Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 zawiera aż 2,2 miliona słów. To więcej niż w przypadku Baldur’s Gate 3, co oznacza, że gra może nawet pobić rekord Guinessa.
O tym, że Kingdom Come: Deliverance 2 będzie grą o sporych rozmiarach, wiemy już od dnia jej zapowiedzi. Wszakże pracuje nad nią aż 250 osób, jej świat będzie dwukrotnie większy niż w „jedynce”, a szef studia Warhorse stwierdził, iż główne miasto – Kutná Hora – jest „za duże”. Teraz natomiast poznaliśmy konkretne liczby dotyczące rozmiaru scenariusza i są one równie imponujące.
Za pośrednictwem serwisu X Daniel Vávra przekazał, iż historia KCD 2 liczy 11 tysięcy „typowych stron scenariuszowych”, co przekłada się aż na 2,2 miliona słów. Zdaniem twórcy taką zawartość można porównać do 100 skryptów typowego 2-godzinnego filmu lub 25 standardowej długości książek.
Liczba ta może jednak nie robić wrażenia, jeśli nie przyrównamy jej do innych produkcji. Dla przykładu: scenariusz zeszłorocznego RPG Baldur’s Gate 3, któremu kolosalnych rozmiarów nie da się odmówić, zawiera ponad 2 miliony słów. Co ciekawe, produkcja Larian Studios pobiła w tej kwestii rekord Guinessa, więc wychodzi na to, iż studio Warhorse szykuje nowego rekordzistę.
Jeżeli natomiast jesteście ciekawi, jak prezentują się fragmenty owego scenariusza, to twórcy KCD 2 zaprezentowali niedawno 20-minutowy gameplay, podczas którego omówione zostały najważniejsze elementy gry. Znajdziecie w nim chociażby część misji z Polakiem w roli głównej, który został niesamowicie ciepło przyjęty w sieci przez naszych rodaków.
Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).