Skyrim – ponad 10 mln osób zagrało w grę. Pecetowcy grają średnio 75 godzin

Todd Howard ze studia Bethesda Softworks powiedział podczas swojej prezentacji na imprezie DICE Summit 2012, że miliony pecetowych graczy spędziło średnio 75 godzin w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Producent ujawnił parę innych ciekawostek na temat produkcji i pokazał kilka zabawnych pomysłów na to jak rozwinąć ją w przyszłości.

Szymon Liebert

Skyrim – ponad 10 mln osób zagrało w grę. Pecetowcy grają średnio 75 godzin - ilustracja #1

Todd Howard, reżyser The Elder Scrolls V: Skyrim ze studia Bethesda Softworks, ujawnił kilka ciekawych informacji na temat gry w prezentacji przygotowanej na imprezę DICE Summit. Producent powiedział, że społeczność graczy Skyrim rozrosła się do ponad 10 milionów osób. Miliony pecetowych fanów poświęciło grze średnio aż 75 godzin (według statystyk na Steamie), co według Howarda jest niezwykłym rezultatem. To także doskonały dowód na to, że nawet jeśli nie kończymy wszystkich tytułów (o czym pisaliśmy niedawno), to niektórym poświęcamy sporo czasu.

Wystąpienie Howarda obfitowało w zabawne akcenty i interesujące informacje. Oprócz imponujących liczb, przedstawiciel Bethesdy przybliżył proces kreowania nowych pomysłów. Po zamknięciu ogromnego projektu jakim był Skyrim, deweloperzy mieli tydzień swobody na stworzenie dowolnych modyfikacji, od efektów graficznych, aż po nowe typy przeciwników, które można by dodać do gry. Zabawne i często ewidentnie żartobliwe efekty pokazano w świetnym filmie.

Producent przyznał, że część z tych koncepcji to wygłupy, ale reszta może kiedyś trafić do gry w postaci łatki, modyfikacji lub płatnego dodatku. Nad czym pracowali twórcy Skyrim w wolnym czasie? W filmie oglądamy gigantyczne kraby, lepsze efekty wody, rozbudowaną walkę oraz nowe wierzchowce, w tym między innymi smoki. Howard opowiedział też o pomysłach z podstawowej gry. Dowiedzieliśmy się między innymi, że konie niemal zostały usunięte z finalnego produktu.

Prezentacja Howarda to kilkadziesiąt minut dobrej zabawy i ciekawych informacji na temat procesu tworzenia gier. Przedstawiciel Bethesdy przybliżył idee przyświecające pracy studia i opowiedział szerzej o Skyrim. Filmik z zabawnymi modyfikacjami doskonale wpisuje się też w temat narzędzi edytorskich do gry, które zostały wypuszczone w tym tygodniu. Liczymy na to, że fani tytułu wzbogacą go o równie interesujące dodatki jak pomysły Bethesdy.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-02-10
11:23

Owen Senator

Irek22, konie w Skyrim są i można na nich podróżować... Nie w dodatkach, DLC, ale w wersji podstawowej...

Komentarz: Owen
2012-02-10
16:28

Rick24 Generał

Irek22 ---> Twoje argumenty są za to bardzo sensowne. Wykazałeś się kompletną nieznajomością tematu i tylko się ośmieszyłeś. Krytykujesz coś z czym w ogóle nie miałeś styczności, bo jakbyś grał w Skyrmia to na pewno byś wiedział, że konie tam są. Nie będę nawet pisał jak niski poziom intelektualny ty reprezentujesz, bo leżącego sie nie kopie.

Komentarz: Rick24
2012-02-10
19:46

red1222 Centurion

I co?Można w dzisiejszych czasach zrobić wciągającą grę bez miliardów skryptów na każdym kroku :)

Komentarz: red1222
2012-02-10
20:17

zanonimizowany827238 Junior

Koniec w Skyrim to mit :)

Komentarz: zanonimizowany827238
2012-02-11
04:37

strelnikov Senator

Irek22 -->

nie gniewaj sie - nigdzie Ciebie nie obrzucilem blotem i nic zlego nie mialem na mysli, post byl nieco zlosliwy gdyz odpowiadal na Twoje stwierdzenie, iz w Skyrim usunieto konie aby je pozniej w DLC sprzedac - nie zrobiono tak, zwierzeta te sa dostepne i to w roznych odmianach. Skyrim z 1 podstawowego powodu ma przewage nad innymi grami (obecnie) - posiada ciekawy swiat z okreslona i umiejscowiona w czasie historia a idealnie powiazana z poprzednimi czesciami TES, dzieki czemu jest produktem pozwalajacy realnie wczuc sie w role glownego bohatera i odbyc podroz w wyimaginowanym swiecie jak i wymiarze gdzie emocje zwiazne z lokalnym konfliktem jak i rozwojem wydarzen w tle (nie wspominajac o glowym watku opartym na legendach opowiadanych w Skyrim) poniosa Ciebie w objecia przygody, ktora intryguje i pozwala odkryc wlasne zapatrywania na poczynania jednostek reprezentujacych umownie roznie i rozne typy charatkerow. zaczarowany dorozkarz, zaczarowana dorozka i zaczarowany kon (-) stoja przed kazdym wiekszym miastem i chetnie Ciebie obwiaza po okolicy w celach turystycznych - zawsze mozesz sam zobaczyc, jesli sie Tobie nie spodoba to zmienisz otoczenie na inne. W swiecie wspolczesnej przecietnosci Skyrim jest nad wyraz udana produkcja dla takich, ktorzy pragna przez pewien czas "zyc w innym jak realnym swiecie" -)

Edit:
a tak dodatkowo (tez gratis) podroznicy po Skyrim dostali od Beth ostatnio CK i zestaw textur w HiRes - ot tak dla tych ktorzy lubia modowac i/lub miec wszystko naprawde w max detalach -)

Komentarz: strelnikov

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl