SnowRunner 2 „może jednak” powstawać. Twórcy realistycznych symulatorów z otwartym światem puszczają oko do fanów, ogłaszając ważne zmiany w najnowszej grze

Twórcy gry RoadCraft wypowiedzieli się na temat istotnych zmian, które chcą zaimplementować w symulatorze. Studio Saber Interactive odniosło się do SnowRunnera 2.

Zuzanna Domeradzka

SnowRunner 2 „może jednak” powstawać. Twórcy realistycznych symulatorów z otwartym światem puszczają oko do fanów, ogłaszając ważne zmiany w najnowszej grze, źródło grafiki: Saber Interactive.
SnowRunner 2 „może jednak” powstawać. Twórcy realistycznych symulatorów z otwartym światem puszczają oko do fanów, ogłaszając ważne zmiany w najnowszej grze Źródło: Saber Interactive.

Jakiś czas temu twórcy RoadCraft, czyli otrzymującego coraz bardziej pochlebne opinie (obecnie 73% spośród 8 tys. recenzji na Steamie jest pozytywnych) symulatora samochodowego o budowaniu dróg z realistyczną fizyką, zorganizowali sesję AmA (ang. Ask me Anything). Podczas niej omawiana była przede wszystkim przyszłość produkcji.

Przyszłość RoadCraft

Dowiedzieliśmy się chociażby, że studio Saber Interactive (odpowiedzialne również za takie gry, jak SnowRunner oraz MudRunner) pracuje nad wieloma poprawkami względem systemu budowania dróg, jak również fizyki.

  1. Twórcy RoadCraft próbują rozwiązać problem piasku wysypującego się z poruszającej się wywrotki. Chcą w związku z tym zmodyfikować cały system fizyki rozsypywania się piasku w skrzyni ładunkowej, gdyż prostsze poprawki wprowadzane na szybko wywoływałyby błędy wizualne.
  2. Deweloperzy rozważają dodanie do gry funkcji „pomijania pogody”, co zadowoliłoby graczy sfrustrowanych wpływającymi na rozgrywkę, dość częstymi opadami deszczu.
  3. Studio Saber Interactive zamierza dodać do RoadCraft alternatywną metodę nawigacji, podobną do systemu GPS ze SnowRunnera.
  4. Do gry ma trafić możliwość zabezpieczania pojazdów transportowanych na przyczepach.
  5. W późniejszym czasie twórcy planują wprowadzić opcję modyfikowania pojazdów.

Odpowiadając na pytania, deweloperzy zdradzili przy okazji, że chcieliby wprowadzić poziomy śnieżne do RoadCraft, ale przez ograniczenia techniczne obecnie nie jest to możliwe. Ponadto Studio Saber Interactive nie zamierza wykorzystywać funkcji adaptacyjnych spustów w kontrolerze DualSense, ale za to chce wprowadzić pełną obsługę kierownic.

Nie wiemy, kiedy dokładnie omawiane plany zostaną wprowadzone w życie. Nowa zawartość zostanie dodana do RoadCraft w ramach dużych aktualizacji w lipcu oraz we wrześniu (na wrzesień planowany jest też debiut płatnego rozszerzenia).

Czy powstaje SnowRunner 2?

Przy okazji sesji AmA poruszona została kwestia SnowRunnera 2. Reżyser RoadCraft, Vitaliy Yaruta, zapytany o to, jakie systemy z najnowszej gry studia pojawią się w SnowRunnerze 2, odpowiedział sugestywnie, że Saber Interactive „raczej” nigdy nie powiedziało, że pracuje nad kontynuacją lubianej produkcji. Zdradził przy tym, że charakterystyczne dla RoadCraft mechaniki (jak budowanie dróg) nie powinny być przenoszone do zupełnie odmiennych serii:

Nigdy nie powiedzieliśmy, że pracujemy nad SnowRunnerem 2. A może jednak... W każdym razie, jeśli chodzi o to, czy w klasycznej grze [z podserii – dop. red.] Runner będzie można budować drogi, to, moim zdaniem, nie. To trochę mija się z celem tego typu gier. Uważamy jednak, że powinniśmy dalej zgłębiać formułę gry RoadCraft, aby w przyszłości stworzyć coś [równie – dop. red.] interesującego.

RoadCraft

RoadCraft

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 maja 2025

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

7.6

Gracze

7.3

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2025-07-08
08:28

PanDaneX Konsul

PanDaneX
😜

"W każdym razie, jeśli chodzi o to, czy w klasycznej grze [z podserii – dop. red.] Runner będzie można budować drogi, to, moim zdaniem, nie. To trochę mija się z celem tego typu gier."

No właśnie moim zdaniem możliwość stworzenia konkretnych tras oraz linii zaopatrzenia pozwoliłoby uniknąć nużących chwil gdzie setny raz jedziesz z towarem przez jedną trasę. Rozumiem kilka razy przejechać w celu realizacji któregoś z etapów ale potem to już zZzZzZzZ.

Komentarz: PanDaneX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl