Kingdom Come: Deliverance doczekało się obsługi technologii HDR, która została wprowadzona w patchu 1.4. Aby ją zaimplementować, twórcy byli zmuszeni do przerobienia wielu elementów swojego dzieła.
9 września zespół Warhorse Studios opublikował aktualizację 1.4 do gry Kingdom Come: Deliverance 2. Jedną z wprowadzonych w niej nowości była obsługa technologii HDR. Teraz Filip Storch, czyli jeden z deweloperów, opublikował w serwisie X wątek, w którym podzielił się informacjami zza kulis na temat implementacji tej ostatniej nowinki. Jak się okazuje, na potrzeby HDR trzeba było mocno przerobić silnik CryEngine.
Jak pisze Storch:
Większość silników gier nie była pierwotnie projektowana z myślą o HDR — w tym także CryEngine. (…) Niektóre funkcje działają dobrze wyłącznie w SDR — jak grading kolorów LUT, promienie słońca i inne.
Można oczywiście przemapować wyjście SDR do 10-bitów (tak robi wiele gier), ale w ten sposób nigdy nie osiągnie się pełnego potencjału HDR. Właśnie w tym momencie nasi programiści wkroczyli do akcji i spróbowali wydobyć z silnika gry wystarczającą ilość matematyki, by obliczać rzeczy z większą dokładnością.
Wiele efektów musiało zostać przerobionych i otrzymało nowe ustawienia — nawet globalne oświetlenie i pogoda. Wcześniej odcienie i wartości były ograniczone przez wąski zakres SDR. Odblokowanie HDR nadało światu wyraźnie inny wygląd.
Twórcy zrobili co w ich mocy, by „zachować oryginalny styl gry”, co było podyktowane zarówno wizją artystyczną, jak i koniecznością „utrzymania spójności z prerenderowanymi scenkami”. Storch zaznacza jednocześnie, że „nawet pomimo wszystkich starań i testów, HDR może nie przypaść każdemu do gustu”. Niemniej, jego zdaniem, „gra wygląda przepięknie”. Na dowód tego opublikował grafikę, którą możecie zobaczyć poniżej.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.