Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2016, 17:10

Rusza kampania Warcraft: Armies of Azeroth na Indiegogo

Zespół WAA Team poinformował o rozpoczęciu zbiórki pieniężnej na wyczekiwaną modyfikację StarCrafta II - Warcraft: Armies of Azeroth. Twórcy zamierzają zebrać minimum 80 tysięcy dolarów, a oprócz tego przewidzieli również cele dodatkowe.

Armies of Azeroth daleko do bycia prostą modyfikacją gry. - Rusza kampania Warcraft: Armies of Azeroth na Indiegogo - wiadomość - 2016-03-11
Armies of Azeroth daleko do bycia prostą modyfikacją gry.

Pamiętacie WarCraft: Armies of Azeroth? Fanowską modyfikację StarCrafta II i swoisty remake trzeciego WarCrafta? W połowie zeszłego miesiąca twórcy udostępnili skromną wersję alfa, pozwalającą rozegrać potyczkę początkowo na pojedynczej mapie, ale od tego czasu zaktualizowaną o kolejne. Teraz zaś zespół WAA Team wystartował z kampanią w serwisie Indiegogo z kwotą docelową 80 tysięcy dolarów. Może to nieco dziwić, skoro mówimy tu jedynie o modyfikacji istniejącej gry, a nie zupełnie nowym tytule, jednak twórcy argumentują swoją decyzję wysokimi oczekiwaniami graczy i ogromem prac potrzebnym do stworzenia tego rodzaju produkcji. W pierwszej kolejności zebrane fundusze zostaną przeznaczone na artystów grafiki 3D oraz producentów prowadzących, ale wśród kosztów wspomniano też m.in. o sprzęcie czy oprogramowaniu.

Jak przy okazji prawie każdej kampanii, twórcy nie zapomnieli o wyznaczeniu celów dodatkowych oraz nagród za przeznaczenie określonej kwoty na produkcję WarCraft: Armies of Azeroth. Wspomniana podstawowa kwota pozwoli na zagranie ludźmi oraz orkami, a kolejne progi mają umożliwić dodanie dalszych ras i kampanii, przy czym przy przekroczeniu kwoty 410 tysięcy dolarów zespół zamierza przerobić bonusową kampanię The Founding of Durotar w pełnoprawną grę RPG w trybie kooperacji dla 3 osób. Co się zaś tyczy prezentów dla wspierających, standardowo wśród nich znalazło się uwzględnienie w napisach, jak również zaprojektowanie zawartości do gry (mapy, jednostki czy też kampanii) według naszego pomysłu. Wypada jednak zauważyć, że w porównaniu z podobnymi inicjatywami, progi te są bardzo wysokie (ostatni z nich wymaga przeznaczenia minimum 35 tysięcy dolarów).

Jeśli chodzi o samą modyfikację, to plany twórców zasadniczo się nie zmieniły – nadal zamierzają wydać darmową produkcję, wymagającą jedynie bezpłatnego StarCraft II: Starter Edition (bądź pełnej wersji gry, jeśli takową posiadamy). Oprócz odświeżonej zawartości trzeciego WarCrafta, w WarCraft: Armies of Azeroth znajdzie się kampania w trybie kooperacji dla dwóch graczy oraz system osiągnięć. Ponadto twórcy udostępnią narzędzia do tworzenia modyfikacji, nie będzie więc problemów z tworzeniem własnych map czy nieinteraktywnych scen z wykorzystaniem modeli i systemów wprowadzonych przez deweloperów. Wypada też zaznaczyć, że Blizzard nie ma bezpośredniego wpływu na produkcję ani też nie finansuje twórców. Niemniej WAA Team otrzymało od Zamieci pozwolenie na rozpoczęcie kampanii na Indiegogo i otrzymują wsparcie w kwestiach technicznych.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej