SEGA wciąż stawia na supergry (przynajmniej jedną z nich), ale planuje też wzmocnić swoje znane marki, przywrócić do życia stare oraz postawić na globalne i multiplatformowe premiery.
Mimo porażki Hyenas właściciel studia Creative Assembly nie rezygnuje z tzw. „supergier”. Firma Sega wyłożyła swoją strategię wydawniczą na przyszłość. Spotkanie zarządu, które odbyło się w dniach 12-13 grudnia, oraz wyniki finansowe firmy podsumowano w prezentacji dostępnej na oficjalnej stronie spółki.
Główne założenia SEG-i przedstawiają się następująco.
Firma wspomina też o wykorzystaniu „dawnych marek” w ramach – jak wiemy z gali The Game Awards – inicjatywy Next Level. W kolejce do powrotu z martwych są takie serie jak Golden Axe, Shinobi oraz Crazy Taxi.
Warto dodać, że jeden ze slajdów pokazuje grafiki promujące nowe odsłony starych serii, które ozdabiają pojedyncze screeny. Oczywiście prace nad tymi projektami trwają, ale obrazki dają nam pewne pojęcie o tym, w jakiej formie powrócą te kultowe cykle. Zwłaszcza w połączeniu ze zwiastunem z gali TGA 2023.
Co się tyczy wyników finansowych, SEGA pochwaliła się sprzedaniem 1,8 miliona egzemplarzy Yakuza: Like a Dragon (w tym 400 tys. w Japonii).
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).