Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe problemy RoadCrafta. „Fizyka świata jak w kreskówce”

RoadCraft jest jedną z najpopularniejszych gier trwającego Steam Next Fest. Gracze mają jednak na jego temat mieszane opinie. Symulatorowi obrywa się m.in. za uproszczoną fizykę.

Marcin Bukowski

Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe problemy RoadCrafta. „Fizyka świata jak w kreskówce”, źródło grafiki: Saber Interactive.
Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe problemy RoadCrafta. „Fizyka świata jak w kreskówce” Źródło: Saber Interactive.

Trwające wydarzenie Steam Next Fest przyniosło ze sobą kilka interesujących tytułów. Największą popularnością cieszy się oczywiście Mecha Break, a m.in. nasi rodzimi gracze nareszcie mogą przetestować Gothic Remake. Sporym zainteresowaniem cieszy się również demo RoadCrafta, które jednak spotkało się z mieszanym odbiorem.

RoadCraft – aktywność i oceny graczy

RoadCraft to symulator od studia Saber Interactive, twórców m.in. SnowRunnera czy MudRunnera. Zabawa polega na naprawianiu infrastruktury zniszczonej przez różnorodne katastrofy, a kluczowym elementem jest realizm. Tytuł miał wyróżniać się wiarygodną fizyką otoczenia i obiektów oraz pełnymi detali systemami.

W efekcie produkcja przyciągnęła niemałą liczbę graczy i na tę chwilę jest trzecią najpopularniejszym grą Steam Next Fest, zaraz za grą akcji Mecha Break oraz kooperacyjnym dungeon crawlerem Fellowship. W szczytowym momencie w RoadCraft zagrywało się 12 559 graczy jednocześnie.

Źródło: SteamDB - „Fizyka świata jak w kreskówce”. Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe braki RoadCrafta - wiadomość - 2025-02-25
Źródło: SteamDB

W kontraście do popularności RoadCraft stoją natomiast jego oceny. Obecnie na Steamie swoją opinią podzieliło się nieco ponad 600 graczy i jedynie 53% z nich jest zadowolonych z jakości dema.

Pozytywne i negatywne cechy

W pozytywnych recenzjach gracze zwracają przede wszystkim uwagę, iż RoadCraft to nie kontynuacja SnowRunnera, więc nie należy tak traktować udostępnionego dema. Tytuł, choć wymaga wielu poprawek, już teraz charakteryzować ma się sporym potencjałem i pozwala np. całkowicie przerobić całą mapę. Jest to sandbox, w którym samo ukończenie misji to tylko mała część rozgrywki, a prawdziwa frajda bierze się z zabawy systemami.

Niemniej osoby wystawiające negatywne recenzje zwracają uwagę na brak niektórych mechanik w porównaniu do wcześniej wymienionego SnowRunnera. Mowa tu np. o zarządzaniu paliwem, obrażeniach pojazdów czy manualnym przełączaniu biegów. Sporo osób narzeka również na niewygodne sterowanie i słabą optymalizację.

Ponadto część graczy zwróciła uwagę na element, który miał być jedną z najmocniejszych cech RoadCrafta, czyli fizykę, która została podobno znacznie uproszczona. Pojawiły się recenzje twierdzące, że pojazdy zachowują się mało realistycznie, a jadąc na trudnym terenie steruje się nimi tak, jakby były na zwykłej drodze. Nie czuć też ich masy, co całościowo sprawia wrażenie kroku wstecz w porównaniu z wcześniejszymi grami studia i względem tego, co zapowiadano.

Jeżeli chcecie sami sprawdzić demo RoadCraft, to pamiętajcie, że macie na to ograniczony czas. Będzie ono dostępne do końca Steam Next Fest, czyli do 3 marca.

  1. RoadCraft – karta gry na Steamie
RoadCraft

RoadCraft

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 maja 2025

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

7.6

Gracze

7.4

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny

Następny
Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny

Avengers 5 i 6 będą „bardzo radykalne” oraz zaskoczą fanów Marvela. Bracia Russo zapowiadają „ekscytujące” pomysły i wyzwania dla widzów MCU

Poprzedni
Avengers 5 i 6 będą „bardzo radykalne” oraz zaskoczą fanów Marvela. Bracia Russo zapowiadają „ekscytujące” pomysły i wyzwania dla widzów MCU

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl