Zepsuty remaster The Outer Worlds jest łatany, niektórzy gracze muszą czekać

Problematyczny remaster The Outer Worlds otrzymał pierwszą, dużą aktualizację. Patch 1.1 skupia się na problemach z wydajnością i stabilnością. Niektórzy gracze muszą jednak poczekać na łatkę.

Adam Celarek

Zepsuty remaster The Outer Worlds jest łatany, niektórzy gracze muszą czekać, źródło grafiki: Obsidian Entertainment.
Zepsuty remaster The Outer Worlds jest łatany, niektórzy gracze muszą czekać Źródło: Obsidian Entertainment.

The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition, czyli odświeżona wersja kosmicznej gry RPG studia Obsidian Entertainment (wydana pierwotnie w 2019 roku), spotkała się z bardzo chłodnym przyjęciem ze strony graczy.

Opracowywany we współpracy ze studiem Virtuos port na obecną generację konsol wzbudził kontrowersje jeszcze przed premierą, gdy okazało się, że posiadacze starej wersji gry będą musieli dopłacić 38 złotych, by cieszyć się jej nowym wydaniem.

Jednak prawdziwa fala krytyki spadła na produkcje po jej premierze 7 marca tego roku. Okazało się bowiem, że Spacer's Choice Edition cierpi na bardzo poważne problemy z optymalizacją, objawiające się na wszystkich platformach. Sytuacja powoli ulega jednak poprawie.

Pierwsze zmiany na lepsze

Świadom problemów z nową wersją The Outer Worlds deweloper Obsidian Entertainment przeprosił za stan gry w dniu premiery, a także zapowiedział nadejście aktualizacji, mającej naprawić szereg problemów trapiących produkcję.

Wspomniany update trafił do pierwszych graczy w piątek. Jak czytamy na oficjalnej stronie wydawcy, spółki Private Division, patch o oznaczeniu 1.1 stanowić ma odpowiedź na część z najbardziej uciążliwych bolączek, z jakimi borykali się gracze. Wśród zaproponowanych zmian znalazło się między innymi:

  1. dostosowanie ustawienień dla trybów graficznych Ultra i Bardzo Wysokich, poprawiające wrażenia graczy PC z kartami graficznymi wyższej klasy,
  2. zaktualizowane działanie dynamicznej rozdzielczości na PC,
  3. poprawiona liczba klatek na sekundę w trybach wydajności w wersjach gry na konsole,
  4. rozwiązanie problemów sporadycznych crashów w wersjach konsolowych.

Zmian jest rzecz jasna dużo więcej, a zainteresowani pełną listą usprawnień mogą się z nimi zapoznać na stronie wydawcy.

Aktualizacja jeszcze nie dla wszystkich

Co ważne, aktualizacja 1.1 dostępna jest jak na razie jedynie na komputerach osobistych oraz PlayStation 5. Gracze posiadający wersję xboxową gry, będę musieli poczekać na łatkę prawdopodobnie do środy.

Wydawca zapewnia, że wydana właśnie aktualizacja nie stanowi końca prac nad tytułem i w przyszłości spodziewać możemy się kolejnych łatek poprawiających działanie problematycznej produkcji.

W The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition możemy zagrać na PC oraz konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Gra posiada polską, kinową wersję językową.

The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition

The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 7 marca 2023

Informacje o Grze
6.1

Gracze

7.3

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Adam Celarek

Autor: Adam Celarek

Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-03-20
15:26

Rumcykcyk Legend

Rumcykcyk
😂

Zapłać (dopłać) 40 zł żeby zajechać kompa :D

Komentarz: Rumcykcyk
2023-03-20
17:34

Pitplayer Senator

Pitplayer

Patch może zepsuty ale za to płatny

Komentarz: Pitplayer
2023-03-20
17:58

Legalizex Generał

😂

Czasem się zastanawiam jak to wygląda z perspektywy deweloperów/wydawcy, wydawanie takiego czegoś. Nie mówię już o jakimś dogłębnym testowaniu gier i szukaniu bugów, ale czy naprawdę żaden z devów nie mógł odpalić tej gry i zobaczyć że działa jak gówno? Tylko trzeba było najpierw dać graczom syf, wysłuchiwać jęków że słabo działa i obiecywać że się naprawi? Jak dla mnie brzmi jak mega strata czasu i niepotrzebne psucie sobie opinii.
A może testują te gry na swoich RTX 4090 w SLI i stwierdzają że w sumie śmiga w prawie stałych 60 FPS to można wypuszczać?

Komentarz: Legalizex

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl