Popularny symulator budowania stał się jeszcze bardziej realistyczny niż dotąd. Wielka aktualizacja 2.0 to odpowiedź na krytykę graczy RoadCraft
RoadCraft doczekał się obszernej aktualizacji 2.0, która wprowadza liczne usprawnienia i nowości opracowane w odpowiedzi na głosy społeczności.

Aktualizacja (10 lipca, godz. 18:37)
Choć aktualizacja 2.0 wniosła do RoadCrafta więcej realizmu, przez pewien błąd paradoksalnie umożliwiła coś, co jest niejako jego zaprzeczeniem. Gracze odkryli poważny bug, który pozwala duplikować pojazdy na mapie w nieskończoność. Na forach poświęconych grze pojawiają się liczne doniesienia (oraz screeny), według których każdy pojazd obecny na mapie może zostać „sklonowany”, jeśli gracz wyjdzie do menu głównego i następnie powróci do rozgrywki.
Choć dla niektórych może to być źródłem zabawy, błąd ten w oczywisty sposób kłóci się z ideą symulacyjnej rozgrywki, którą twórcy próbują rozwijać. Na ten moment nie wiadomo, kiedy Saber Interactive wypuści łatkę usuwającą problem.
Oryginalny tekst (10 lipca, godz. 17:50)
Choć na premierę RoadCraft od studia Saber Interactive, autorów SnowRunnera, cieszył się sporą popularnością, to gra spotkała się z dość mieszanym odbiorem wśród graczy. Wielu fanów narzekało na uproszczenia względem poprzedniego hitu studia, oczekując bardziej złożonej i realistycznej rozgrywki.
Na szczęście deweloperzy nie pozostali bierni wobec tych głosów. Wręcz przeciwnie – zespół szybko zabrał się do pracy nad ulepszaniem swojego najnowszego projektu, bazując na uwagach społeczności. Efektem tego zaangażowania jest aktualizacja 2.0, która właśnie trafiła do gry.
Zgodnie z opublikowanym dziennikiem dewelopera, najnowszy patch przynosi nie tylko ogólne poprawki stabilności i eliminuje błędy, ale również wprowadza kilka istotnych zmian w rozgrywce. Zmniejszono częstotliwość występowania opadów, co powinno poprawić komfort budowania i transportu. Zadbano także o możliwość zabezpieczania przewożonych pojazdów.
Wśród nowości warto wymienić też dodanie funkcji manualnego zapalania i gaszenia silnika – odbywa się to poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku hamulca ręcznego. Ponadto do gry trafił tryb fotograficzny, a także funkcja szybkiego umieszczania znaczników, która pozwala graczom na rysowanie dokładniejszej trasy przejazdu, oferując więcej punktów orientacyjnych niż tylko pojedynczy cel.
Kolejna nowość to możliwość włączania i wyłączania funkcji walcowania dla wszystkich walców, co przekłada się na ułatwioną jazdę tymi pojazdami z miejsca na miejsce.
Co równie istotne, aktualizacja 2.0 wprowadza do RoadCraft cztery nowe maszyny (poniżej możecie zobaczyć jak prezentują się w grze):
- SAR Nota Allegro;
- SAR Step 39331 „Pike”;
- SAR Mule T1;
- Tuz 119 „Lynx” z platformą.
Warto także przypomnieć, że wedle niedawnych obietnic twórców we wrześniu gracze mogą spodziewać się pięciu nowych pojazdów, dwóch świeżych map oraz dodatkowych misji. Co istotne, gra zostanie także wzbogacona o hard mode. Możliwość wyboru trudniejszej rozgrywki powinna przypaść do gustu bardziej wymagającym użytkownikom.
Zdaje się, że wszystkie kroki poczynione przez Saber Interactive w kierunku poprawy jakości RoadCrafta przynoszą zamierzone skutki. Widać to po odbiorze gry na Steamie, który z „mieszanego” zmienił się na „w większości pozytywny”.