Seria Diablo nie doczeka się gry MMORPG

Przedstawiciel studia Blizzard Entertainment zdradził, że zespół porzucił wszystkie plany przeniesienia marki Diablo na poletko MMORPG. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać serię w jej obecnej formule.

Adrian Werner

Blizzard uważa, że Diablo najlepiej sprawdza się w niewielkich grupach graczy. - Seria Diablo nie doczeka się gry MMORPG - wiadomość - 2014-11-09
Blizzard uważa, że Diablo najlepiej sprawdza się w niewielkich grupach graczy.

Gra World of Warcraft wciąż cieszy się wielkim powodzeniem i twórcy chcą ją rozwijać co najmniej przez następną dekadę, ale czasy największej popularności ma już raczej za sobą. Rodzą się więc pytania o kolejne MMORPG zespołu Blizzard Entertainment, zwłaszcza że studio niedawno skasowało projekt Titan. Jeszcze kilka lat temu zespół rozważał opracowanie tytułu MMO osadzonego w uniwersum serii Diablo, ale okazuje się, że postanowiono porzucić ten pomysł. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać markę w kierunku, który obecnie cieszy się już popularnością wśród graczy.

Ludzie ze studia Blizzard uważają, że Diablo najlepiej sprawdza się podczas zabawy w małych grupach. Dzięki temu mogą poszaleć i uczynić postacie graczy tak potężnymi, że w garstka bohaterów potrafi poradzić sobie z wyzwaniami, które w MMORPG wymagałyby setek użytkowników.

Nie da się ukryć, że początkowo Diablo III było dosyć kontrowersyjne i dopiero po wielu zmianach oraz dużym dodatku udało się autorom zadowolić większość społeczności fanowskiej. Dlatego teraz twórcy chcą rozwijać elementy, które cieszą się już sympatią i akceptacją użytkowników, zamiast próbować drastycznych eksperymentów z formułą serii. Oznacza to, że studio skoncentruje się na razie głównie na dodawaniu nowych przedmiotów, przeciwników oraz lokacji. Nie znaczy to jednak, że deweloperzy nie mają w planach żadnych świeżych pomysłów. Zdradzili, że mają ambicje znacznego ulepszenia losowości różnorodnych aspektów cyklu. Obecnie wiele zespołów próbuje rozwijać się w tym kierunku i Blizzard chce odegrać istotną rolę w ewolucji tych systemów. Niestety, nie podzielono się żadnymi konkretami na ten temat.

Decyzja autorów wpisuje się w widoczny ostatnio trend odwrotu od gatunku MMORPG. Seria Torchlight także miała doczekać się tego typu przeróbki, ale plany te również zostały porzucone. Wielu deweloperów zaczęło natomiast brać elementy MMO i wzbogacać nimi tryby sieciowe w swoich produkcjach, co w większość przypadków przynosi pozytywne efekty.

  1. Blizzard Entertainment – oficjalna strona studia
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Nadchodzi Ultimate Party - przeglądarkowe action-RPG z 256 graczami na jednym serwerze

Następny
Nadchodzi Ultimate Party - przeglądarkowe action-RPG z 256 graczami na jednym serwerze

Diablo III - znamy szczegóły aktualizacji 2.1.2

Poprzedni
Diablo III - znamy szczegóły aktualizacji 2.1.2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl