„Są jak szef kuchni, który potrafi zrobić tylko mrożoną pizzę”. Twórca Minecrafta zakpił z deweloperów, którzy nie tworzą własnych silników gier

Twórca Minecrafta, Markus „Notch” Persson, wyraził opinię, że deweloperzy powinni częściej tworzyć własne silniki i zakpił z osób, które tego nie potrafią.

Adrian Werner

„Są jak szef kuchni, który potrafi zrobić tylko mrożoną pizzę”. Twórca Minecrafta zakpił z deweloperów, którzy nie tworzą własnych silników gier, źródło grafiki: Notch.
„Są jak szef kuchni, który potrafi zrobić tylko mrożoną pizzę”. Twórca Minecrafta zakpił z deweloperów, którzy nie tworzą własnych silników gier Źródło: Notch.

Tydzień temu pisaliśmy, że Markus „Notch” Persson, czyli ojciec Minecrafta, pracuje nad nową grą. Będzie to roguelike zatytułowane Levers and Chests (screen z tej produkcji otwiera ten artykuł). Projekt będzie działał na autorskim silniku twórcy i we wpisie w serwisie X właśnie zarekomendował on innym deweloperom, aby częściej podążali tą ścieżką, zamiast korzystać z gotowych technologii. Jak tłumaczy:

Stwórz własny silnik.

Pisarze nie pobierają szablonu fabuły dla swoich książek, aby następnie sprawdzić, jak bardzo mogą być kreatywni w ramach tych ograniczeń. Zamiast tego zaczynają od zera. Ty też tak możesz. Nie jest to trudne (w porównaniu do stworzenia całej gry), a pozwala projektować bardziej interesujące produkcje.

Gdy jeden z użytkowników opisał tę propozycję jako zbyt trudną dla współczesnych deweloperów, Notch odpowiedział:

Jeśli nie potrafią stworzyć własnego silnika gry, nie są programistami. Są jak szef kuchni, który potrafi zrobić tylko mrożoną pizzę.

Dwie strony medalu

Notch słynie z kontrowersyjnych wypowiedzi i ta najpewniej okaże się kolejną z nich. Trudno jednak się z nim przynajmniej częściowo nie zgodzić i nie zastanawiać się, czy przez porzucenie autorskich silników branża czegoś nie straciła pod względem różnorodności oraz innowacji.

Z drugiej strony, łatwy dostęp do technologii pokroju Unity czy Unreal Engine pozwolił na tworzenie gier osobom, które nie mają umiejętności czy czasu, aby napisać własny silnik, co jest zadaniem trudnym i bardzo czasochłonnym.

Takie rozwiązania są również błogosławieństwem dla wielkich zespołów. Weźmy na przykład CD Projekt RED, który niedawno zrezygnował z rozwijania własnego RED Engine na rzecz Unreal Engine 5. Kontynuacja Cyberpunka 2077 powstaje w USA i firmie znacznie łatwiej jest werbować tam pracowników znających UE5, niż spędzać długi czas na wdrażaniu ich w autorską technologię, z którą nigdy wcześniej nie mieli kontaktu.

Innym przykładem ryzyka, jakie niosą własne silniki, stało się studio DICE. Jednym z powodów fatalnej jakości Battlefield 2042 było to, że z zespołu odeszła większość weteranów, którzy tworzyli silnik Frostbite, i osobom, które je zastąpiły, wiele czasu zajęło połapanie się w tym, jak działa ta technologia.

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

2024 rok był udany dla kart graficznych. Do sklepów wysłano 251 milionów sztuk GPU

Następny
2024 rok był udany dla kart graficznych. Do sklepów wysłano 251 milionów sztuk GPU

To był ogromny hit kinowy kilka miesięcy temu, a teraz w końcu pojawił się na Disney Plus. Sukces, którego potrzebował Obcy, jedna z najlepszych serii horrorów i sci-fi

Poprzedni
To był ogromny hit kinowy kilka miesięcy temu, a teraz w końcu pojawił się na Disney Plus. Sukces, którego potrzebował Obcy, jedna z najlepszych serii horrorów i sci-fi

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl