Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 czerwca 2012, 06:40

autor: Adrian Werner

Serwis GOG rozdaje za darmo klasyczne cRPG-i z serii Worlds of Ultima

Serwis GOG.com pozwala za darmo pobrać dwa kultowe cRPG-i z cyklu Worlds of Ultima .

Należący do polskiej firmy CD Projekt serwis GOG.com rozpoczął swoją letnią promocję. W ciągu następnych kilku tygodni codziennie przeceniane będą kolejne ciekawe produkcje. To jednak nie wszystko co przygotowali zarządzający tą usługą. Udostępniono bowiem również za darmo dwie części klasycznej serii cRPG Worlds of Ultima. Warto skorzystać z tej okazji, gdyż nie tylko są to kultowe pozycje, ale jako gry już niemłode oferują także praktycznie zerowe wymagania sprzętowe i nawet jeśli macie gdzieś w domu działającego dwudziestoletniego notebooka, to on również sobie bez problemu poradzi.

Aby pobrać gry musicie zalogować się na koncie GOG i dodać je do swojej kolekcji.

      - Worlds of Ultima: Savage Empire na serwisie GOG

      - Ultima: Worlds of Adventure 2: Martian Dreams na serwisie GOG

Worlds of Ultima to cykl poboczny w stosunku do kultowej Ultimy. Główna seria znana była z rozbudowanej mechaniki RPG i posiadającej bogatą historię krainy Britania. Worlds of Ultima powstało, aby umożliwić studiu Origin eksperymentowanie z nowym światami i uproszczonymi zasadami zabawy. Rezultatem tego były dwie bardzo miodne produkcje, które nawet dzisiaj potrafią zapewnić kilkadziesiąt godzin doskonałej rozrywki. Oczywiście, grafika jest mocno przestarzała, a do interfejsu trzeba się przyzwyczaić, ale takie elementy jak mechanika, atmosfera i fabuła wciąż robią spore wrażenie. Przede wszystkim jednak, oba tytułu oferują bardzo nietypowe światy, które mogą być doskonałą odtrutką dla osób zmęczonych oklepanymi krainami fantasy, jakie dominują we współczesnych cRPG-ach.

Worlds of Ultima: Savage Empire

Akcja Worlds of Ultima: Savage Empire rozpoczyna się krótko po wydarzeniach z szóstej części cyklu. W wyniki nieudanego eksperymentu swojego przyjaciela Avatar (w tej roli my) zostaje przeniesiony do pokrytej gęstą dżunglą krainy Eodon. Miejsce to zamieszkują plemienne cywilizacje wzorowane na afrykańskich z okresu epoki kamienia łupanego, a rzeczywistość kształtuje prymitywna, ale bardzo potężna magia. Naszym zadaniem będzie pomoc lokalnym mieszkańcom w odparciu ataków rasy gigantycznych mrówek, znanych jako Myrmidex. Nie dokonamy tego sami – w przygodach towarzyszyć nam będzie profesor Rafkin, dziennikarz Jimmy Malone oraz księżniczka dżungli Aiela.

Gra powstała na zmodyfikowanym silniku Ultima VI, choć mechanika rozgrywki została trochę uproszczona. Savage Empire wciąż oferuje jednak rozbudowany system dialogów i świetne turowe potyczki, w trakcie których zmierzycie się z masą różnorodnych potworów – od dinozaurów, aż po szalonych kapłanów. Wirtualny świat, choć zbudowany z dużych pikseli, jest zadziwiająco interaktywny i pozwala m.un. gromadzić rośliny, wydobywać minerały i tworzyć własne przedmioty. Avatar może też nauczyć się szamańskiej magii tego świata.

Ultima: Worlds of Adventure 2: Martian Dreams

Jeszcze ciekawiej prezentuje się druga z produkcji, czyli Ultima: Worlds of Adventure 2: Martian Dreams, która pełnymi garściami czerpie z twórczości Juliusza Verne’a i H.G. Wellsa. Opowieść zaczyna się w roku 1893. Podczas naukowej wystawy w Chicago prezentowane jest potężne działo Percivala Lowella, które ma wystrzelić kulę-statek na Marsa. Podczas zwiedzania tego nietypowego wehikułu przez dziesiątki z najbardziej ważnych osób tamtych czasów (wśród których jest Thomas Edison, Włodzimierz Lenin, Grogori Rasputin czy Theodore Roosvelt) wydarza się wypadek i działo wystrzeliwuje dzień przed zaplanowanym terminem. Avatar trafia na XIX-wieczny statek kosmiczny, który zostaje wysłany na Czerwoną Planetę z misją naukową. Na jego pokładzie znajdziemy takie sławy jak Nikola Tesla, Sigmund Freud, czy jedna z pierwszych kobiet wykonujących zawód dziennikarza - Nellie Bly.

Świetną rzeczą w Martian Dreams jest to, że gra prezentuje wizję Marsa, jaka była popularna pod koniec XIX wieku. Planeta ta jest zatem pełna tajemniczych budowli i ciągnących się kilometrami kanałów. Na jej powierzchni napotkamy napędzane parą fabryki i inteligentne roboty. Niegdyś miejsce to zamieszkiwała prężna cywilizacja, której gospodarka oraz nauka opierały się na szerokim wykorzystywaniu roślin. Niestety, zły Raxachk zatruł lokalną glebę, doprowadzając całą cywilizację do upadku. Ocaleli znaleźli schronienie w alternatywnym wymiarze, do którego można przenieść się za pomocą tzw. Maszyny Snów. Naszym zadaniem będzie umożliwienie marsjanom powrotu do domu, pokonanie Raxachka oraz uratowanie ziemian.