RoadCraft doczekał się obszernej aktualizacji 2.0, która wprowadza liczne usprawnienia i nowości opracowane w odpowiedzi na głosy społeczności.
Choć aktualizacja 2.0 wniosła do RoadCrafta więcej realizmu, przez pewien błąd paradoksalnie umożliwiła coś, co jest niejako jego zaprzeczeniem. Gracze odkryli poważny bug, który pozwala duplikować pojazdy na mapie w nieskończoność. Na forach poświęconych grze pojawiają się liczne doniesienia (oraz screeny), według których każdy pojazd obecny na mapie może zostać „sklonowany”, jeśli gracz wyjdzie do menu głównego i następnie powróci do rozgrywki.
Choć dla niektórych może to być źródłem zabawy, błąd ten w oczywisty sposób kłóci się z ideą symulacyjnej rozgrywki, którą twórcy próbują rozwijać. Na ten moment nie wiadomo, kiedy Saber Interactive wypuści łatkę usuwającą problem.
Choć na premierę RoadCraft od studia Saber Interactive, autorów SnowRunnera, cieszył się sporą popularnością, to gra spotkała się z dość mieszanym odbiorem wśród graczy. Wielu fanów narzekało na uproszczenia względem poprzedniego hitu studia, oczekując bardziej złożonej i realistycznej rozgrywki.
Na szczęście deweloperzy nie pozostali bierni wobec tych głosów. Wręcz przeciwnie – zespół szybko zabrał się do pracy nad ulepszaniem swojego najnowszego projektu, bazując na uwagach społeczności. Efektem tego zaangażowania jest aktualizacja 2.0, która właśnie trafiła do gry.
Zgodnie z opublikowanym dziennikiem dewelopera, najnowszy patch przynosi nie tylko ogólne poprawki stabilności i eliminuje błędy, ale również wprowadza kilka istotnych zmian w rozgrywce. Zmniejszono częstotliwość występowania opadów, co powinno poprawić komfort budowania i transportu. Zadbano także o możliwość zabezpieczania przewożonych pojazdów.
Wśród nowości warto wymienić też dodanie funkcji manualnego zapalania i gaszenia silnika – odbywa się to poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku hamulca ręcznego. Ponadto do gry trafił tryb fotograficzny, a także funkcja szybkiego umieszczania znaczników, która pozwala graczom na rysowanie dokładniejszej trasy przejazdu, oferując więcej punktów orientacyjnych niż tylko pojedynczy cel.
Kolejna nowość to możliwość włączania i wyłączania funkcji walcowania dla wszystkich walców, co przekłada się na ułatwioną jazdę tymi pojazdami z miejsca na miejsce.
Co równie istotne, aktualizacja 2.0 wprowadza do RoadCraft cztery nowe maszyny (poniżej możecie zobaczyć jak prezentują się w grze):
Warto także przypomnieć, że wedle niedawnych obietnic twórców we wrześniu gracze mogą spodziewać się pięciu nowych pojazdów, dwóch świeżych map oraz dodatkowych misji. Co istotne, gra zostanie także wzbogacona o hard mode. Możliwość wyboru trudniejszej rozgrywki powinna przypaść do gustu bardziej wymagającym użytkownikom.
Zdaje się, że wszystkie kroki poczynione przez Saber Interactive w kierunku poprawy jakości RoadCrafta przynoszą zamierzone skutki. Widać to po odbiorze gry na Steamie, który z „mieszanego” zmienił się na „w większości pozytywny”.
Więcej:To ostatnie poprawki do Windows 11 w 2025 roku, wśród nich tryb ciemny dla eksploratora plików
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.