Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą”

Zamknięcie studia twórców Life by You nie zaskoczyło jednego z byłych pracowników, ale i tak nie był on zachwycony nagłą decyzją Paradoxu.

Jakub Błażewicz

Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą”, źródło grafiki: Paradox Interactive..
Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą” Źródło: Paradox Interactive..

Choć najwyraźniej nie było to zaskoczeniem, skasowanie Life By You nie ucieszyło fanów symulatorów życia oraz Paradoxu. Zachwyceni nie są również byli pracownicy Paradox Tectonic, przynajmniej sądząc po wpisie byłego twórcy Life By You po nagłym anulowania projektu i rozwiązaniu tworzącego go zespołu (via Reddit / LinkedIn).

Wynik powyżej oczekiwań to za mało

Willem Delventhal jest jednym z pracowników Paradox Tectonic, którego to dewelopera zlikwidowano wraz z porzuceniem LBY. Twórca twierdzi, że choć spodziewał się zamknięcia studia, to zespół radził sobie „naprawdę dobrze”.

Firma miała wewnętrzny wskaźnik dotyczący postępów produkcji i nie tylko osiągnęła wszystkie progi, ale wręcz znacznie je przekroczyła. Tectonic otrzymało także aprobatę wydawcy na wydanie gry we wczesnym dostępie, co miało nastąpić 4 czerwca.

Jednakże 2 tygodnie przed debiutem zespół dowiedział się, że jego gra jednak nie ukaże się zgodnie z planem. Tak, 2 tygodnie, czyli w tym samym czasie, co gracze czekający na Life By You. Pracownicy dowiedzieli się o tym bowiem z publicznego ogłoszenia Paradoxu.

Co więcej, wydawca nie odpowiedział na propozycje dewelopera odnośnie sprzedania studia innej firmie lub pozwoleniu mu na niezależne działanie. Przez miesiąc pracownicy Paradox Tectonic mieli być trzymani w niepewności, aż do wczorajszego ogłoszenia o zamknięciu zespołu.

Paradox Tectonic jak Tango Gameworks?

Delventhal niespecjalnie chce rzucać płomiennymi słowami, ale stanowczo dał wyraz swojemu rozczarowaniu. Jego zdaniem historia Life By You pokazuje, że w branży gier można mieć nawet wsparcie solidnego wydawcy i spisać się lepiej niż oczekiwano, a i tak nie zabezpiecza to przyszłości studia.

Naprawdę chciałbym być o wiele bardziej wściekły i surowy. Nie będę kłamał, jestem naprawdę wkurzony. Ale staram się zachować kulturę i szacunek. Dlatego zamiast tego powiem tak: branża gier stała się miejscem, w którym możesz zrobić więcej, niż oczekiwano i mieć za sobą pieniądze wydawcy gier z kategorii AA, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą.

Były twórca nie wspomina o tym wprost, ale trudno nie wiązać jego wypowiedzi z zamknięciem Tango Gameworks przez Microsoft. Studio zakończyło żywot mimo ciepłego przyjęcia Hi-Fi Rush.

Oczywiście takie porównanie jest nieco na wyrost. Gracze mieli spore wątpliwości, czy Life By You faktycznie byłoby mocnym konkurentem dla serii The Sims, skoro dotychczasowe materiały prezentowały (zdaniem internautów) zbyt surową grę, nawet jak na wczesny dostęp. Zwłaszcza gdy na horyzoncie czają się inne symulatory życia, takie jak InZOI, Paralives, Vivaland oraz przede wszystkim Projekt Rene (czyli nowe Simsy).

  1. InZOI od zaskakującej strony, zamieszanie w The Sims 4, zagrożenia w Paralives – Symulatory życia według Soni
Life by You

Life by You

PC
anulowana

Data wydania: Anulowana

Informacje o Grze
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
8
15
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2024-06-19
18:33

Alamar Centurion

Dlatego najlepsze gry powstaja gdy tworca moze sobie pozwolic aby sam byc sobie developerem i wydawca, nie bedac zaleznym od firm z zewnatrz. CD Projekt nie stworzylby tak jakosciowych gier gdyby nie mial tego komfortu, od poczatku takie byly ich wnioski i plan, teraz ta firma to pl dobro narodowe a innych zamykaja albo karza gre zakonczyc zanim bedzie odpowiednio rozbudowana i ambitna, podsumowujac dobra ponad przecietnosc, latwa kasa i masa platnych dlc to ich interesuje.

Komentarz: Alamar
2024-06-19
14:21

Shadoukira Generał

Shadoukira

Jeśli prace nad tą grą faktycznie rozpoczęły się już w 2019 r., to rzeczywiście nie wyglądało to zbyt dobrze. Co prawda nie wiem jak wielki zespół pracował nad tą grą, ale i tak jak na 5 lat pracy, to ta gra wygląda bardzo słabo (osobiście myślałem, że ta gra powstaje od maks 2 lat). Z tym tempem to nie wiem czy twórcy w ciągu kolejnych pięciu lat byliby w stanie stworzyć coś przyzwoitego. Teraz trochę mniej dziwi mnie decyzja Paradoxu.

Komentarz: Shadoukira
2024-06-19
13:05

MasterJay Pretorianin

Autorze: " Choć najwyraźniej nie było to zaskoczeniem"

Skąd takie dane iż zamknięcie projektu NIE było zaskoczeniem?

Źródło, jakieś badanie?

Komentarz: MasterJay
2024-06-19
11:49

PawloxXx Centurion

Pracuję w IT - developerom (i ogólnie twórcom) projektu zawsze się wydaje, że wiele osiągnęli, bo siedzieli nad tym od zera i widzieli jak rozwija się coś z niczego, dla nich to sukces, ale patrząc z perspektywy trzeciej osoby to bardzo często jest dalekie od wymagań/oczekiwań.

Komentarz: PawloxXx
2024-06-19
11:46

Procne Generał

Nie wiem jak wyglądała współpraca między Paradox a tym studiem i kto tu jest winny.

Ale...

Prace zaczęli w 2019 roku. Wynik tych 5 lat pracy nie był spektakularny. No więc ten tego... właśnie

Komentarz: Procne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl