Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2012, 13:43

autor: Adrian Werner

Słabe styczniowe wyniki amerykańskiego rynku gier. Modern Warfare 3 nadal bezkonkurencyjny

Dzięki najnowszemu raportowi organizacji NPD poznaliśmy najpopularniejsze tytuły stycznia w Stanach Zjednoczonych. Dowiedzieliśmy się też jak sprzedawały się konsole i akcesoria do nich.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za styczeń tego roku i niestety nie daje on powodów do optymizmu. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 750,6 milionów dolarów, co stanowi spadek aż o 34 procent w porównaniu z pierwszym miesiącem 2011 roku. W okresie od 1 do 28 stycznia 2012 r. Amerykanie zakupili nowych gier za sumę 379,6 mln dolarów (spadek o 37%). Winą za taki stan rzeczy obarczono brak dużych premier. W pierwszym miesiącu zeszłego roku do sprzedaży trafiły takie przeboje jak Dead Space 2, LittleBigPlanet 2 czy DC Universe Online, podczas gdy w tym roku zabrakło rynkowych debiutów podobnego kalibru.

Słabe styczniowe wyniki amerykańskiego rynku gier. Modern Warfare 3 nadal bezkonkurencyjny - ilustracja #1

W minionym miesiącu Amerykanie najchętniej kupowali następujące gry:

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

Call of Duty: Modern Warfare 3

360, PS3, PC

Activision

2.

Just Dance 3

Wii, 360, PS3

Ubisoft

3.

The Elder Scrolls V: Skyrim

360, PS3, PC

Bethesda Softworks

4.

NBA 2K12

360, PS3, PS2, PSP, Wii, PC

Take-Two

5.

Battlefield 3

360, PS3, PC

Electronic Arts

6.

Madden NFL 12

360, PS3, Wii, PS2, PSP

Electronic Arts

7.

Mario Kart 7

3DS

Nintendo

8.

Skylanders: Spyro's Adventure

360, PS3, Wii, 3DS, PC

Activision

9.

Zumba Fitness 2

Wii

Majesco

10.

Saints Row: The Third

360, PS3, PC

THQ

Sprzedaż samych konsol wygenerowała 199,5 mln dolarów przychodu, czyli o 38% mniej niż w styczniu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 270 tysięcy sztuk. Spadek zanotował też segment akcesoriów, który przyniósł 195,2 mln dolarów, czyli o 18% mniej niż w roku ubiegłym.

Warto dodać, że wszystkie powyższe liczby dotyczą jedynie sprzedaży sprzętu oraz nowych gier w wersjach pudełkowych. Nie biorą natomiast pod uwagę pieniędzy, które zarobiono na wypożyczaniu i handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej, mikropłatnościach oraz subskrypcjach. Według szacunków NPD te dodatkowe źródła zarobku przyniosły w styczniu łącznie około 350-400 mln dolarów.

Ostatnia aktualizacja: 2012-02-10

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.