Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 czerwca 2022, 18:02

Wielki rywal LoL-a gryzie piach; serwery Heroes of Newerth wyłączone

Heroes of Newerth przeżyło wielu innych „pogromców” League of Legends, ale po ponad dekadzie również ta MOBA poległa w starciu z dziełem studia Riot Games.

Każda produkcja, która zyska ogromną popularność, szybko znajdzie naśladowców, nierzadko kreowanych na „pogromców” pierwowzoru. Dla League of Legends rywalem miało być m.in. Heroes of Newerth – jedna z pierwszych gier z gatunku MOBA. Niestety, podobnie jak „pogromcy” innych gigantów, tak i HoN musiał ostatecznie dać za wygraną.

Serwery Heroes of Newerth zostały dziś wyłączone, po ponad dwunastu latach. Wydarzenie to zapowiedziano w grudniu i informacja nie była wielkim zaskoczeniem. Już w 2019 roku zespół Frostburn Studios (od 2015 r. odpowiedzialny za projekt) zakończył rozwój gry, a kolejne aktualizacje ograniczały się głównie do poprawek warstwy technicznej HoN. Innymi słowy, tytuł od lat nie otrzymał znaczącej zawartości ani większych modyfikacji rozgrywki.

Kiedy w 2010 roku Heroes of Newerth trafiło na rynek w ramach otwartych beta-testów, tytuł zyskał sporą popularność. Graczy przybyło szczególnie po przejściu gry na model free-to-play w 2011 roku.

Jednak w kolejnych latach HoN wyraźnie traciło na popularności. League of Legends i wydana w 2013 roku DOTA 2 szybko stały się niekwestionowanymi liderami w gatunku MOBA, narzucając tempo całej konkurencji.

Owszem, paru innym produkcjom również udało się wybić – ale wszystkie oferowały coś niespotykanego u konkurencji, czy to dosłownie boskich herosów (Smite), czy też popularne stworki (Pokemon Unite). Heroes of Newerth, jako de facto kalka oryginalnego moda DoTA, najwyraźniej nie miało wystarczającej siły przebicia.