Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2023, 14:47

SEGA stawia na multiplatformowość i globalne premiery gier, ale nie rezygnuje z supergier

SEGA wciąż stawia na supergry (przynajmniej jedną z nich), ale planuje też wzmocnić swoje znane marki, przywrócić do życia stare oraz postawić na globalne i multiplatformowe premiery.

Źródło fot. SEGA.
i

Mimo porażki Hyenas właściciel studia Creative Assembly nie rezygnuje z tzw. „supergier”. Firma Sega wyłożyła swoją strategię wydawniczą na przyszłość. Spotkanie zarządu, które odbyło się w dniach 12-13 grudnia, oraz wyniki finansowe firmy podsumowano w prezentacji dostępnej na oficjalnej stronie spółki.

Główne założenia SEG-i przedstawiają się następująco.

  1. W perspektywie 3 lat firma chce wzmocnić swoje najważniejsze marki, w tym Sonica oraz Personę. Potwierdzono też debiut Metaphor: ReFantazio studia Atlus na końcówkę 2024 roku.
  2. Ma w tym pomóc nacisk na globalne premiery multiplatformowe, tj .jednocześnie na PC i wszystkich konsolach oraz we wszystkich regionach (a także „wsparcie wielojęzykowe”).
  3. W dalszej perspektywie (5 lat) SEGA stawia też mocno na „supergrę” tworzoną przez japońskie studio wydawcy. Dla przypomnienia: chodzi o wysokobudżetowe tytuły przeznaczone dla masowego odbiorcy. Projekt nie ukaże się prędko i będzie „mało zyskowny”, ale ma mieć spory potencjał wzrostowy.

Firma wspomina też o wykorzystaniu „dawnych marek” w ramach – jak wiemy z gali The Game Awards – inicjatywy Next Level. W kolejce do powrotu z martwych są takie serie jak Golden Axe, Shinobi oraz Crazy Taxi.

Warto dodać, że jeden ze slajdów pokazuje grafiki promujące nowe odsłony starych serii, które ozdabiają pojedyncze screeny. Oczywiście prace nad tymi projektami trwają, ale obrazki dają nam pewne pojęcie o tym, w jakiej formie powrócą te kultowe cykle. Zwłaszcza w połączeniu ze zwiastunem z gali TGA 2023.

SEGA stawia na multiplatformowość i globalne premiery gier, ale nie rezygnuje z supergier - ilustracja #1

SEGA szykuje fanom powrót do przeszłości.Źródło: SEGA.

Co się tyczy wyników finansowych, SEGA pochwaliła się sprzedaniem 1,8 miliona egzemplarzy Yakuza: Like a Dragon (w tym 400 tys. w Japonii).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej