W najnowszym odcinku tworzonej przez serwis GameSpot serii Audio Logs Robert Kurvitz ze studia ZA/UM podzielił się planami związanymi z przyszłością Disco Elysium. Zdradził, że chce, aby kontynuacja była dla pierwszej części tym, czym Baldur's Gate II był dla Baldur's Gate.

Disco Elysium to jedna z najlepszych gier ubiegłego roku. Nie dziwi więc, że studio ZA/UM chce dalej rozwijać markę. W najnowszym odcinku prowadzonej przez serwis GameSpot serii Audio Logs główny projektant i scenarzysta produkcji – Robert Kurvitz – zdradził plany związane z kontynuacją.
Według Kurvitza, w sequelu Disco Elysium powinno znaleźć się więcej walki. Samą mechanikę starć należałoby natomiast zmodyfikować w taki sposób, by środowisko było bardziej responsywne i wpływało na przebieg potyczek. Dodatkowo gra ma zawierać także scenę seksu, którego nie znajdziemy w pierwszej części.
Informacje zaprezentowane w programie wskazują także na bardzo ambitne plany, jakie Kurvitz wiąże z drugą odsłoną serii. Przyznał on, że chce, aby sequel Disco Elysium był tym, czym Baldur's Gate II był dla Baldur's Gate. Możemy więc przypuszczać, że studio ZA/UM planuje bezpośrednią kontynuację historii opowiedzianej w pierwszej części.
Warto wspomnieć, że Disco Elysium zostało niesamowicie ciepło przyjęte przez krytyków – średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 91%. Dodatkowo produkcja została uznana grą 2019 roku według redakcji GRYOnline.pl.
33

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.