Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2021, 10:38

autor: Adrian Werner

Skyrim Anniversary Edition nawiąże do Morrowind i Oblivion w nowych przygodach

Studio Bethesda poinformowało, że w Skyrim Anniversary Edition znajdą się nowe przygody nawiązujące do gier Morrowind i Oblivion. Ponadto fani przygotowali listę modów, które zepsuje ta edycja.

W SKRÓCIE:
  1. The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition zaoferuje nowe przygody odwołujące się do gier Morrowind oraz Oblivion.
  2. Te historie dostępne będą dla osób, które kupią nowe wydanie. Za darmo otrzymają je także posiadacze Special Edition, ale tylko na Xboksie Series X/S oraz PlayStation 5.
  3. Na PC za owe przygody trzeba będzie zapłacić dodatkowo.

Studio Bethesda poinformowało, że The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition zaoferuje nowe przygody, których fabuła odwoływać się ma do wcześniejszych odsłon cyklu.

Misja „Ghosts of the Tribunal” pozwoli nam m.in. zdobyć dziesiątki broni znanych z The Elder Scrolls III: Morrowind. Z kolei w „The Cause” zmierzymy się z organizacją próbującą otworzyć kolejne wrota do Otchłani na wzór tych z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Druga z tych przygód zaoferuje nowe lokacje, wrogów i przedmioty. Pozwoli także przywoływać konia, z którego korzystają Daedry.

Na wypuszczonym zwiastunie możemy zobaczyć fragmenty tej nowej zawartości, jak również przyjrzeć się zapowiedzianym wcześniej atrakcjom, które także trafią za darmo do posiadaczy starego Special Edition, takim jak tryb survivalowy, możliwość łowienia ryb oraz linia fabularna „Saints and Seducers” (wydana po raz pierwszy w 2019 roku), zawierająca szereg zadań oraz niedostępnych wcześniej lokacji i wrogów. Ponadto pokazano karawany khajiitów, które będą dostarczały rzadkie składniki z różnych regionów Tamriel, pozwalające nam tworzyć nowe eliksiry, strzały oraz trucizny.

Przypomnijmy, że The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition zadebiutuje 11 listopada w wersjach na PC, Xboksa One, Xboksa Series X/S, PlayStation 4 i PlayStation 5. Tego samego dnia ukaże się aktualizacja dla posiadaczy The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition z wędkarstwem, trybem survivalowym, karawanami khajiitów oraz linią fabularną „Saints and Seducers”.

Posiadacze Special Edition w wersjach na PS5 i Xboksa Series X/S otrzymają przygody „Ghosts of the Tribunal” oraz „The Cause” za darmo w formie aktualizacji. Na PC trzeba będzie zapłacić dodatkowo za te atrakcje.

Jakie mody przestaną działać na PC z Anniversary Edition

Na konsolach nowe wydanie gry ma przynieść same korzyści. Na PC będzie inaczej. Wprowadzone zmiany sprawią, że zepsute zostaną wszystkie mody korzystające z nieoficjalnych skryptów i zmieniające tzw. natywny kod Skyrima. Jak dużym to będzie problemem, możecie się przekonać, analizując przygotowaną przez fanów listę modyfikacji, które nie będą kompatybilne z Anniversary Edition. Nie jest ona kompletna, ale i tak przeglądanie jej sprawia przykrość.

Przede wszystkim nie będą działały projekty, które są fundamentem dla innych modyfikacji, w tym:

  1. Skyrim Script Extender 64 (SKSE64)
  2. Address Library for SKSE Plugins
  3. SkyUI
  4. DLL Plugin Loader
  5. xSHADOWMANx's Dll Loader
  6. ENB

Tych projektów wymagają niezliczone inne modyfikacje do Skyrima i będzie im potrzebna aktualizacja pod Anniversary Edition. Problem w tym, że to nie wystarczy, aby starsze mody się uruchamiały, gdyż ich autorzy i tak będą musieli je odpowiednio przerobić, a wielu twórców przestało nad nimi pracować już dawno temu. Sporo z nich raczej nie wróci, aby naprawić to, co popsuła Bethesda.

Inne popularne mody, które nie będą kompatybilne z Anniversary Edition:

  1. TK Dodge
  2. Alternate Conversation Camera
  3. Better Jumping
  4. CBP Physics
  5. Classic Sprinting Redone
  6. Display Enemy Level
  7. Dynamic Potions
  8. Floating Damage
  9. Glow Be Gone
  10. Quick Loot
  11. RaceMenu
  12. True Directional Movement
  13. XP32 Maximum Skeleton
  14. moreHUD
  15. JContainers
  16. Named Quicksaves
  17. UIExtensions

Najgorsze jest w tym wszystkim to, że Anniversary Edition nie ukaże się jako odrębna gra. Zamiast tego na PC wyjdzie w formie aktualizacji do Skyrim Special Edition i tym samym zastąpi starszą wersję. Stanie się to pomimo tego, że i tak będziemy musieli dopłacić, aby uzyskać dostęp do wszystkich nowości, w tym wspomnianych przygód nawiązujących do gier Morrowind oraz Oblivion.

Dlatego póki jest na to czas, zachęcamy do skorzystania z poniższego krótkiego poradnika, który umożliwi Wam kontynuowanie zabawy z modami nawet po premierze Anniversary Edition.

Jak się zabezpieczyć przed moderskim armagedonem?

Jeśli bawicie się modami do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, to możecie zrobić dwie rzeczy, aby zabezpieczyć sobie możliwość grania w nie po wyjściu Anniversary Edition.

Po pierwsze, w kliencie Steam wejdźcie we właściwości tej gry. W sekcji „Aktualizacje” w rozwijanym menu „Automatyczne aktualizacje” wybierzcie opcje „Aktualizuj tę grę tylko po jej uruchomieniu”.

Potem wystarczy mieć załadowanego klienta Steam i odpalać produkcję przez Skyrim Script Extender lub menadżera modów. Serwis nie uzna tego za normalne uruchomienie gry i nie wykona aktualizacji.

Po drugie, zróbcie sobie kopię zapasowa starej wersji plików Skyrima. To pozwoli Wam pobawić się w Anniversary Edition, a potem, gdy będziecie chcieli zagrać w mody, powrócić do poprzedniej wersji.

Doradzamy stworzenie kopii zapasowej całego folderu z grą, gdyż trudno ocenić, jakie zmiany zostaną wprowadzone przez aktualizację. Jeśli koniecznie chcecie zaoszczędzić miejsce na dysku twardym, to w wersji minimum (która na 99% powinna zadziałać) zróbcie kopie zapasowe tych plików:

  1. SkyrimSE.exe
  2. Data/Skyrim.esm
  3. Data/Update.esm
  4. Data/Skyrim - Interface.bsa
  5. Data/Skyrim - Misc.bsa
  6. Data/Skyrim - Patch.bsa

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej