Twórcy gry RoadCraft wypowiedzieli się na temat istotnych zmian, które chcą zaimplementować w symulatorze. Studio Saber Interactive odniosło się do SnowRunnera 2.
Jakiś czas temu twórcy RoadCraft, czyli otrzymującego coraz bardziej pochlebne opinie (obecnie 73% spośród 8 tys. recenzji na Steamie jest pozytywnych) symulatora samochodowego o budowaniu dróg z realistyczną fizyką, zorganizowali sesję AmA (ang. Ask me Anything). Podczas niej omawiana była przede wszystkim przyszłość produkcji.
Dowiedzieliśmy się chociażby, że studio Saber Interactive (odpowiedzialne również za takie gry, jak SnowRunner oraz MudRunner) pracuje nad wieloma poprawkami względem systemu budowania dróg, jak również fizyki.
Odpowiadając na pytania, deweloperzy zdradzili przy okazji, że chcieliby wprowadzić poziomy śnieżne do RoadCraft, ale przez ograniczenia techniczne obecnie nie jest to możliwe. Ponadto Studio Saber Interactive nie zamierza wykorzystywać funkcji adaptacyjnych spustów w kontrolerze DualSense, ale za to chce wprowadzić pełną obsługę kierownic.
Nie wiemy, kiedy dokładnie omawiane plany zostaną wprowadzone w życie. Nowa zawartość zostanie dodana do RoadCraft w ramach dużych aktualizacji w lipcu oraz we wrześniu (na wrzesień planowany jest też debiut płatnego rozszerzenia).
Przy okazji sesji AmA poruszona została kwestia SnowRunnera 2. Reżyser RoadCraft, Vitaliy Yaruta, zapytany o to, jakie systemy z najnowszej gry studia pojawią się w SnowRunnerze 2, odpowiedział sugestywnie, że Saber Interactive „raczej” nigdy nie powiedziało, że pracuje nad kontynuacją lubianej produkcji. Zdradził przy tym, że charakterystyczne dla RoadCraft mechaniki (jak budowanie dróg) nie powinny być przenoszone do zupełnie odmiennych serii:
Nigdy nie powiedzieliśmy, że pracujemy nad SnowRunnerem 2. A może jednak... W każdym razie, jeśli chodzi o to, czy w klasycznej grze [z podserii – dop. red.] Runner będzie można budować drogi, to, moim zdaniem, nie. To trochę mija się z celem tego typu gier. Uważamy jednak, że powinniśmy dalej zgłębiać formułę gry RoadCraft, aby w przyszłości stworzyć coś [równie – dop. red.] interesującego.
Więcej:To ostatnie poprawki do Windows 11 w 2025 roku, wśród nich tryb ciemny dla eksploratora plików
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).