Turowa strategia osadzona w uniwersum Warhammera 40,000 powoli odsłania kolejne karty. Mechanicus 2 otrzymał przybliżony termin premiery, a twórcy ze studia Bulwark rozpoczęli prezentację kluczowych dowódców Adeptus Mechanicus i Nekronów.
Krótko po zapowiedzi Total War: Warhammer 40,000, którego premiera jest melodią odległej przyszłości, Bulwark Studios podzieliło się nowymi informacjami na temat Warhammer 40,000: Mechanicus 2, czyli zapowiedzianej w 2024 roku turowej strategii osadzonej w uniwersum Games Workshop. Deweloperzy potwierdzili, że gra trafi na rynek wiosną przyszłego roku, a przy okazji opublikowali pierwszy z pięciu materiałów wideo, prezentujących kluczowych przywódców obu grywalnych frakcji.
W komunikacie twórcy odnieśli się również do opinii zebranych po październikowym demie udostępnionym w ramach Steam Next Fest. Jednym z najczęściej powtarzających się postulatów graczy był powrót charakterystycznej lingua technis – maszynowego języka Adeptus Mechanicus, który budował klimat pierwszej części. Bulwark Studios zapowiedziało, że zostanie on dodany jako opcjonalne ustawienie dźwięku w dniu premiery, dla osób preferujących go zamiast standardowych dialogów.
Równolegle trwają prace nad optymalizacją wydajności oraz poprawą tempa rozgrywki. Ustawienia przyspieszające animacje, dostępne już w demie, pozostaną w finalnej wersji gry. Dodatkowo gracze będą mogli włączyć automatyczny wybór akcji ruchu po zaznaczeniu jednostki, co ma ograniczyć liczbę zbędnych kliknięć i uczynić starcia bardziej dynamicznymi.
Zanim jednak nastąpi premiera gry, twórcy pragną przybliżyć graczom jej tajniki za sprawą serii materiałów wideo. Pierwszy z nich jest już dostępny i prezentuje dwóch grywalnych przywódców oraz kluczowe mechaniki nadchodzącej strategii turowej. Deweloperzy skupili się na pokazaniu kontrastu między frakcjami Adeptus Mechanicus i Necronów, podkreślając asymetrię rozgrywki i różne podejścia do dowodzenia armią.
Pierwszą zaprezentowaną postacią jest Tech-Acquisitor Scaevola, reprezentująca Adeptus Mechanicus. Rozgrywka nią opiera się na zarządzaniu punktami poznania (Cognition Points). Gracz może je gromadzić, aby wzmacniać zdolności dowódczyni lub wydawać na potężne ataki i ulepszenia. Kluczowym elementem tej mechaniki jest jednak ryzyko – przy dużej ilości zgromadzonego zasobu uruchamia się niestabilność, która może losowo zadawać obrażenia zarówno wrogom, jak i własnym jednostkom. Scaevola została zaprojektowana jako postać dla graczy lubiących agresywną, ale nieprzewidywalną grę, wymagającą ciągłego balansowania między zyskiem a zagrożeniem.
Film pokazuje także szerokie możliwości rozwoju Scaevoli. Gracz może kształtować ją jako wsparcie taktyczne, potężnego ofensywnego bohatera walczącego na pierwszej linii lub hybrydę łączącą oba podejścia. W połączeniu z różnorodnymi jednostkami Mechanicusa daje to dużą swobodę w budowaniu armii i dostosowywaniu stylu gry do własnych preferencji.
Drugim bohaterem materiału jest Ominekh, dowódca Nekronów, którego styl gry stanowi całkowite przeciwieństwo Scaevoli. Ominekh wykorzystuje punkty dominacji (Dominion Points), generowane głównie poprzez reanimację jednostek. Mechanika odradzania się Nekronów odgrywa tu kluczową rolę – poległe oddziały mogą powracać na pole bitwy, wzmacniając armię i jednocześnie zwiększając możliwości dowódcy.
W materiale zaprezentowano również znaczenie Technomancerów, którzy wspierają proces reanimacji, a także rolę reliktów i protokołów dowodzenia. Te ostatnie oferują globalne bonusy dla całej armii, takie jak szybsze odradzanie się jednostek, natychmiastowa reanimacja czy dodatkowe wzmocnienia bojowe. Styl gry Ominekha opiera się na długofalowym planowaniu, utrzymywaniu presji na przeciwniku oraz stopniowym wyniszczaniu jego sił poprzez nieustannie powracające oddziały.
Bulwark Studios zapowiedziało również cotygodniową publikację kart jednostek, począwszy od sześciu znanych z dema. Materiały będą prezentować ich broń, zdolności, cechy oraz ulepszenia i mają stopniowo przybliżać zawartość gry aż do premiery.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
1

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.