej czytelników. Najniższą, choć też najbardziej wyrównaną sprzedaż osiągnął Chip.
Tytuł | Sprzedaż w październiku 2012 roku | Sprzedaż we wrześniu 2012 roku |
CD Action | 71 238 | 82 584 |
PC Format | 68 186 | 63 090 |
Komputer Świat | 46 537 | 41 095 |
PC World | 26 473 | 25 896 |
Chip | 20 037 | 20 299 |
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Barteek88 Konsul
Herr Doktor - własnie zastanawialem sie juz nie raz jak to jest z CD-Action ze nie zabezpieczaja tych kodow. Przeciez kazdy głupi moze wyciagnac plytke spisac kod. Osobiscie nigdy mi sie nie przytrafila taka sytuacja, abym dostal aktywowany juz produkt.
Stra Moldas Legend

Z innej beczki: wiecie, kto dostarcza prasę do Empiku? Ruch, Kolpoter, Garmond czy ktoś inny?
Herr Doktor Pretorianin

Zobaczymy w przyszłości jak odbije się na wynikach sprzedaży to, że Burda (CD Action, CHIP itp) pożarł się z Kolporterę. O co właściwie im poszło, któś wie? O marżę od sprzedaży czy np: politykę zwrotów i masowe pojawianie się wydań CD Action sprzed miesiąca za 5 zł na stoiskach z przeterminowaną prasą?
BTW:
Co do wyników miesiąc w miesiąc: poza oczywistą kwestią końcówki wakacji w tytułach takich jak CD Action zależy od aktualnych coverów: wrzesień to m.in steamowe Just Cause 2, a październik słabszy Kane and Lynch 2.
Zresztą teraz jak są już wydania Steamowe, to cd action praktycznie mogłoby przestać dodawać płyty i zejść trochę z ceny, a za to te numery do Steama dawać w piśmie jako insert ze zdrapką: ile razy teraz kupuję CD Action, tyle razy zastanawiam się czy znowu nie da się gry aktywować na Steamie bo kod wykorzystany - chyba trzeba będzie zacząć chodzić do kiosku po to pismo z laptopem ;>
No ale nie ma się czemu dziwić - folia praktycznie przed niczym nie zabezpiecza (da się otworzyć i zamknąć bez uszkodzenia) a te dziesiatki, czasem setki numerów steamowych na Allegro z jakiegoś źródła się biorą - zazwyczaj wysyp jest właśnie tych które były w CD Action. Jak to zwroty to pół biedy, ale jak to otwierane pisma na etapie dystrybucji, to krew może zalać.
Child of Pain Legend
"Sprzedaż polskich magazynów branżowych w październiku 2012 roku"
"Sprzedaż w październiku 2012 roku"
" październiku 2012 roku"