Ruszył Kickstarter taktycznej strzelanki Ground Branch, autorstwa weteranów serii Rainbow Six
Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka środków na produkcję taktycznego FPS-a Ground Branch. Projekt opracowuje zespół BlackFoot Studios, w skład którego wchodzą ludzie, którzy brali udział w tworzeniu Tom Clancy's Rainbow Six, Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear oraz Tom Clancy's Ghost Recon.

Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka pieniędzy na Ground Branch, czyli tytuł, który powinien zainteresować wszystkich fanów realistycznych FPS-ów. Będzie to taktyczna strzelanka wzorowana na takich produkcjach, jak Tom Clancy's Rainbow Six, Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear czy Tom Clancy's Ghost Recon. Zespół deweloperski doskonale nadaje się do realizacji tego zadania, gdyż znajdziemy w nim wielu byłych pracowników studia Red Storm, którzy odegrali kluczowe role w produkcji wspomnianych projektów. Twórcy proszą o 425 tysięcy dolarów. Akcja potrwa do 6 lipca tego roku. Za 15 dolarów otrzymacie pełną wersję gry. Premiera gotowego produktu zapowiadana jest na sierpień przyszłego roku. Obecnie planowana jest jedynie wersja pecetowa.
Czytelnicy śledzący wieści dotyczące Kickstartera zapewne pamiętają Takedown, czyli podobny projekt sprzed kilku miesięcy. Tam mieliśmy jednak do czynienia ze zbieraniem pieniędzy na wersję alpha. Natomiast w przypadku Ground Branch duża część gry została już ukończona. Stopień zaawansowania produkcji widać na reklamującym akcję filmiku:
Autorzy, czyli BlackFoot Studios, pracują nad tym tytułem od kilku lat. Niestety, obecnie wydawcy nie są skłonni finansować taktycznych strzelanek, więc twórcy zajmują się swoim dziełem po godzinach. To oczywiście znacząco wydłuża cykl deweloperski i utrudnia osiągnięcie odpowiedniego poziomu wykonania. Dlatego właśnie postanowiono poprosić o wsparcie samych graczy.
Ground Branch oparte jest na prawdziwej jednostce SAD (Special Activities Division), będącej częścią CIA. Zadaniem tych oddziałów jest wykonywanie na obcym terytorium tajnych operacji, o których wiedzy mogą się wyprzeć władze Stanów Zjednoczonych. Żołnierze ci jako pierwsi lądują na wrogim terenie, na długo nim znajdą się tam jakiekolwiek inne oddziały specjalne.
Jednocześnie SAD nie należy do struktur wojskowych, więc nie musi przestrzegać ograniczających je reguł. W praktyce oznacza to, że jednostka ma całkowicie wolną rękę w wyborze metod realizacji zadania.
Autorzy nie zamierzają tworzyć gry o wielkiej wojnie i tym samym konkurować z cyklem ArmA. Zamiast tego mechanika rozgrywki w Ground Branch przypominać będzie pierwszą część serii Tom Clancy's Ghost Recon i skoncentruje się na starciach niewielkich oddziałów doskonale wyszkolonych żołnierzy. Nacisk położony zostanie na realizm. Nie znajdziemy tu zatem żadnego regenerującego się zdrowia. Poważne rany będą najczęściej śmiertelne lub w najlepszym przypadku mocno ograniczą możliwości ruchowe postaci. Balistyka kul oraz ich siła przebicia rządzoną będzie przez silnik fizyczny, który weźmie pod uwagę takie detale jak m.in. odległość, siłę i kierunek wiatru czy typ trafionego materiału. Gracze otrzymają szeroką swobodę konfiguracji swoich żołnierzy. Jednocześnie każde opancerzenie, broń czy część ekwipunku posiadać będzie własną wagę, która wpłynie na mobilność postaci. Nie zabraknie też potężnych narzędzi moderskich.

Gra skoncentruje się na trybie wieloosobowym, pozwalającym zarówno na rywalizację z innymi graczami, jak i zabawę w kooperacji. Twórcy opisują swoją filozofię projektowania terminem NORG (Natural Order of Realistic Gameplay). Zakłada ona promowanie realizmu, ale nie kosztem ograniczania swobody graczy. Idealnym przykładem jest skakanie przez postacie. Wiele gier nie pozwala na to, chcąc uniknąć serwerów zapełnionych kicającymi w szalonym tempie żołnierzami. Natomiast BlackFoot Studios pozwoli na skoki, ale będą one miały swoje konsekwencje i w ich trakcie trafienie czegokolwiek okaże się praktycznie niemożliwe. Podobnie rozwiązana zostanie sprawa uzbrojenia, które nie będzie sztucznie zbalansowane i tym samym nierealistyczne. Jednocześnie w Ground Branch nie znajdziemy żadnego systemu rozwoju postaci. Cały ekwipunek dostępny będzie od pierwszego meczu.

Gracze
Steam
- taktyczne strzelanki
- Kickstarter
- BlackFoot Studios
- zbiórki pieniędzy
- PC
Komentarze czytelników
piotreksik23 Konsul
Haha, do czego to doszło, żeby zrobic ultra realistyczną grę o zabarwieniu w 95% taktycznym szukając pomocy u dofinanowywujących graczy. I ja się mogę założyć, że twórcy kasę zbiora maksymalnie szybko, udowadniając przy tym, że zmiana kierunku na takie pseudo-taktyczne gry (nie czytaj: słabe) jak "Lockdown", "Vegas" czy "Future Soldier" nie jest wcale spowodowana oczekiwaniami społeczności graczy, lecz tymi porąbanymi konsolami, w których można robic tylko łubu-dubu i właśnie takie pseudo-taktyki (choć akurat dla kilku tytułów planuje kupic PS3).
I bardzo dobrze. Oby tylko twórcom szukającym pieniążków na Kickstarterze udało sie stworzyć grę w pełni dorobioną. Nie wazny jest budżet, 100 mln dolarów i kosmiczne efekty. Ważne, żeby gra była w pełni ukształtowana, nie musi byc droga. I powodzenia kurde. Niech sobie giganci robią skomercjalizowane nie wiadomo co. To tylko gracze PC dostaną w pełni taktyczną, realistyczną i już nie pierwsza taką grę. Brawo!
Szkoda tylko, że gra będzie skupiała się na trybie wieloosobowym, ale mam nadzieję, że singiel też będzie jakiś i dobry.
zanonimizowany140783 Junior
Dla mnie to obecnie jedyna nadzieja na odrodzenie gatunku. Nie do końca wierzę w Takedown, pomimo, że wsparłem kickstartera. Jeśli jesteście fanami oryginalnych Ghost Recon i Rainbow Six, to koniecznie zapoznajcie się dokładnie z tym projektem i wesprzyjcie go jeśli Was zainteresuje.
zanonimizowany695309 Pretorianin
Super wiadomość. Uwielbiam starego Rainbow Six: Rogue Spear! Układanie planu by nasi wojacy praktycznie sami go wykonali, ewentualnie rzucanie im komend (alpha, beta GO) - midzio. Ghost Recon był już inną grą, ale równie udaną. Trzymam kciuki i jak będzie ca$h to ich wesprę. Bardzo chciałbym zobaczyć w tej grze singla, bo ciężko znaleźć takich hardcore'ów jak ja :D
zanonimizowany695309 Pretorianin
Przeczytałem listę "ficzerów" na stronie gry oraz całego kickstartera i jestem pod ogromnym wrażeniem. Twórcy chcą zrobić z tej gry ultra realistyczną taktyczną strzelankę. Nagrywają dla każdej broni wszystkie możliwe dźwięki (strzał, przeładowanie, zdjęcie blokady), a nawet upadek magazynku (metalowego oraz polimerowego) na 6 różnych podłoży (beton, żwir, las, trawa, drewno, dywan). Obłęd! Poruszanie się postaci jest ograniczone pancerzem, ekwipunkiem i bronią. Postacie męczą się, mogą bandażować rany, żeby zdrowie się nie pogorszyło, ale nie po to żeby go przybyło. Sesje motion-capture z żołnierzami oddziałów specjalnych! Jedyny dylemat to to, który poziom wsparcia twórców wybrać. Ten za 50$ wygląda super: dostęp do bety i Digital Tactics Field Manual! :D
r_ADM Legend

Mnie ta prezentacja nie powalila. Jak narazie panowie duzo gadaja, ale konkretow malo a pokazany gameplay niewiele sie rozni od tego czym developerzy otwarcie gardza.