autor: Zuzanna Domeradzka
SnowRunner 2 „może jednak” powstawać. Twórcy realistycznych symulatorów z otwartym światem puszczają oko do fanów, ogłaszając ważne zmiany w najnowszej grze
Twórcy gry RoadCraft wypowiedzieli się na temat istotnych zmian, które chcą zaimplementować w symulatorze. Studio Saber Interactive odniosło się do SnowRunnera 2.

Jakiś czas temu twórcy RoadCraft, czyli otrzymującego coraz bardziej pochlebne opinie (obecnie 73% spośród 8 tys. recenzji na Steamie jest pozytywnych) symulatora samochodowego o budowaniu dróg z realistyczną fizyką, zorganizowali sesję AmA (ang. Ask me Anything). Podczas niej omawiana była przede wszystkim przyszłość produkcji.
Przyszłość RoadCraft
Dowiedzieliśmy się chociażby, że studio Saber Interactive (odpowiedzialne również za takie gry, jak SnowRunner oraz MudRunner) pracuje nad wieloma poprawkami względem systemu budowania dróg, jak również fizyki.
- Twórcy RoadCraft próbują rozwiązać problem piasku wysypującego się z poruszającej się wywrotki. Chcą w związku z tym zmodyfikować cały system fizyki rozsypywania się piasku w skrzyni ładunkowej, gdyż prostsze poprawki wprowadzane na szybko wywoływałyby błędy wizualne.
- Deweloperzy rozważają dodanie do gry funkcji „pomijania pogody”, co zadowoliłoby graczy sfrustrowanych wpływającymi na rozgrywkę, dość częstymi opadami deszczu.
- Studio Saber Interactive zamierza dodać do RoadCraft alternatywną metodę nawigacji, podobną do systemu GPS ze SnowRunnera.
- Do gry ma trafić możliwość zabezpieczania pojazdów transportowanych na przyczepach.
- W późniejszym czasie twórcy planują wprowadzić opcję modyfikowania pojazdów.
Odpowiadając na pytania, deweloperzy zdradzili przy okazji, że chcieliby wprowadzić poziomy śnieżne do RoadCraft, ale przez ograniczenia techniczne obecnie nie jest to możliwe. Ponadto Studio Saber Interactive nie zamierza wykorzystywać funkcji adaptacyjnych spustów w kontrolerze DualSense, ale za to chce wprowadzić pełną obsługę kierownic.
Nie wiemy, kiedy dokładnie omawiane plany zostaną wprowadzone w życie. Nowa zawartość zostanie dodana do RoadCraft w ramach dużych aktualizacji w lipcu oraz we wrześniu (na wrzesień planowany jest też debiut płatnego rozszerzenia).
Czy powstaje SnowRunner 2?
Przy okazji sesji AmA poruszona została kwestia SnowRunnera 2. Reżyser RoadCraft, Vitaliy Yaruta, zapytany o to, jakie systemy z najnowszej gry studia pojawią się w SnowRunnerze 2, odpowiedział sugestywnie, że Saber Interactive „raczej” nigdy nie powiedziało, że pracuje nad kontynuacją lubianej produkcji. Zdradził przy tym, że charakterystyczne dla RoadCraft mechaniki (jak budowanie dróg) nie powinny być przenoszone do zupełnie odmiennych serii:
Nigdy nie powiedzieliśmy, że pracujemy nad SnowRunnerem 2. A może jednak... W każdym razie, jeśli chodzi o to, czy w klasycznej grze [z podserii – dop. red.] Runner będzie można budować drogi, to, moim zdaniem, nie. To trochę mija się z celem tego typu gier. Uważamy jednak, że powinniśmy dalej zgłębiać formułę gry RoadCraft, aby w przyszłości stworzyć coś [równie – dop. red.] interesującego.